Názor k článku Nvidia uvádí DLSS 2.0: nová verze AI upscalingu je temporální a nese mnohá vylepšení od Maudit - Je legracni sledovat, jak se to Honzo snazis...

  • 24. 3. 2020 3:59

    Maudit (neregistrovaný)

    Je legracni sledovat, jak se to Honzo snazis naroubovat na svoje predstavy.

    Jan Olšan: speciální případy si asi žádají speciální přístup, takže odpovím s dovolením přímo v příspěvku, pardon za svévolnou moderaci. Snad to aspoň bude přehlednější pro přihlížející. Všechny následující tučné části v tomto komentáři jsou moje odpovědi, ne obsah od originálího diskutujícího.

    Tady v tom novem videu mluvi Nvidia o DLSS 1.0 jako o "temporaly stable":
    https://youtu.be/0X1RtXCvPFQ?t=68


    JO: Když píšu, že lidi z Nvidiě v konferenčním hovoru, který jsem poslouchal, řekli, že DLSS 1.0/1.x nebylo temporální a pracovalo jenom na úrovni jednoho snímku (a taky tam vyvrátili ty tvoje domněnky, že to nepracuje s pixely, ale že to nějak rozeznává objekty a tak dál), tak to tam píšu, protože to v tom konf. hovoru fakt explicitně řekli. Byli v těchhle věcech krásně konkrétní, musím říct, že ta konference byla fakt skvělá, protože to vysvětli pěkně a tyhle hlavní rysy vždycky byly vždycky vyjasněné, aby nevznikly přesně tyhle hloupé debaty. Přesně tak taky vyjasnili, že v Control byla výjimka, protože temporální stabilizaci mělo, ale taky řekli, že to vlastně přes označení DLSS nebylo úplně DLSS, protože výpočty nepoužívaly tensor jádra, ale shadery (to mě dost překvapilo, z těch původních informací jsem si to tak nevyložil). Opět to bylo řečené úplně jasně, což teda opravdu oceňuju, palec nahoru.
    JO:
    TL;DR Že v DLSS 2.0 je temporální stabilizace a vyžití temporálních vektorů novinka a v DLSS 1.x to nebylo je jinýma slovama přímo od Nvidie a jdi si teda stěžovat k nim, že zradili tvoje city nebo něco.



    Tady v tom samem videu mluvi o DLSS 2.0 jako o "more temporaly stable":
    https://youtu.be/0X1RtXCvPFQ?t=118


    Proc? Protoze ti unikla jedna vec. Podivej se jeste jednou na ten diagram. Odkud ze bezi ta sipka s temporal feedbackem? Ze 4k jiz supersamplovaneho vystupu. DLSS 1.0 pouzivala motion vektory (temporalni informaci) pouze u tech low-res snimku ze vstupu (co vyrenderoval engine, v diagramu maji popisek "1080p motion vectors"). Rozdil oproti DLSS 2.0 je v tom, ze DLSS 2.0 pridava ten zpetny feedback obrazu v plnem rozliseni (a pak samozrejme spoustu dalsich veci).

    Fakt ne...

    "Nvidia v konferenci k DLSS 2.0 potvrdila, že DLSS 1.x fungovalo jako čistě „spatiální“ "
    Muzes to tvrzeni nejak dolozit? At hledam, jak chci, nikde to ve tvych zdrojich (ani jinde na internetu) nemuzu najit ;)

    JO: Nevím, jestli se záznam může zveřejnit. A kvůli někomu s tvým přístupem se obtěžovat nebudu (viz "Jinému bych žebřík půjčil, ale hájkovi..."), asi bys neuznal, že ses spletl, počítám. Zkus si to sehnat sám, vždycky děláš, jak o těch věcech všechno víš, tak máš nejspíš super kontakty :)

    A jeste takova perlicka nakonec k tomu Control z DLSS, kdyz jsem te ja a jeste dalsi clovek upozornil na to, ze v clanku fabulujes, tak jsi na to tenkrat odpovedel:
    "Jan Olšan 3.9.2019 at 14:15
    V originálním článku není řečeno prakticky nic konkrétního, proto se musím domýšlet, o co tam jde."
    https://www.cnews.cz/nvidia-vylepsene-dlss-ve-hre-control-temporalni-stabilizace-proti-shimmering/#comment-216945


    Informace v blogu o Control byly málo čitelné pokud jde o tyhle detaily. Třeba tam byly nějaké formulace ("image processing approach"), které zpětně viděno evidentně měly zohlednit to, že už to nepoužívá tensor jádra, ale je to taková odbočka, kdy Nvidia použila jenom shadery (ale zase vyzkoušela experimentálně tu temporální stabilizace před tím, než na ní založila DLSS 2.0). Ta konference byla ale krásně ve všem jasná, úplně radost to sledovat. Pro rekapitulaci: Control stálo trochu mimo DLSS 1.x, prezentující z Nvidie o něm řekl, že se dá vnímat jako "precursor" pro DLSS 2.0 - ovšem s tím, že v něm vlastně nebyla ta neuronová síť a ta temporální stabilizace tam je vlastně asi dost jiná.

    A delas to zas. Samozrejme se nikde nic o tom, ze by Control driv nevyuzivalo Tensor Cores, nepise. Opet, muzes to dolozit? A nejaky svoje fabulace si nech. Chtel bych videt zdroj toho "podle Nvidie DLSS v Control nepoužívalo tensor jádra" a neco kde se opravdu ve zdrojich Nvidie rika "Control nepouziva Tensor Cores" a ne zadny okeceavani, ze si tuhle a tamtu vetu ty sam vysvetlujes tak a tak.

    Tak zas na dloooouhou dobu na videnou. (JO: Dík.) Stejne to zas urcite smazes :D Zastavil jsem se tu jen podivat se, co zas vymyslis, kdyz jsem ten announcement videl na Techpowerupu. A nezklamal jsi. Ta zahorklost tam porad je.