Vykreslování metodou sledování paprsku je výpočetně velmi náročnou záležitostí a nedá se pro ni použít hardwarová akcelerace dnešních GPU. Proto se zatím nejdále v prezentaci raytracingu v reálném čase dostal především výrobce procesorů (CPU) Intel. V 720p se Intel se čtyřmi quad-core Xeony v raytracingové verzi ET: Quake Wars dostal zatím na nějakých 20 fps.
V současnosti se v Los Angeles koná sešlost kapacit počítačové grafiky a Nvidia na svém stánku 554 prezentuje interaktivní raytracingové demo s automobilem, dvěma miliony polygonů a anti-aliasingem. To vše v 1080p (1920 × 1080 px, tedy Full HD) při zhruba 30 fps. Demo takto běží na čtyřech nových GeForce Quadro FX 5800 (profi nasazení G200, čipu vám známého z GeForce GTX 280/260) osazených ve stroji Nvidia Quadro Plex 2100 D4.