Ta AMD má jednu shaderovou implementaci upscalingu stejně jako NVIDIA. Oboje je +- stejné, NV ale umožňuje customizaci toho filtru per titul, AMD má jen jedno nastavení pro vše.
Tohle není třeba jakkoli implementovat, pokud je to podporované grafické API, tak tam běží vše. Něco podobného zvládne třeba reshade, ale reshade už injektuje hru, což se nemusí líbit nějakým anticheatům apod.
DLSS dřív museli vývojáři implementovat a poskytnout super resolution samply na kterém se UI (na serverech NVIDIA) musely učit model pro DLSS, které je akcelerované přes Tenor jádra na RTX grafikách.
Control přinesl vylepšenou verzi, která ale používala CUDA jádra.
Současná DLSS je snazší pro implementaci a z článku vychází že není třeba tu UI učit na konkrétní rozlišení ani konkrétní titul
https://www.youtube.com/watch?v=ScAQ5Of1LfE tady je video s rozborem první implementace DLSS 2.0, je tam i něco o původních verzích