Již jsem, zde leccos zažil, ale použít výraz "škálování" pro změnu rozlišení a navíc jen v první čtvrtině článku je vskutku originální.
K tématu: Myslím, že vzhledem k omezeni kazdé hry na předem známé a natrénovatelné objekty a lokace, by mohly dosáhnout velmi dobrých výsledků.
Taky by mne zajímalo, kolik dat taková síť bude obsahovat/zabírat pro jednu hru.
Krasny clanek, dekuji.
Myslim, ze ted uz je snad vsem jasne, ze technologie DLSS je uplne k nicemu a ze je to krok spatnym smerem, ktery nedava zadny smysl, krome honeni trika NVidii a umelemu vyuziti Tensor Cores.
V podstate jedinne, kde by se to hodilo, je u starych her, ktere by pres upscaling sly dobre hrat i na novych 4K monitorech, ale pro ty to take neni, nebot to hra musi podporovat.
Tohle at si NVidia strci za klobouk!
" Ovšem teoreticky by mělo být možná natrénovat nějakou generickou síť, která by byla méně kvalitní, ale univerzální. Je možné, že něco takového Nvidia oznámí později po dalším ladění."
tomuhle osobně nevěřím, protože pak by ten ýsledný obraz mol obsahovat spoustu artefaktů. Bez podpory ve hře a konkrétnímu natrénovaní samplů ze hry to IMHO nepůjde.
Vďaka za článok. Ja by som ho ešte doplnil o informáciu, že sa DLSS trénuje na v podstate rekonštrukciu obrázkov s 64 násobným supersamplingom. Vyrenderovanie obrázkov s takým vysokým supersamplingom nie je dnes možné v reálnom čase a k tomu by práve malo DLSS prispieť. Toto potom využíva DLSS na upscale z nižšieho rozlíšenia do natívneho a DLSS 2X na vylepšenie obrázku z natívneho rozlíšenia tak, aby bol čo najvernejší práve tomu 64xSS, ktorý sa inak nedá získať v reálnom čase.
Pěkný článek, sám jsem na DLSS zvědav. Proti té technologii absolutně nic nemám a těším se na přímé kvalitativní srovnání s nativním rozlišením.
Jen se pěkně v posledním měsíci ukázalo kdo je fanatik a kdo ne. Je tu spoustu lidí, co jsou fans Nvidie, ale berou to s chladnou hlavou a hlavně selským rozumem. A pak tu jsou fanatici, co "žerou" vše co jim marketing výrobce předhodí a berou to jako hotovou věc (u AMD se děje to stejné). Těmhle fanatikům nepřišlo vůbec divný, že s DLSS běží hra o poznání rychleji (nezapomenu jak naivní Komplík tu všechny přesvědčoval o tom, že s DLSS hra poběží rychleji a při vyšší kvalitě zároveň :D :D ) nebo třeba tvrdili, že raytracing odlehčí CUDA jádrům a zvedne ve hrách výkon. :D
https://www.cnews.cz/nvidia-turing-geforce-rtx-odhaleni#comment-192569
4K rozliseni je tak jemne, ze AA uz neni potreba zadny. Cili cim vyssi rozliseni obrazu tim jsou jednotlive body mensi, obrazek je vykreslen jemneji a proto uz antialiasing nepotrebujeme, hrany vzorku jsou uz dostatecne jemne a neni potreba je "rozostrovat" antialiasingem.
Z toho plyne, ze Maudit a spol. vubec nemaji paru o cem pisi a DLSS nam opravdu prinasi pouze vyssi vykon na ukor kvality obrazu. O to opravdu nikdo z normalnich lidi nestoji.
Uvedomte si laskave, ze na muj 32" monitor mi 9 lidi z 10 reklo, ze je to moc velke a ze ztraci prehled na obrazovce. Vetsina lidi vam nad 27" nepujde a znam i extremy, kteri se nechteji hnout nad 24". Na tehlech plochach pri 4K vubec zadny antialiasing netreba a tudiz je DLSS uplne zbytecne.
Opet teda teoreticky technologie tak maximalne pro hardcore fanousky NVidie na jejich 65" G-Sync monitoru az se jim konecne jednou podari ho vyrobit. Jenze nutnou podminkou je, aby se na ten kolos divali z metru, protoze z vetsi dalky ty body stejne oko nedokaze rozlisit. :-D
Nejvtipnější je stejně tento Mauditův post:
"Ano, DLSS neni upscaling. A ze V TOM SAMEM POSTU pisu, co to presne DLSS je a ze se da pouzit jak pro upscaling, tak pro supersampling, to ti unika?"
https://www.cnews.cz/nvidia-gpu-turing-geforce-rtx-architektura-nove-technologie-ray-tracing#comment-194771
Lol! Schizofrenie jako vyšitá. Úplně vidím jak se chudák Maudit pere se zjištěním, že ty DLSS grafy Nvidie, jsou dosaženy přes upscaling. Přitom jak nás tu kilometrovými slohovkami přesvědčoval, že rozhodně o upscaling nejde a že jsme všichni úplně blbí. :D :D :D
1.věta: "DLSS 2X v tomto režimu funguje jako postprocessing a jde tedy o podobný typ antialiasingu jako je FXAA, ovšem implementován je jako neuronová síť běžící na tensor cores. Kvalita by ale mohla být vyšší než s FXAA, protože filtr je vytrénovaný přímo pro danou hru."
2.obrázek
3.věta č.2: "Tudíž by tato metoda vykreslování měla být rychlejší, než pokud by se na stejném rozlišení aplikoval nějaký kvalitnější antialiasing na bázi reálného supersamplingu. V tomto ohledu tedy o určitém zrychlení hovořit lze, ale opět asi za cenu ztráty kvality."
Závěr: {něco jako antialiasing} běží na tensor core tím ulehčuje grafice, a tím by snímková frekvence měla být VYŠŠÍ a kvalita také VYŠŠÍ, ale podle druhé věty vlastně snímková frekvence tedy může být vyšší, ale kvalita horší?
Další věcí je, že to DLSS má pracovat s objekty ve scéně a tedy ví co je to za předmět a jak má vypadat. Proto ukazoval ten poškozený rotačák, který UI narovnala, protože o něm věděla, že to je rotačák. Protože podle mě mylně zde prezentujete, že pracuje s celou scénou jako s výsledným 2D obrázkem a to je podle mě pitomost. Podle mě se tato vrstva pracuje s tím filtrem vzdálených objektů a úpravuje hlavně vzdálené objekty, které se zmenší a zjednodušší aby grafika nebyla tolik vytížená a on ví co to je za objekty a podle toho je vykreslí líp, protože ví jak má ta kostka vypadat ve vyšším rozlišení i když je daleko od vás. Proto pracuje i s předchozími snímky a výsledky aby nepočítal pořád dokola to samé. Proto tam je takový nárůst rychlosti.
Zdravím redakci, opravdu je tak neřešitelný problém upravit diskuze pod článkama. Narážím na to, že při větším množstvím příspěvků tady nastává naprostý zmatek, kdy neexistuje způsob jak odhalit na koho daný příspěvek reaguje, protože na kořenový komentář jsou jen co koukám pět podpříspěvků a pak se již řadí vše na stejnou úroveň.
Prvni video srovnavaci 2080Ti a 1080Ti ve 4K v 9 hrach..
https://www.youtube.com/watch?v=_oXP3VwnmHI
Rozdil vychazi na cca 20% rozdil, coz mi na 2080Ti mi prijdehodne male. Spis to vypada, jako kdyby testovali 2080 a udelali z ni 2080Ti ;)
Autor je zaryty fanousek AMD a jen si potreboval zduvodnit, proc DLSS oznacit za neco "spatneho" - proto asi desetkrat opakuje cosi o horsi kvalite, zvyseni vykonu za cenu horsi kvality a srovnava vystup DLSS 2x s kvalitou FXAA (opet podle nej horsi), i kdyz Nvidia jasne mluvi o kvalite nerozeznatelne od 64x supersamplingu.
Princip te neuralni site je samozrejme uplne jiny, uz jen proto, ze jde o temporalni sit. Navic ta neuralni sit doplnuje do vysledku samply na zaklade skutecnych znalosti o scene - trenuje se na statisicich obrazku z konkretni hry, takze se nauci povahu typickych objektu a vzoru a je pak schopna je poznat a doplnit. Proto jde o skutecny supersampling, neboli pouziti vice samplu nez ze vstupu. Ty samply vychazeji z toho, co se neronova sit o scenach dane hry naucila.
