Nový MSI Afterburner 2.2.0 beta 4 umí zobrazit vytížení procesoru na OSD

23. 6. 2011

Sdílet

 Autor: Redakce

Server Guru3D hostuje prakticky oficiální sekci populární aplikace MSI Afterburner pro přetaktování a ladění vlastností grafických karet nejen od MSI. Po delší době se v ní objevila další betaverze Afterbrneru 2.2.0 s pořadovým číslem čtyři.

Nová beta zahrnuje novou verzi MSI On-Sceen Display serveru (4.2.1), která zvyšuje výkon při a opravuje chyby při zobrazení údajů přes 3D rastr, přibyla podpora pro snímání screenshotů ve hrách pro Direct3D10 a Direct3D 11 využívajících framebuffer s desetibitovými RGB složkami (např. DiRT 3).

Kromě řady dalších menších změn, oprav a vylepšení přibyla ještě jedna drobnost, která potěší příznivce monitoringu na OSD (On-screen Display) – ve vývojářském kitu přibaleném k Afterburneru přibyla ukázková aplikace, která do serveru pro OSD posílá údaj o vytížení jednotlivých jader procesoru:

K tomu, aby se na OSD výsledky objevily, musíte při aktivním OSD před spuštěním hry pustit RTSSSharedMemorySample.exe z adresáře v Afterburneru (standardní cesta je c:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\SDK\Samples\SharedMemory\). Protože utilitka posílá data jen na OSD, výsledky bohužel nelze ani nadále logovat.

Další změny se týkají alternativního neoficiálního způsobu přetaktování karet AMD (unofficial overclocking path), při kterém zůstává u moderních karet aktivní PowerPlay. Afterburner teď po změně frekvencí opětovně vynutí nastavení PowerTune a tak obchází bug v ovladačích, který resetuje nastavení PowerTune po změně v tabulce PowerPlay. Nově také neoficiální přetaktování ignoruje karty v úsporném režimu ULPS (ultra low-power state).

[reklamni-kod]

Kompletní seznam změn a oprav v originále následuje:

bitcoin školení listopad 24

- MSI On-Screen Display server has been upgraded to version 4.2.1. New version gives you the following improvements:

- Tuned vertex buffer usage strategy improves performance in Direct3D8 and Direct3D9 applications in raster 3D On-Screen Display rendering mode

- Fixed vertex buffer corruption bug, causing On-Screen Display to flicker randomly in Direct3D8 and Direct3D9 applications when raster 3D On-Screen Display rendering mode is enabled

- Now raster font uses managed texture instead of dynamic one to bypass broken high resolution dynamic texture pitch reporting on GTX 200 series graphics cards under NVIDIA 275.27 beta drivers

- Raster font texture size is no longer fixed. Now the server is dynamically selecting minimum possible texture size to fit selected font into it

- The skins have been changed slightly to provide more convenient raster font customization. Now raster font customization window can be open by clicking "Raster 3D" button. Holding "Ctrl" button while clicking "Raster 3D" button allows you to select pre-rendered font from bitmap file and holding "Shift" button while clicking "Raster 3D" button allows you to pre-render and save currently selected font to bitmap file

- Fixed bug causing multiple used On-Screen Display slots to overwrite each other instead of merging the slots correctly

- Added screencapture support for Direct3D10 and Direct3D11 applications using framebuffers with 10-bit RGB components (e.g. Dirt 3)

- Improved tabbed text formatting

- Now desktop video capture support and forcible Aero Glass interface toggling can

be disabled via the configuration files if necessary

- Updated profiles list

- Now SDK includes new sample code, demonstrating On-Screen Display usage from any third party application. The sample is displaying CPU usage in On-Screen Display and provides third party developers helper object for RivaTuner-styled grouped OSD text formatting

- PowerTune settings are now being forcibly reapplied after changing the clocks via unofficial overclocking path to bypass bug in AMD driver causing PowerTune settings to be reset to defaults during programming PowerPlay table

- Unofficial overclocking is now ignored for inactive ULPS enabled AMD graphics cards

Nové betaverzi Afterburneru se věnuje i vlákno na fóru Guru3D (anglicky), stahovat můžete přímo z Guru3D.

Zdroj: Guru3D