Kauza kolem hry Batman Arkham Asylum se dále vyostřuje. Jak jsme vás už v článku vyšlém na přelomu čtvrtku a pátku informovali, AMD se ohradila proti „blokování“ možnosti zapnout anti-aliasing (multi-sampling) ve hře na jejím hardware. Po změně device ID z ATI Radeon na Nvidia GeForce zapnutí už ale možné je. Nejsou zde však záruky na bezchybnost obrazu a stabilitu (myslím, že na fórech se pak objevil občasný problém s tím druhým).
V předchozím odstavci jsem udělal záměrně jednu chybu. Stejnou chybu, jako Nvidia v dalším díle seriálu prohlášení. Pozorný čtenář už ví: nejednalo se totiž o oficiální stanoviska AMD, nýbrž o blog Iana McNaughtona. Pokud by tedy došlo na soudní rozepři (a aby se zcela ukázalo, jestli je pravda na straně Eidosu a Nvidie anebo na straně AMD/Iana McNaughtona, muselo by snad dojít na výpisy korespondence nebo i detektor lži) a Ian McNaughton byl opravdu tím, kdo lhal, pak by ho v tom AMD nechala zřejmě samotného:
Ian McNaughton is senior manager of advanced marketing at AMD. His postings are his own opinions and may not represent AMD’s positions, strategies or opinions. Links to third party sites are provided for convenience and unless explicitly stated, AMD is not responsible for the contents of such linked sites and no endorsement is implied.
Web PC Persperctive (známý také jen jako PCPer) se kvůli celé kauze obrátil i na samotného distributora hry, Eidos. Prohlášení dává za pravdu Nvidii a to, že si můžete skrze změnu Device ID zapnout ve hře založené na anti-aliasingu nepřátelském Unreal 3 enginu staví do role jakéhosi vedlejšího efektu. Volně přeložený úryvek článku hlásá:
„V případě podpory anti-aliasingu ve hře Batman Arkham Asylum vystavěla část enginu toto umožňující přímo Nvidia – anti-aliasing ve hře předtím neexistoval, Nvidia věděla, že se titul stane prodejním trhákem, a tak investovala peníze/práci do implementace pro svůj hardware. Eidos nám v e-mailové konverzaci sdělil, že nabídka poslání svých vývojářů do studií (aby zde učinili pro svůj hardware to samé jako Nvidia) byla učiněna i AMD, ta však odmítla.“
Samozřejmě si leckdo právem povzdechne, proč tu máme standardní (a co se týče alespoň výrobců hardwaru tak i neproprietární) rozhraní jako DirectX a OpenGL, když se pak objevují herní tituly či celé rozšířené herní enginy, jež používají standardní postupy jen částečně. Na druhou stranu na tom Unreal 3 enginu asi něco bude, když se používá v tak velkém množství her a sám o sobě na současném hardwaru umožňuje nadprůměrně vysoké snímkové frekvence při maximálních detailech. Pro fyzikální model pak na neproprietární API stále čekáme, GPGPU DirectCompute anebo pro GPU myslím ještě nehotové OpenCL pro něj dělají pouze živnou půdu.
Aby nedošlo k nějakým ztrátám v překladu, přikládám i přesnou citaci e-mailového prohlášení od Nvidie. Doporučuji využít odkazu na PC Perspective – v článku se neřeší jen Batman AA (ať u Arkham Asylum nebo Anti-Aliasing), ale redakce se zamýšlí nad současností i blízkou budoucností Nvidie (chipsety, Ion, 3D Vision a CUDA).
AMD lied about Batman - Eidos wrote to PCPer
PCPer
did article about Batman and AA and they asked Eidos for comment. I
would like to point you for part of article describing discussion with
AMD.
NVIDIA was targeted by many users last week with AMD
negative campaign covering their lame developer support. Gamers need to
know AMD lied to them.
Of course that publishing of such topic
is always up to you, but I personally believe that after negative
campaign last week we deserve at least this explanation. I had chance
to talk in US with our guys from devtech team last week and everyone
was very upset that people are judging their work on such way.
“In
the case of Batman's AA support, NVIDIA essentially built the AA engine
explicitly for Eidos - AA didn't exist in the game engine before that.
NVIDIA knew that this title was going to be a big seller on the PC and
spent the money/time to get it working on their hardware. Eidos told us
in an email conversation that the offer was made to AMD for them to
send engineers to their studios and do the same work NVIDIA did for its
own hardware, but AMD declined.”
http://www.pcper.com/article.php?aid=791
Best Regards
Igor Stanek
Product PR Manager
NVIDIA Ltd.
PhysX v Batman Arkham Asylum, zdroj: PCPer