Srovnavat tuhle sit se zcela jinak fungujici siti z nejakeho grafickeho editoru je opravdu usmevne. Priklad s artefaty u plotu je samozrejme nesmysl, protoze tahle dnn se nauci povahu plotu z trenovacich snimku, narozdil od site v editoru, ktera je zcela obecna.
Gratuluju Janu Olsanovi, ze se propadl na uroven Stacha. Cely svet je zly a plny nepravd, tak bylo nutne to vsem "vysvetlit", stejne jako to dela prave Stach. Je potreba si pripravit pudu, aby se daly vysledky s DLSS oznacovat za neverohodne. Chapeme.
Jen se ale moc neteste, az vyjdou detailnejsi clanky o DLSS a NGX od renomovanych autoru, kteri narozdil od vas vedi, o cem mluvi. To pak bude trapas ????
"4K rozliseni je tak jemne, ze AA uz neni potreba zadny. Cili cim vyssi rozliseni obrazu tim jsou jednotlive body mensi, obrazek je vykreslen jemneji a proto uz antialiasing nepotrebujeme, hrany vzorku jsou uz dostatecne jemne a neni potreba je „rozostrovat“ antialiasingem."
Aha. Takže bez ohľadu na velkosť obrazovej plochy sú vždy pixely s vyššším rozlíšením menšie? Sú snáď rovnako veľké pri 4K na 27'', 32'' monitore či 55'' TV? Asi nie, že? Každý musí vedieť či aliasing v obraze u seba vníma alebo nie. Podľa toho čo má doma. Vôbec to nie je tak, že keď mám 4K som za vodou. Ja na AA napríklad citlivý nie som a na 27'' 4K monitore ho moc neriešim, ale sú ludia, ktorí ho vnímajú aj tam. Takže celý ten tvoj predpoklad je len tvoje osobné videnie. Nie všeobecné. Veď si toho Turinga aj tak kupovať nejdeš, tak načo vedieš túto vojnu? Ludia si vyberú aj tak podľa seba.
A tiež to záleží aj od hry. Niekde AA zapnem aj napriek jemnému rozlíšeniu, pretože to obraz zlepší. Niekde inde tú potrebu zasa nemám.
" DLSS nam opravdu prinasi pouze vyssi vykon na ukor kvality obrazu"
Čo stále nechápeš na tom, že sa nebavíme o originále, ale originále s TAA? Že ak už chceš použiť TAA a máš k dispozícii DLSS, tak by malo byť lepšie to DLSS? To znamená, že v tomto prípade by mal byť aj výkon a aj výsledok lepší. Tak načo táto demagógia. Fakt si to radšej nechaj na testy.
Tak z tohoto, co ste napisal, je zrejme, preco sa niektori diskuteri s autorom nezhodnu v tom, ci ide skor o vylepsenie (nadvzornkovanie) alebo degradaciu (upscaling) obrazu oproti originalnemu rozliseniu. Bude to silno zavisiet od toho, ci ta neuronova siet dokaze svoj trening na vysoko nadvzorkovanych obrazoch vo vysokom rozliseni pretavit do lepsej kvality oproti napriek nizsiemu vstupnemu rozliseniu. Moj odhad je ze nedokaze (teda priklanam sa na stranu autora), ale mozne je cokolvek. uvidime v stredu.
"4K rozliseni je tak jemne, ze AA uz neni potreba zadny."
Tak to je kolosálna blbosť. Po prvé, vplyv na aliasing mí PPI, nie rozlíšenie. A po druhé, vysoké rozlíšenie neodstraňuje všetky typy aliasingu, len zmierňuje ich dopad. Shimmering sa prejavuje aj na mojom 24" 1080p monitore pri použití 4k downsamplingu.
Proč ne, když může být generická síť na upscaling videa, může být i na hry. A grafika všech 3D her má celkem podobný charakter. Jenom by to třeba trošku víc rozmazávalo a trošku hůř vypadalo, ale neprojeví se to nějakýma nápadnýma artefaktama.
Spíš může nastat to, že to nebude moc dobře vypadat na hrách vypadajích netypicky, třeba něčem s ručně malovaným 2D sprity nebo třeba jako bylo Okami? Ale nebude to tak, že tam bude něco nápadně špatně.
Ta neuronová síť "nenarovnala rotačák, protože mu rozuměla". Co vidíš, je prostě efekt toho, že DLSS pracuje jako spatial filtr, jen s jedním obrázkem. Protože nefunguje temporálně (s více snímky), nemůže ani rozmazat pohyb (to je temporální artefakt). Spatial filter taky dokáže udělat blur (rozmazání jemné textury by mělo nastávat s tím výchozím DLSS), ale ne tohohle druhu.
Naopak ale na statické scéně by měl v kvalitě obrazu vyhrát temporální filtr.
Škálování znamená přesně to - změna velikosti obrazu v nějaké škále - autor termín používá korektně.. Chápu ale, že by použití mohlo být matoucí nebo nečekané pro lidi bez formálního vzdělání v oblasti PC grafiky nebo bez delšího "políbení" cizími jazyky, odkud "škála" pochází (němčina, italština, angličtina,..)
Mas original obraz s rozlisenim 3840x2160, tento obraz je nejlepsi, protoze je to original, nic lepsiho nez original proste neni.
DLSS pracuje tak, ze vezme obraz z nizsiho rozliseni a prevede ho na 3840x2016. Diky tomu z toho je kopie obrazu ve velikosti 1:1, ovsem tato kopie nikdy nemuze mit i kvalitu 1:1, protoze je to proste kopie, ktera vznikla nejakym kopirovanim s nejakou nepresnosti.
Muzeme se hadat jak moc velka ta nepresnost je, ale je tam. Ja davam prednost originalu.
Hele ty budulinku a uz te treba napadlo, ze je jaksi z principu nemozne vytrenovat tu sit na nekonecne moznstvi kombinaci objektu a nahledu v generovanych scenach? Takze o cem to tu zase kvakas, ze to neni stejne. Samozrejme nikdy to neni stejne, ale ta vytrenovana sit neni a nemuze byt genialni, proto bude vzdycky zkouset napasovat aktualni scenu na neco co ma natrenovane..coz se podari nekdy lepe, verim ze v pripade NV velmi dobre, ale nikdy idealne a musi dochazet k chybam.
Ja zadnou valku nevedu, jenom mi technologie DLSS prijde jako zbytecny krok zpet.
S RT si myslim, ze mela NVidia prijit tak nejdriv o dva roky pozdeji.
Proste celkove se mi zda, ze to nezvladli, za to ja opravdu nemuzu, musi NVidie proste zabrat, aby to na 7nm generaci bylo lepsi. Ja jim naopak verim, ze zaberou a pristi generace bude uz skutecne lepsi.
AA prislo s nejakym ucelem a ten pomalu a jiste mizi v historii, ted jeste ne, ale jednou zmizi. DLSS prezentovane jako super cool novinka zmizi v historii o to drive. Nedava to smysl, NVidie zase vymyslela neco co mela vymyset pred 10 lety.
Vsimni si ten rozpor. S DLSS prisli s krizkem po funuse a s RT uplne predbehli dobu. Proste kdyz se nedari ....
Na druhej strane si viem predstavit, ze DLSS moze priniest pre niektore casti obrazu aj vyelpsenie detailov oproti nativnemu renderingu v plnom rozliseni. Analogiou moze byt situacia, ked malilar ma ako predlohu rozmazanu fotografiu miesta, ktore dobre a detailne pozna. Z tejto predlohy dokaze namalovat vylepsenu detailnejsiu verziu, kde prida aj take detaily, ktore rozmazana fotografia nenesie. To je analogia treningu DLSS na scenach v supervysokom rozliseni napr. 32K (resp. 4K so 64 vzorkami na pixel). Ked trenig dobre nauci neuronovu siet detaily scen z kazdeho relevantneho uhlu, tak niekde skutocne moze dat lepsi vysledok.
Niektore fragemty sceny DLSS zrekostruuje objektivne lepsie, ine fragmenty budu subjektivne, no a urcite tam budu aj casti sceny s chybami. Otazka teda bude, ktore casti prevazia a v akom pomere. Ze to bude ale prinosna technologia, o tom myslim nie je pochybnost uz teraz.
