"U AMD je problém ne v počtu SP, ale v zastaralé GPU architektuře. Ta nebyla na takový počet SP navržena"
+1
AMD totiž už u GPU Hawaii (cca těch 3000SP) nasadilo 4x geometrické enginy. A to je limit GCN, víc geometrie z ní (v současném stavu) nejde dostat. Fiji mělo 4x geometry enginy, Polaris 10 má 4x geometrické enginy, Vega 10 má 4x geometry enginy.
Onen "kočkopes Vega" měl konečně přinést novinky, které by problém slabé geometrie buď úplně odstranily, nebo aspoň o dost snížily. Jenže ty novinky, které slibovaly silnější geometrii, nakonec nejsou funkční.
Když se V64 a V56 nataktují na stejnou frekvenci, je mezi nimi rozdíl 0-1%. Ale rozdíl v počtu SP je 12%. Chyták je v tom, že obě mají stejný počet geometry enginů. 4.
12% zvýšení počtu SP udělá 0-1% navíc. GCN je neuvěřitelně bržděno geometrií.