Hlavním důvodem, proč Microsoft vyvíjí svůj nový vyhledávač, je především snaha konkurovat společnostem Google a Yahoo na trhu vyhledávání a inzerce. Drtivá většina uživatelů totiž v současné době využívá právě vyhledávač Google, zatímco Microsoft se musí spokojit pouze s necelým pětinovým podílem - a to ještě převážně na americkém trhu. Společnost tak přichází o vysoké zisky z inzerce.
Vyhledávač s kódovým označením Kumo je od začátku roku ve fázi interního testování. Podle dostupných informací je navržen tak, aby snížil obvyklou dobu vyhledávání tím, že bude výsledky seskupovat do různých kategorií. V případě, že by například uživatel vyhledával model auta, nalezené stránky by se rozdělily například do skupin „náhradní díly", „diskusní fóra", „videa" apod. Jak to bude fungovat v praxi zatím není jasné. Microsoft si totiž informace střeží jako oko v hlavně a lze se tedy jen dohadovat, co si výkonný ředitel Steve Ballmer pod „lepším porozuměním významu zadávaných dotazů" představuje.
Microsoft však boj o lepší pozici na internetovém reklamním trhu vede i na dalších frontách. V polovině dubna se na veřejnost dostaly informace, že společnost Microsoft a Yahoo zahájily nová vyjednávání, jejichž cílem by měla být dohoda na poli internetového vyhledávání. Podle všeho by mělo jít o společné tažení právě proti Googlu a jednání by měla probíhat přímo mezi šéfy obou společností.
Zdroj: Reuters