Skutecne nelze rict, ze pri 4k neni zadny AA potreba. Nicmene pri vysokem ppi vsechny standardni rozmazaci AA (SMAA, TXAA,....) daleko vice skodi nez pomahaji. Pouzitelny zustava jen HQ MSAA a supersampling. Cena je ovsem tak vysoka, a prinos tak maly, ze to skoro nema smysl. Uvidime co DLSSx2.
Tebe ale stále uchádza to, že sa porovnáva 4K obraz s TAA a obraz získaný s DLSS, ktorý je zrekonštruovaný z nižšieho rozlíšenia. Ak nechceš mať v obraze alias, tak to riešiť budeš. Pokiaľ máš samozrejme dostatok výkonu na nejaký MSAA v natívnom rozlíšení, bude to samozrejme vždy lepšie. To nikto nepopiera.
DLSS ale podľa informácií má mať lepší obraz po rekonštrukcii 4K obrázku z nižšieho rozlíšenia ako TAA aplikovaný na obrázok renderovaný priamo v 4K. Ak je to pravda, tak to bude skvelá vec, pretože môžeš renderovať v nižšom rozlíšení, čím získaš výkon a dostaneš obraz s AA, ktorý bude lepší oproti TAA v natívnom rozlíšení.
Potom tam máš DLSS 2X, ktoré rieši to, čo dnes nedokážeš renderovať v reálnom čase. T.j. rekonštruuje obrázok z natívneho rozlíšenia na obrázok renderovaný s 64xSS.
Takže nie, že DLSS je zbytočné, ale tvoje komentáre k tejto téme sú k ničomu.
Samozřejmě a jen naivní člověk si mohl myslet že to bude rovno 1:1. Je to ztrátové přepracování obrazu a né že ne. Dle mého to bude určitě lepší než jiné dnes používané obezličky. U jednoduchých scén to bude fungovat asi velmi dobře, jak bude scéna komplikovanější a přibývat detailů, začnou se kupit chyby, které však díky komplikovanosti scény a mnoha obrazových informací, nemusí člověk zpozorovat, pokud se na ně nezaměří. To se u jednodušších scén, kde by ty chyby byly okamžitě vidět dít nebude.
Stupiditu?
komplik 21.8.2018 at 7:37
Tak dnes o vsechny narocne efekty se staraji cuda cores, nove to budou delat rt a tensor cores a cuda se ulehci. Nejnarocnejsi vveci jsou dnes svetla a stiny, to obstara raytracing. Vykon se tak zvedne jinou alokaci zateze. Nicmene i slusny posun rasterizacniho vykonuntam je. Viz demonze zacatku. 4k 60fps caple vsyncem, ktere na 1080ti bezi neco pres 30
Odpověď hnizdo 21.8.2018 at 9:51
presne tak, navic s kvalitou, na kterou se ciste rasterizacni rendering nikdy nezmuse.
S tim co napsal komplik ze plne ztotoznuji, a za tim co jsem pridal ja si plne stojim. Nebaziruju na tom ze komplik nazyva SM jednotky cuda cores, coz neni to same.
Ako to môže byť krok späť ak má podávať lepšie výsledky ako aktuálne metódy v podobe TAA?
Čo sa týka príchodu RT teraz, tak je to určite lepšie ako za dva roky. Pretože teraz sa bude dopĺňať podpora RT do herných engine-ov a pripraví sa základ do budúcna s ktorým sa budú učiť vývojári pracovať. Nie až o X rokov.
Je ti jasné, že DLSS nebolo doteraz možné? Pred 10 rokmi jednak nebol taký výskum v Machine či Deep learningu bežný a už vôbec nie bežne dostupný v praxy. A výkon na to nebol tiež. Fakt si počkaj na tie testy. Bez toho by som takto kategorické súdy nerobil. Možno o mesiac budeš môcť tvrdiť to isté a budeš mať pravdu. Teraz je to len taká násilná kritika Turinga. :-)
Ja to beriem tak, že pri základnom DLSS určite nedostaneme lepší obraz ako v natívnom rozlíšení s antialiasingom ako je MSAA alebo SSAA. Oproti TAA, FXAA a im podobným to ale môže byť lepšie. V tomto som celkom optimista.
Pri DLSS 2X je už otázne či a nakoľko dokáže zlepšiť obraz z natívneho rozlíšenia. Podľa NV sú obrázky zo 4K po rekonštrukcii takmer nerozoznalteľné od toho istého ale so 64 násobným supersamplingom. V takom prípade by to bola pecka. Potom to už bude iba o tom, aký to bude mať dopad na výkon.
Tak to si nemyslim. Je dobre, ze Nvidia prisla s RTX, protoze jedine tak, ze to relasuji se ten vyvoj skutecne posune dal "a nekdo to zacne ve svych produktech vyuzivat". DLSS take rozhodne spatne neni, pokud pri mirne horsi / stejne / mirne lepsi kvalite bude vice FPS a mozna pujde i spotreba dolu (specializovany HW je uspornejsi) - ovsem tady jeste zalezi na tom, jestli nebude fungovat spise jako "pridavna" spotreba, viz napr. vyuziti AVX-512 u intelu.
Myslite si, ze leader na trhu s GPU vydava tyto technologicke novinky, protoze se mu nedari? ;) Mozna jste si nevsimnul, ze Huang nikdy nenosi osoupane bundy a o spropitnem, co dava za kavu se vam ani nesni ;) Nemusite mit strach, Hung bude s RTX jeste bohatejsim muzem nez byl doposud a nebude to kvuli tomu, ze v Nvidii nevi, co delaji ;)
Redmarxovi a i tem dalsim "inteligentum" vcetne Olsana navic nedochazi, ze TAA a dalsi resi aliasing jen na hranach, ktere se navic identifikuji ciste matematicky. I takove MSAA, ktere dela realne dalsi samply, je dela jen v okoli hran. DLSS ale pracuje s celym obrazem a dokaze rozpoznat i vzory - viz srovnani TAA a DLSS na stranach 36, 37 whitepaperu Nvidie o Turing architekture - kde je videt, jak DLSS zachova a vylepsi text, zatimco TAA ho uplne znici.
Uz jen fak, ze DLSS vylepsuje celou scenu, narozdil od klasickych antialiasingu (s vyjimkou oldschooloveho SSAA), ktere vylepsuji jen male casti, by mel Olsana trknout, ze je s jeho "odhadem" kvality totalne mimo.
Tohle bude velmi zabavny mesic ????
Stačí i jen první věta, abych tě znemožnil. :D
Takže nově budou VŠECHNY náročné efekty dělat RT a tensor cores?? To víš určitě? :D :D Jo, já zapomněl, že vlastně s Mauditem chodíte s Huangem na pívo. :D
navíc:
"Nicmene i slusny posun rasterizacniho vykonuntam je. Viz demonze zacatku. 4k 60fps caple vsyncem, ktere na 1080ti bezi neco pres 30" - v případě 2080 šlo o DLSS za pomocí TC, takže míchat to dohromady s nárůstem rasterizačního výkonu je nesmysl. To jste se jen fanatikové nechali napálit marketingem. :D
Pokud to bude z mensiho na vetsi rozliseni skalovat lip, nez jine metody, tak to samozrejme je pecka. Mne zajima nejvic prave DLSS pro 4k vs kvalita snimku. Prijde mi rozumne, co pise Aznoch, ze pokud 2080Ti doda dostatecne "brute force" fps, tak je to zbytecne, zvlast ve 4k, kde je prinos AA sporny vzhledem k velikosti displaye etc. U 2080 nebo vic u 2070 to naopak muze byt hodne zajimave pro nekoho, kde ten vykon jinak chybi.
Pecka by to byla, ale take je to treba nekde zobrazovat. Situace na poli 4k monitoru neni nejak kvetnata, tedy alespon dle meho nazoru. Ten kdo si koupi 2080Ti asi nebude resit treba 40k za monitor, ale pro nekoho jineho uz too muze byt stopka a pak zustane u (nebo prejde na) GTX 10 radu. Take jak jsem zminoval - obsah. Pro spoustu lidi to nebude varianta, kde je vykon umerny cene - prorovnal bych to k dnesnimu VR - ten obraz je stale dost strasny a jeste dlouho bude, protoze zatim nejsou dostatecne panely. Ano, souvisi to i s vykonem GPU, ale dnes ve vetsine oobsahu pro VR neni rozdil mezi 1070 a 1080, natoz 1080Ti (a toto trva od dob vydani 10 rady).
