Nový patent Microsoftu vás donutí sledovat reklamy

27. 8. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Reklama se dnes nachází na mnoha internetových stránkách. Podobně je tomu s CAPTCHA testem využívajícím nejčastěji zdeformovaný text, který by měl člověk snadno přečíst zatímco počítačový program nikoli, což předchází řádění botů v diskuzích a dalších částech webu.

Microsoft přišel s patentem, jenž tyto dvě věci spojuje do jedné. Na webu se zobrazí reklamní obrázky, slogany, hudební znělky a podobně, přičemž návštěvník z nich bude muset vytáhnout například název inzerovaného výrobku a vepsat jej do políčka, aby mohl pokračovat dále.

Výhoda pro provozovatele spočívá v tom, že uživatel musí takové inzerci opravdu věnovat pozornost, na rozdíl od ostatních lemujících obsah stránky (výjimku tvoří pouze poměrně otravné reklamy vyskakující přes celou plochu stránky). Aby byla taková reklama zároveň účinná jako CAPTCHA, bude se muset často měnit, ideálně náhodně generovat svůj vzhled.

Zdroj: Fudzilla