Tak to abych už přešel z ovladače 47x.xx
Otázka je jak to bude v aplikačním výkonu, ten herní mě až tak nezajímá xD xD
Když jsem to před rokem testoval, tak ten starý ovladač na mojí RTX2080ti měl největší výpočetní výkon
Úkol který se počítal 3 hodiny, tento ovladač zkrátil o cca 10 minut
Mimochodem, taky si všímáte jak ty ovladače bobtnají ? Před pár lety to mělo 300MB pár roků na to už 450MB
a nevím jak teď, ale už to musí mít aspoň 600MB,
takového balastu, ještě pár let a bude to mít 1GB, měli by zaříznout podporu starších grafik nebo udělat separátní větev pro RTX grafiky
V release notes sa píše "This Game Ready Driver also includes
significant DirectX 12 performance optimizations which can dramatically improve performance for GeForce 30 Series GPUs." A na obrázkoch sú tiež iba RTX 30xx karty. Takže ktovie, aký je reálny dopad na staršie karty.
A ten ovládač má dnes rovných 800MB.
Tady tohle není už asi tak low level, ty optimalizace výkonu přes kompilátor shaderů do binárky, kterou zpracovávají jednotky už jsou o toršku vyšší vrstva. Ale je to teda ohromně rozsáhlá a sofistikovaná vrstva...
Edit: asi je dobrý si v tom kontextu představit kompilátory jako GCC na jedný straně a na druhý straně optimalizace v asembléru/intrinsics na úrovni jednotlivých aplikací. Ty GPU ovladače pro hry víceméně dělají oboje.
A v kompilátorech (normálních programů, pro CPU) práce nikdy nekončí. A většina programů taky není optimalizovaná jednou definitivně, vždycky by se dala tunit dál.