Proc by v "GPU architecture" whitepaperu, ktery je o hardwaru, mely byt detaily o konkretni neuronove siti (coz je software)? Huang to tam jasne rika: "We want the network to remember part of the past". Co vic jeste chces? Huanga na telefonu? To uz je vazne trapny :)
"Jan Olšan 17.9.2018 at 15:13
Ta neuronová síť „nenarovnala rotačák, protože mu rozuměla“. Co vidíš, je prostě efekt toho, že DLSS pracuje jako spatial filtr, jen s jedním obrázkem."
"For each DLSS game, NVIDIA receives early builds from game developers, and trains that neural network to recognize common forms and shapes of the models, textures, and terrain"
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
Ano, přesně jak píšeš. Jsi chlap, že jsi se k tomu konečně přiznal. :D Ty s Mauditem a vaše 80% navýšení výkonu ve hrách oproti Pascalu :D :D
https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-2080-turing-prvni-benchmarky-4k#comment-192962
Nejnáročnější náročné, zkus znovu a lépe. Šlo o Epic Infiltrator demo a ten dvojnásobný nárůst byl dosažen pomocí DLSS, jak plyne i z materiálů NV, https://i.nextmedia.com.au/News/TuringVsPascal_EditorsDay_Aug22_2.png
Ty jsi v tom s Komplíkem zcela souhlasil, takže oba jste byli vedle jak ta jedle. :D
U samostatného DLSS to beriem tiež tak ako píšeš. Otázna je ale kombinácia DLSS a RTX. Ak budem môcť mať kvalitný obraz v 4K aj s RT a to vďaka DLSS, tak by to bola paráda. Pričom to nemusí byť z FHD ale z 2K. Aspoň u RTX 2080 Ti. Tá napríklad v BF V má dávať tých 40-50 FPS v 2K. A to by mi kľudne stačilo aj v 4K s DLSS.
JJ. Dopad na spotrebu bude tiež zaujímavý. Už aby boli testy. Škoda, že som čítal, že sa vydanie RTX 2080 Ti posunulo o týždeň. Ale aj tak myslím, že podpora pre DLSS a RTX bude až v októbri po novej polročnej aktualizácii Windows. Otázne je aj či dovtedy bude mať podporu pre tieto technoógie nový Tomb Raider, aby to bolo kde testnúť.
Tak na DLSS v kombinaci s RT jsem zvedavy uz jen proto, ze RT uz ma v zakladu AI upravu vysledku z duvodu omezeneho vykonu RT jako takoveho..pokud jsem to spravne pochopil. Jestli pak aplikuji dalsi DLSS AI na tenhle vysledek..no jsem fakt zvedavy.. protoze aplikaci dvou "manipulacnich metod obrazu", viz treba encoding na encoding, vzdy produkuje horsi vysledek.
Ale mozna, ze prave tady to AI dokaze srovnat narozdil od kombinaci cistych matematicke ztratovych metod.
@madpavel Redmarx je zhrzenej cenama, protože se na novou NV těšil, že si ji koupí. Souhlasím, že to Redmarx dost přehání, ale s Mauditem je to nesrovnatelný. Maudit mi přijde jako puberťák, co se snažil nastudovat si pár pojmů a píše tu teoretické slohovky, které ale prakticky vůbec nedávají smysl. Podle mě, ten člověk nemá potřebnou mozkovou kapacitu na to, aby to pojmy pochopil a dal si vše dohromady. Ty jeho výplody, to je jak když pejsek s kočičkou vařili dort, možná na laika to může zapůsobit, ale každý kdo tomu trochu rozumí vidí, že Maudit píše úplné blbosti.
Taky byl prakticky ve všem v minulosti úplně mimo (RT zvýší výkon ve hrách, DLSS není v žádném případě upscaling, Turing je 2x výkonnější než Pascal), což je jen potvrzení toho, že je to fanatik.
No vidis, to ti ta aura zen guru dlouho nevydrzela :) Uz zase lzes o nejakem mem tvrzeni 80%. Nas stary prolhany bezznoha je zpatky, opet se strelivsi do vlastni nohy. Hlavne ze o par prispevku lzes pro zmenu jinak:
Aznohh 23.8.2018 at 1:38 Jak 35%? Hnízdo tvrdí 50% !
Nejen ze jsem to ne"tvrdil" ja, ale dokonce ani Maudit :)
Beznoho beznoho, kde ty nohy beres, kdyz se na kazde strance minimalne do jedne strelis :D
Nahodil jsem ti udičku a ty jsi se přesně dle očekávání chytil. :D Hnido Hnido, dříve jsi býval lepší argumentační oponent..
Takže cituji:
hnizdo 23.8.2018 at 9:00
jen mu naloz azznoho, dej mu!
az se ukaze ze ma maudit nakonec pravdu, tak at to stoji za to!
Spojkou "až" jsi jasně potvrdil, že očekáváš 80% nárůst jako Maudit, že s ním souhlasíš. Jinak bys použil spojku "jestli".
Lžeš tu jedině ty, vidí to každý, Ostatně jako vždy..
Hele psychiatricky paciente Maudite aspon nelzi tak okate. Ja nikde "po vsech forech' o DLSS nepisu . To ze jsem to nekde mozna zminil ma asi takovou vypovidajici hodnotu, o tom, "ze to pisu po vsech moznych forech", asi jako tvoje blaboly tady. Tak laskave aspon nelzi Maudite. To ze jsi nemocny, to tady vidi kazdy..
To ze ti na ty tvy srajdy co produkujes z vysoka kaslu, by te melo spis tesit..aspon je to tady min zasrany..staci ty tvoje sragory..
Enlisted - raytracing 4k @ ~120 fps ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ZnQRzLZ5nEE
DLSS neni upscaling. Je to supersampling, kde dalsi samply nepochazeji z rasterizace ale ze znalosti neuralni site o scene. Ty pak muzou byt pouzity pro zvyseni rozsliseni (DLSS) nebo zkvalitneni obrazu ve stavajicim rozsliseni (DLSS 2x).
Turing je 2x vykonnejsi nez Pascal. Ze ty si sam pro sebe vyrazujes DLSS, stejne jako Olsan, kterej dokonce pise tyhle blaboly, jen aby si to ospravedlnil, je vas problem :)
Fanaticky je spis to, ze to pises po vsech moznych forech na netu, stejne jako Tombomino a Redmarx, a doufas, ze si nekdo nedohleda pravdu. Moc ti to nevychazi. Smula co? ;)
:D :D :D to je uzasne, tak tohle jsem si ulozil, fantazie :D
Takhle ty si to fabulujes - spojkou...jsi JASNE potvrdil..ze ocekavas... az/jestli, no clovece, hotovej Cumberbatch, jeste si vyndej z huby lulku, a dodej mily Watsone :)
Takovou zrudne psychopatickou pseudokonstrukci muzes skutecne vymyslet jedine ty, a jeste kdyz mas v sobe vopravdu vostrej material.
Ale dekuji mnohokrat, konecne jsi definitivne dokazal, ze jsem ve skutecnosti neuvedl jediny s tebou prelozenych udaju - vsechno sis to vymyslel ve sve chore patologicky prolhane hlave. Definitivni dukaz o tve chorobne prolhanosti. Dekuji, dneska mas svuj den :D
lol triggnutej Maudit :D :D A kde to prosímtě všude píšu...? asi budu náměsíčnej, protože o HW diskutuju pouze a jen na tomto webu. Asi jsi se nakazil lhaním od Hnízda. :D
Enlisted? To je ta hra co vypadá na 10 let starý engine se všemi modely hranatými? A používá RTX jen na glob. ilum. jinak nic, aha, ok, tvoje nová modla je moc krásná :D https://youtu.be/ZnQRzLZ5nEE?t=229
Já si teda kupuju 2080Ti na trošičku lepší vizuál než toto. :D
Turing je 2x výkonnější než Pascal hmmm... :D :D :D
Chápu, že jsi na to nenašel protiargument, protože jsi se - jak tak rád říkáš - střelil do vlastní nohy. :D Sám jsi se usvědčil z toho, že jsi souhlasil s Mauditovým tvrzením o 80% nárůstu. Mým zcela logickým argumentem jsem tě rozebral na atomy a opět odhalil světu tvou prolhanou tvář. :D :D :D
Víš Hnizdo, můžeš se to snažit obkecávat jak chceš, ale každý kdo klikne na ten link si udělá celkem jasnou představu o tvém lhaní. Pokud bys nevěřil tomu, že se splní těch Mauditových 80%, tak bys mě v tom příspěvku vůbec nehecoval, protože by to nedávalo smysl. :D Jak říkáš, dnes ti to tedy opravdu nevyšlo a ostřelil jsi si obě nohy i s koulema. :D :D
Tak snad příště. :D
Ehm, a muzu se zeptat, pane zcela logicky argudemente, v jakem rozporu je pouziti DLSS v libovolnem enginu a tvrzeni, ze AO+shadows pocitane pres RT nebudou muset byt pocitana pres SM jednotky, cimz se tyto uvolni k jine praci?
Jen jestli ty si zase nefabulujes neco co v prispevku neni :)
"Pokud bys nevěřil tomu, že se splní těch Mauditových 80%, tak bys mě v tom příspěvku vůbec nehecoval"
No ty kokso, novej screenshot :D Ale kdyz uz to napises takhle tak mi zacina davat smysl tvuj duvod koupe Turingu. Ty ho kupujes, k cemu jsi ses sam priznal, vlastne navzdory Huangovemu marketingu. Abys mu dokazal, ze na tebe nepusobi. Touto optikou ti tvoje argudementace (sorry Argu, to neni na tebe) muze stymovat.
Tobe fakt nedochazi, ze jsi schizofrenik?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie
"Nejběžněji se projevuje sluchovými halucinacemi, paranoidními či bizarními bludy nebo zmatenou řečí a myšlením"
Ber si to jako urazku, jestli ches, je mi to jedno, ale ja to tentokrat myslim vazne.
hnizdo
A Tobě fakt nedochází, že ty Tvoje lži už všichni prokoukli? U mě už radši držíš ústa co?
Hele ale jen z toho co čtu tady tak ne já ale Ty se rád do lidí navážíš urážíš a o tom že lžeš jak když tiskne netřeba polemizovat :-) To je prostě fakt :-) Jinak stále čekám na to vlákno tak kde je? Aznohh má pravdu v tom že neustále lžeš :-)
tombomino : upscaling jde vyzkoušet skoro v každé nové hře. Nastasvení Rendering Resolution.
Sice nepoužívám toto, ale aktuálně hraju třeba Destiny 2 v 2k na 4k obrazovce, ale v režimu borderless windowed a hra to nějak roztahuje na celou obrazovku, je to ostřejší než FHD zobrazené na 4k. Musím vyzkoušet 4k rozlišení a snížit rendering resolution, ale očekávám podobný výsledek.
A, kochrenek nam dorazil, beznoha se topi tak honem na pomoc. Takze ja lzu a dokonce neustale? Kdepak lzu, prolhany kochrenku? Beznoha tu priznal a jeste k tomu sam dokazal ze veskara tvrzeni ktera mi vkladal do ust si vyfabuloval v zachvatu schizofrenie. Je to tu cerne na bilem a jeste si to sam podlozil linekm. Je to stokrat usvedceny fanAticky patologicky lhar a ty jakbysmet, pane mam ban kam se podivam. Myslis ze kdyz tyhle infantilni utoky budes opakovat dost dlouho, ze tomu dodas na vetsi vaze? :D
Zadne vyroky ktere mi tu schizofrenik beznoha vklada do ust jsem nenapsal, tady ani nikde jinde. Kdokoliv to tvrdi, je lhar.
Lol Hnídkovi rupla cévka.. chudák malej snad lže už i sám sobě a myslí si, že je normální.
https://www.wikihow.cz/Jak-odhalit-patologick%C3%A9ho-lh%C3%A1%C5%99e
hnizdo> Neviem či sa vôbec na niečom ohľadne RT môžete zhodnúť na základe veľmi obmedzených informácií čo je dostupných (bez ohľadu na to, že vy dvaja sa nezhodnete nikdy).
NV síce tvrdí, že použitie RT jadier uľahčí SM, ale porovnáva situácie raytracing na SM (SW emulácia) vs raytracing na RT jadrách. Ono to zrejme nebude tak, že ak je GI+shadows riešené cez RT jadrá, že by zvyšok SM už nebol potrebný na produkciu výsledku. RT jadrá akcelerujú len nejakú špecifickú funkciu. Či je zapojenie zvyšku SM nižšie ako pri RASTERIZAČNÝCH technikách môžeme len hádať. Možno je, možno nie je, možno to závisí od implementácie atď.
No a či sa reálne zvýšia fps tiež bude závisieť od toho, či sa RT jadrá nestanú bottleneckom.
Plus, je tu otázka vizuálu RT vs rasterizácia, pretože vždy môžeš ísť s kvalitou nižšie aby si dvihol fps.
"Nicmene i slusny posun rasterizacniho vykonuntam je. Viz demonze zacatku. 4k 60fps caple vsyncem, ktere na 1080ti bezi neco pres 30"
Šlo o Epic Infiltrator demo a ten dvojnásobný nárůst byl dosažen pomocí DLSS, jak plyne i z materiálů NV, https://i.nextmedia.com.au/News/TuringVsPascal_EditorsDay_Aug22_2.png
@aznoh
Mel by ses rozhodnout teda. Je podle tebe pomalej raytracing nebo jiny eye candy efekty (jak ty rikas lepsi vizual)? ????
a) bud je pomaly raytracing, ale pak jak je mozne, ze Enlisted s globalni iluminaci s hodne odrazy (ten vyvojar tam ukazuje ten bocni tunel bez jakehokoliv primeho svetla) dosahuje pri 4k 120fps? Jen pripomenu, ze BVH je jako kazda stromova vyhledavaci struktura O(log n), nez tu zacnes neco rikat o poctu trojuhelniku, a ze Nvidia oddemovala scenu s 300 miliardama trojuhelniku, coz je asi 1000x vic, nez sceny v dnesnich hrach.
b) je pripadne zpomaleni zpusobeno rasterizaci, tedy tim tvym "lepsim vizualem", ale pak co to ma spolecneho s raytracingem?
Oboji pravda byt nemuze vzhledem k vysledkum - klasicka Aznohovska dira v logice.
A s tim tvym "trignutim" - cute. Zda se, ze jsi porad vypruzenej, jak jsem tu kdysi rozebral tvoje neurozy. Nejsi moc originalni. Navic my moc dobre vime, ze sila tvyho vypruzeni a neurotismu, sila se kterou doma zmlatis manzelku/dite/psa/pocitac/ nebo sila, se kterou ti pulzuje zila na cele, je primo umerna poctu neurotickejch smajlu v tvych postech ????
A ze jich za posledni dobu bylo fakt hodne ..
@tynyt
Proti ceskejm AMD trollum. Kdokoliv si muze projit par clanku tady a jinde. Snadno zjisti, kdo se popuzene ozve vzdycky, kdyz se nekdo byt jen otre o AMD, nebo hur, kdyz konkurence technicky a vykonove unika ???? Porad ty samy jmena. A pulka z nichvtvrdi, ze nejsou AMD fans, ale kazdy byt jen maly stouchnuti do AMD jim neda spat.
Ono to s tim RT nebude az tak horke. Je to novinka, navic spousta her musi fungovat i na starsich kartach a konzolich, takze ty zmeny budou ze zacatku spis minimalni. Pokud se zamyslite, na koho byste mirili vy, kdybyste byli vyrobcem her? Na par %, co pujdou po nejrychlejsich RTX, nebo na mainstream, kde je nejvice deti?
Osobne si myslim, ze na realne a vlekoplosne pouziti RT je jeste tak generace cas.
Je opravdu smutne, ze kdysi se tu diskutovalo alespon trochu technicky. Legracni je, ze nejruznejsi Mauditi tu obvinuji ostatni, ze zacinaji nenavistne prispevky ohledne Nvidie, ale vetsinou jsou to oni, kteri zacnou vypisovat fanaticke nesmysly, na coz pak zbytek reaguje.
Uz me to take docela nebavi cist, lhare Hnizda a demagoga Maudita. Jeste tu mame crhejta, ale to je alespon zabavny klaun.
Ono je v podstate jedno, co delaji jaka jadra a vypocetni jednotky. Dulezite je, o kolik stoupne vykon ve hrach. Dle tech davno zminenych marketingovych grafu je to nekde kolem 50%, ale netreba zapominat, ze jde o marketingove a dobre vybrane materialy. Takze pokud bude celkovy prumerny narust vykonu nekde kolem 40% oproti predchozi generaci, tak to bude OK. Pokud se podari dosahnout s DLSS srovnatelnou (prijatelnou) kvalitu ve 4k oproti nativnimu 4k pri napr. dvojnasobnych FPS, tak to bude pecka, protoze bude proste mozne to, co doted nebylo a o to tu jde, ne? ...pak uz je jen otazkou cena, to uz si kazdy rozmysli, jestli mu to za upgrade stoji, nebo ne.
Pozerám sa na to podobne. Čo sa týka VR, tak rozdiel vo výkone GPU je poznatelný aj na dnešných headsetoch. Citelne lepší obraz sa dá dosiahnuť supersamplingom a to aspoň dvojnásobným. A tam už je poznať či máte GTX 1070 alebo GTX 1080. Kvalita obrazu sa zlepší s novou generáciou VR headsetov. Tým nemyslím nové HTC Vive, ale niečo ako Pimax, ktorý ide predávať headsety s 2K a 4K rozlíšením na oko. Tento rok idú ich headsety medzi tých, čo ich podporili na kickstartery a budúci by sa mali normálne predávať v obchodoch. Ide o došť slučné zlepšenie, pretože okrem rozlíšenia sa zvýši al FOV a to dosť podstatne.
mareknr 18.9.2018 at 18:08
Tak to je fakt, na Pimax jsem zapomnel. Otazka je, jestli jsou ty panely skutecne takove, jak je prezentuji. Jinak ja jsem zkousel jen WMR a vetsina obsahu je stejne takova "decka" grafika... Nicmene desitkova rada uz ma naslednika a neda se uplne rici, ze panely by byly brzdeny vykonem karet. Nebo se minimalne nikam moc nespecha. Co se monitoru tyka, tak to byla pocas cele Nvidia 10 rady take tragedie.
No nevim nevim Aznohu. Kde ze to pisu 80%? Neudelal sis z 50% nakonec 80% ty? Mozna se pletu :)
Kazdopadne 200% vykonu predchozi generace je tam, viz. treba:
https://www.techpowerup.com/img/PduCp2U2PsY2jWjD.jpg
6 z 10 her v tom prehledu je na ~200% vykonu Pascalu. Muzes delat, ze to neexistuje, ale pravde neuteces :)
uvidíme, jak to bude vypadat až budeme moct otestovat DLSS na vlastní oči a ne podle statického slajdu z prezentace Nvidie.... Hlavně mě zajímá jak to bude vypadat v pohybu a ne na statickém obrázku. Já se pořád tak trochu obávám, že to bude váce méně "mazanice" jako všechny post procesing efekty...
"Aznohh 16.9.2018 at 9:37 "
"realita: RT hry běží na 2080Ti 40 fps ve FHD"
- aznoh dela zavery na budoucnost RT z pre-alpha neoptimalizovanych technologickych demonstraci
"Aznohh 17.9.2018 at 12:24 "
"3. Raytracing: To, že RT bude mít brutální hit na výkon ve hrách je snad zřejmé z vyjádření tvůrců na jaké fps míří. BF5 míří na 60FPS FHD, ale sníží úroveň RT, takže na kvalitu z ukázky můžeme zapomenout. Metro se pokusí o 60 fps ve FHD. "
- aznoh tvrdi, ze raytracing ma na vykon "brutalni hit" (jestli to je aspon trochu ceska veta vubec) :D
- aznoh neumi anglicky, takze mu uniklo ze 60fps 1080p je minimum pro celou RTX radu, ze slov vyvojaru doslova "RTX hardware" (tzn. RTX 2070, mozna i RTX 2060, pokud vyjde)
Ze skaces mezi clankama jako blecha jeste neznamena, ze si lidi nepamatujou celej kontext tvy argumentace. Ja se vazne dobre bavim ;)
Takze co teda zpusobuje ten hit, viz. dilema a) nebo b) nahore? :)
Porad nechapes o co jde.
Za prve, nasel bych si byt tebou slovo "temporal" ve slovniku. Pak pochopis, ze se netrenuje jen tak na nejakych snimcich, ale na postupnych sekvencich snimku nejake dynamicke sceny.
Za druhe, zcela ti unika, jak moc dobre se v dnesni dobe dokazi naucit nektere druhy neuronovych siti pochopeni vzoru v danem kontextu. Tady se nebavime o nejake zakladni siti s par hidden layers, co jsi mozna z dalky z vlaku videl v nejakem online videu. Tady se bavime o siti, ktera muze mit tisice vrstev s miliony nodu, pravdepodobne s velmi specifickou strukturou hidden layers, kterou nejaky tym vedcu s nekolika doktoraty stavel a testoval dva tri roky - a to presne pro tenhle ucel. To se s nejakou obecnou siti neda vubec srovnavat.
Za treti bych si byt tebou znovu prosel keynote na Gamesconu, protoze tam Huang ukazuje, co vsechno ty neuralni site z baliku NGX dokazou. To je o nekoliv levlu dal, nez nejakej debilni filtr v Zoneru nebo kde.
Dokud to nepochopis, budes plodit takovyhle kraviny, jako tenhle clanek, kterej ti s radosti budu pripominat jeste hodne dlouho.
Ano, díky za potvrzení. Tímto jsi se tu navždy definitivně znemožnil. Upřímně, nevím co je horší - jestli to, že žereš bez jakéhokoliv zapojení mozku marketing výrobce a ani nečekáš na nezávislé recenze, nebo to, že formu upscalingu považuješ za rovnoprávnou renderování v nativním 4K rozlišení, přičemž kvalitativní porovnání zatím nikdo neviděl.
Jsi přímo exemplární příklad toho, jak to dopadá, když se někdo stane fanatikem, vypojí mozek a stane se ovcí. Gratuluji.
V tom případě to má AMD jednoduché, stačí na Navi udělat upscaling ze 720p na 8K a ovce Maudit jí to sežere i s navijákem a bude tvrdit, že Navi je 10x výkonnější než Veka.
#stopfanatismu
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fanatismus
Opět jsi sám sebe usvědčil z vlastní hlouposti. Aznohh nedělá závěry z žádných pre-alpha neoptimalizovaných demonstrací. To, na jaké FPS míří, zveřejnili všichný vývojáři.
Opět si vymýšlíš věci, co nejsou pravda, že neumíš anglicky si všiml už redaktor v minulé diskusi, narozdíl od tebe jsem roky žil v anglicky-mluvící zemi ty jelítko. :D
RTX 2060 je další výplod tvého fanatického mozku. :D
Fakt je vtipné, jak někdo takhle dokáže žít ve své vlastní bublině a fabulovat si nesmysly. Opravdu si myslím, že jste s DD dvojčata, jeden se zamiloval do červené a druhý do zelené. :D :D
hnizdo
:-) zabavne ses zabavny :-) No az se nauis cist tak ja psal ze lzes jak kdyz tiskne neb sem narazel na tvy lzi ze muzes dolozit dlouhe vlakjno o tom jak sem vsude zabanovany a sproste urazim dlasi diskutujici a pod :-)
Inu stale cekam na to vlakno ;-) A ano lezes neustale :-)
Jinak cekam na ofiko testy a mezitim si vypnuji cas trolemin trolu jako jsi treba Ty :-)
Alias hnizdo = kral sedmilhar :-) Cili lze 7 dni v tydnu :-D
aznoh za prve: "Aznohh nedělá závěry z žádných pre-alpha neoptimalizovaných demonstrací."
aznoh za druhe: „realita: RT hry běží na 2080Ti 40 fps ve FHD“
Takze kde vyvojari rikaji, ze cili na 40 fps ve Full HD? :D Ctenar si udela obrazek zcela urcite sam.
"3. Raytracing: To, že RT bude mít brutální hit na výkon ve hrách"
Tak kde je ten bottleneck, kdyz Enlisted bezi s globalni iluminaci, coz je ten nejnarocnejsi efekt, na 120 fps @ 4k? Porad si nam to nevysvetlil :)
Díky Maudite, teď už alespoň víme, odkud pramení ta tvá psychologická porucha. To mě mrzí, že k tobě příroda nebyla štědrá. :D
Takže zatímco Maudit stále sní svůj sen o tom, že raytracing bude hry zrychlovat, vývojáři náš informují o tom, že se jim snad po snížení RT detailů podaří zamířit na 60 fps ve FHD. :D Toto je pánové vrcholná komedie v podání hlavního klauna Maudita. :D :D Moc se bavím...
Od kdy ty cekas na recenze? O vykonu raytracingu uz mas davno jasno, o vykonu grafik v klasicke rasterizaci taky. Ty ocividnre zadny recenze nepotrebujes, tak proc ostatni?
Jinak co se tyce vysledku predkladanych Nvidii (nebo kteroukoliv jinou spolecnosti o jejich vlastnich produktech) - ty se nikdy nebudou rozchazet s realitou o vic nej male jednotky procent, pokud ta firma neni vylozene silena (jako AMD treba). Jde o klasickou situaci, kdy by si typek s malym pindikem jako ty nabalil babu s tim, ze je velkej jak Danny D a prived si ji domu. Jenze ten smich, kdyz jdou kalhoty dolu, by te polozil. Stejne tak Nvidia si nemuze dovolit nechat se vysmat, kdyz jdou dolu ty jeji "kalhoty" ???? Jeji tvrzeni, i s marketingovou omackou, nemuzou byt nikdy moc daleko od pravdy. Konec koncu i pidi detail, ktery chybi, muze vest v USA k zalovatelnosti (viz GTX 970).
Pochopitelně, že obě má tvrzení jsou zcela pravdivá.
Mauditku dej link, kde se praví o tom, že jde o "pre alpha", jak ty tvrdíš.. :D Jó vlastně, to sis jen vymyslel, já vím. :D Pochop, že ty jsi ve fázi, kdy svou vlastní lež už bereš jako pravdu. Tvoje diagnóza je totiž patologické lhaní a jsi její exemplární příklad.
Battlefield V - v prave horni casti dema: "rtx alpha"
https://youtu.be/Mrixi27G9yM?t=1h26m36s
Enlisted - v leve dolni casti dema: "work-in-progress build", coz jak programatori vedi, je pre-alpha
https://youtu.be/ZnQRzLZ5nEE?t=3m15s
Shadow of the Tomb Raider - "early work-in-progress"
https://twitter.com/tombraider/status/1031943069292277761
Prosimte ale bacha at ten tvuj rage z bezvychodny situace nikomu neublizi. Opravdu o tebe mam starost :)
https://www.techpowerup.com/247657/nvidia-gtx-1060-and-gtx-1050-successors-in-2019-turing-originally-intended-for-10nm
"The way NVIDIA designed the RTX 2070 out of the physically smaller TU106 chip instead of TU104 leads us to believe that NVIDIA could carve out the GTX 1060-series successor based on this chip, since the RTX 2070 maxes it out, and NVIDIA needs to do something with imperfect chips." :)
Takže nejde o pre-alpha, jak jsi tu lživě tvrdil. U ani jednoho z těch titulů. Děkuji za potvrzení.
btw DLSS z recenzí rofl https://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2018/09/taavsdlss.jpg
rozmazanej upscalovanej hnus přesně jak jsem čekal, bože Maudite ty jsi komik, se tu řežu smíchy :D :D :D prej lepší kvalita než originál :D :D :D
@aznoh
Pro tvoji informaci "early work-in-progress" je pre-alpha (tzn. vyvoj jeste nedosahl ani alpha faze - ve 2 ze 3 her. Ze v Battlefieldu je to alpha a ne pre-alpha na veci tak nejak nic nemeni, protoze jejich vyvojari taky uz uvedli, ze v dobe dema jeste nedelali optimalizace a tepr nedavno vysel clanek o tom, jak BF5 RTX zatim tuni ;)
"The difference became only obvious in cases where TAA fails, for example when it estimates motion vectors incorrectly. Under the hood, DLSS renders the scene at lower resolution (typically 50%, so for 4K that's 2880x1620), and the feeds the frame to the tensor cores, which use a predefined deep neural network to enhance that image. For each DLSS game, NVIDIA receives early builds from game developers, and trains that neural network to recognize common forms and shapes of the models, textures, and terrain, to build a "ground truth" database, that is distributed through Game Ready driver updates."
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
:)
Takze presne jak jsem rikal - DLSS se uci znat objekty ze hry - "trains that neural network to recognize common forms and shapes of the models, textures, and terrain". A je k nerozeznani nebo lepsi nez TAA - "The difference became only obvious in cases where TAA fails, for example when it estimates motion vectors incorrectly."
@aznoh
Ohledne toho KitGuru, tak mas asi vlci mlhu. Zrejme vidis uplne neco jinyho, nez ten redaktor, kterej jasne rika, ze TAA ma vic viditelnejch ctverecku - "jaggies" - a je je DLSS celkovou kvalitou lepsi, viz:
"When we really crop in close, however, I think the difference is clear to see. TAA has noticeably more ‘jaggies’, while there are also some artifacts around the blonde hair. DLSS does look overall a bit softer, but it is noticeably smoother and overall a better-looking image."
https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/nvidia-rtx-2080-ti-founders-edition-11gb-review/13/
Uz zase prekrucujes realitu? Nebo doufas, ze si lidi ten neotevritelnej odkaz nedohledaji sami? To neni zdravy :)
Jisteze nejde o upscaling. Takze po tricate - upscaling zvysuje rozliseni prostou interpolaci. DLSS je supersampling, protoze do sceny dodava samply zalozene na znalostech te neuronove site o objektech sceny - „trains that neural network to recognize common forms and shapes of the models, textures, and terrain“, ktere pak muzes pouzit pro zvyseni rozliseni (DLSS 1x) nebo pro vylepseni stavajiciho rozliseni (DLSS 2x). Ja vim, ze ti to dela problem a strasne te to stve, ale fakt je ten, ze AMD silne zaostava :)
"Compared to AMD, NVIDIA is now almost twice as power efficient, and twice as fast, at the same time!"
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
Co se tyce ty kuze, tak ono je to spis tak, ze ta TAA varianta je zasumnena - prave diky undersamplingu - nez ze by DLSS byla moc vyhlazena. Aspon teda ja bych autosedacku z hrosi kuze nechtel, nevim jakej vkus mas ty :D
https://img.purch.com/geforce-rtx-dlss/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS81LzQvNzk4NTIwL29yaWdpbmFsL0RMU1NUQUEzLnBuZw==
https://img.purch.com/geforce-rtx-dlss/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS81LzIvNzk4NTE4L29yaWdpbmFsL0RMU1NUQUExLnBuZw==
https://img.purch.com/geforce-rtx-dlss/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS81LzUvNzk4NTIxL29yaWdpbmFsL0RMU1NUQUE1LnBuZw==
Nevi jak ty, ale ja bych to nazval jako paradni! :)
"Aznohh 19.9.2018 at 16:17"
„work-in-progress build“, coz jak programatori vedi, je pre-alpha – lol lež jako věž
WIP build je technickej termin, dalo by se rict. A predchazi nejaky uceleny verzi, treba prave alpha verzi.
"A nightly build/WIP build is a preview of the next official version. ("Build" refers to compiling.) Users can download and test it without needing to know how to compile the source code themselves. WIP builds are automatically generated 'nightly' (once a day)."
https://rpg.hamsterrepublic.com/ohrrpgce/What_is_a_WIP%3F
Takze, kdyz jsme si teda konecne ujasnili, ze nevis, o cem mluvis, a ze jsi komentoval a delal zavery o vykonu raytracingu na zaklade pre-alpha a neoptimalizovanych buildu, muzeme se vratit na zacatek - kde teda podle tebe je v raytracingu ten bottleneck? :)
Já ani redaktor jsme tu nikdy o čistém upscalingu nemluvili, tak se nesnaž tu manipulovat fakta, jak je tvým zvykem. Koukám, že jsi už v nesnázích, takže začínáš tvým klasickým útokem na AMD. Jen si ulev. Já tu nikdy o 2080 řadě nenapsal nic špatného, klidně si to tu prohledej, já tu celou dobu trolluju jen vás fanatiky a mám z toho ohromnou srandu. :D
Můžu ti poslat pozdrav jako Crhovi https://imgur.com/a/2cHHr
To je to, co vás fanatiky sere nejvíc, že si kupuju vždy highend NV a přesto vás zelenáče trolluju jak blbce. :D
Víš chlapče, zatímco ty jsi zastydlý puberťáček s nějakou ušmudlanou 1050kou, co žere každej blábol výrobce a sepisuje tu slohovky hovadin, já si zase v klidu koupím dvě 2080Ti a ten RT si přes NVLink rozběhám i ve 4K. :D :D
Panicům zdar!
Takze kde je nejakej performance problem s raytracingem se teda nedozvime, hadam. A to ani po tom tvym vykurcovani. To se dalo cekat :)
Krasnej spin s "penezma". Skutecne sebevedomi lidi si nemusej nic dokazovat, narozdil od malejch pindouru, co si kompenzujou nedostatky velkejma autama a drahejma hrackama (oboji vetsinou na dluh). Vubec si ted kazdej nebude myslet, ze ses presne takovej druh cloveka, zamindrakovanej, bez sbevedomi .. :D
Bohuzel pro tebe, pokud budu hrat tvoji hru, ja mam s premiovyma produktama dlouhou tradici, protoze jsem tech enthusiast. Napriklad jsem tady na cnews.cz redaktorum ukazal, jak se dal koupit Surface Pro primo pres microsofti store a poslad do Cech, dlouho pred tim, nez to oficialne zacalo byt bezne (coz je v plne palbe cena asi tak tech dvou RTX 2080 ti). Dokonce o tom byl tady i clanek, kde uvedli muj nick. To je na rozdil od tvyho linku se dvema GTX 1050kama (protoze s MSI chladicema vypadaji vsechny karty stejne) a nejekajech vymyslenejch blabolu, jak si urcite koupis 2080Ti, nastesti overitelny :) Blby co? :D
Jo to je vtipny, jak si lidi pletou undersampling s "texturou kuze" :) Jak jsem psal nahore, to bych moc nechtel sedacku z hrosi kuze.
Tohle je mnohem lepsi:
https://img.purch.com/geforce-rtx-dlss/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS81LzQvNzk4NTIwL29yaWdpbmFsL0RMU1NUQUEzLnBuZw==
https://img.purch.com/geforce-rtx-dlss/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS81LzIvNzk4NTE4L29yaWdpbmFsL0RMU1NUQUExLnBuZw==
https://img.purch.com/geforce-rtx-dlss/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS81LzUvNzk4NTIxL29yaWdpbmFsL0RMU1NUQUE1LnBuZw==
Kde je performance problém s RT se neptej mě, ale vývojářů, kteří míří na 60 fps ve FHD, zatímco to pořád sníš o navýšení výkonu díky RT. :D Ale tak co čekat od človíčka, kterej psal, že 2080 řada bude mít frekvence 2+GHz v základu a že 2080 bude 40-50% nad 1080Ti. Lol! Rozdíl je krásných 0%, viz recenze a s tvých vysněných 50% zůstalo jen 50 litrů tvých slziček. :D
https://www.cnews.cz/unik-nvidia-geforce-gtx-1180-turing-referencni-pcb-virtuallink/#comment-191365
Já se tu nikde penězma nechlubím, kdybych tě chtěl ohromit svojí finanční situací, dal bych ti sem fotku mé garáže a padl by jsi na prdel. Já se jen bráním tvému (a předtím Crhovu) nařčení z toho, že jsem AMDčkař nebo co. :D To, že si kupuju pouze highend NV karty je jen konstatování faktu.
To, že ani nepoznáš co je no fotce na karty podle SLI konektorů a dvou 8 pin power vstupů jen ukazuje jaký jsi technický diletant. Není pak divu, že tu neustále píšeš takový krávoviny. :D :D
Tak jinak - je v tom whitepaperu neco, co vyvraci Huangovo tvrzeni, ze to je temporal dnn? A jeste hur pro tebe, je v tom whitepaperu neco, na cem zakladas tu tvoji smyslenku, ze:
"Jan Olšan 17.9.2018 at 15:13"
"DLSS nefunguje temporálně (s více snímky)"
??? Kde jsi na to prisel? Vis vic, nez celej zbytek sveta a samotnej sef Nvidie? Nebo je ten tvuj clanek snuzka nesmyslu, protoze absolutne netusis, jak DLSS funguje?
"Já se tu nikde penězma nechlubím". Jo?
Hned v ty samy vete:
1) "kdybych tě chtěl ohromit svojí finanční situací, dal bych ti sem fotku mé garáže a padl by jsi na prdel."
2) "Víš chlapče, zatímco ty jsi zastydlý puberťáček s nějakou ušmudlanou 1050kou, co žere každej blábol výrobce a sepisuje tu slohovky hovadin, já si zase v klidu koupím dvě 2080Ti a ten RT si přes NVLink rozběhám i ve 4K."
Presne tak mali pindouri fungujou, presne jako ty. V realu ta garaz bude prazdna, grafiky si nekoupis a za 4x4 garsonku platis hypoteku na 40 let, ale nedokazes odolat touze se pred ostatnima obhajovat. Dokonce az tak, ze se nechlubis a chlubis v jedny a ty samy vete. To nutkani .. to musi bejt k nevydrzeni :D A objednat si dve grafiky z Alzy a pak je obe druhej den vratit umi kazdej :P
"Aznohh 19.9.2018 at 18:06"
"Rozdíl je krásných 0%"
RTX 2080 je samozrejme v prumeru o 9% rychlejsi, nez GTX 1080 Ti. Krasne nam ukazujes, jak moc ti to je "fuk" a jak "nejsi" fanda AMD ;)
"In terms of performance, RTX 2080 exceeds the performance of GTX 1080 Ti, by 9% both at 1440p and 4K"
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
S DLSS je tak samozrejme RTX 2080 v klidu o 50% nad GTX 1080 Ti. Blby co?
Tak tím prostředním odstavcem jsi se krásně vyprofiloval jako závistivá socka. To je možná tak tvůj přístup. :D Ty jsi jasnej puberťáček co bydlí u rodičů a hraje v 720p na 1050tce. :D :D
https://uploads.disquscdn.com/images/2632068298b2446c0326a240bac51ee8bc203f830beda276ec59b6ecab18760b.png
https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3365-nvidia-rtx-2080-founders-edition-review-benchmarks-vs-gtx-1080-ti
atd atd...
Už ani to lhaní ti nejde. :D
Tak s upscalingem se dá jít ze 720p na 4K klidně na 500% nárůst, to máš pravdu. :D :D lolol ty jsi ještě větší blb než jsem si myslel.
Clovece, ty dneska perlis:
„Já se tu nikde penězma nechlubím“.
"Tak tím prostředním odstavcem jsi se krásně vyprofiloval jako závistivá socka."
Zcela ocividne jsou pro tebe penize definice cloveka - typicke u lidi, kteri jich maji nedostatek :)
"Už ani to lhaní ti nejde." Lhani? To je namereno TechPowerUpem, od W1zzarda, znameho overclockera a autora GPU-Z. Pro jistotu znovu pridam, zrejme si to prehlednul ;)
„In terms of performance, RTX 2080 exceeds the performance of GTX 1080 Ti, by 9% both at 1440p and 4K“
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
Pochop Mauditku, že čím víc tu budeš mlít o mé finanční situaci (o které víš úplný hovno), tím víc dáváš najevo, jak je pro tebe nepředstavitelné, že si někdo kupuje dvě highend karty a nedokážeš se s tím vyrovnat. :D Děláš ze sebe jen většího blbce...
Ale jo, pitomých 100 míčů/měs. otočím na burze, ale nemám ani na chleba https://imgur.com/ELjZBN0 :D :D
Víš troubelínku, můžeš si tu psát co chceš, pochop, že já se tu u toho řechtám jako kůň, protože ty tvoje plačky co tu píšeš mě opravdu baví. :D
2080FE je OC verze, ta lze srovnávat opět jen s OC 1080Ti, tak jak to dělají všichni intelignentí recenzenti. Ale pořád čekáme na tu recenzi, kde bude napsáno, že je o 200% výkonnější, jak jsi tu tvrdil. :D :D :D
Ale v jednom má ten tvůj expert narozdíl od tebe pravdu: " Under the hood, DLSS renders the scene at lower resolution (typically 50%, so for 4K that's 2880x1620)" - lolol Maudit a jeho "rozhodně nejde o upscaling" :D
LOL! Teď tu sepisuju všechny ty kraviny co jsi tu psal a fakt ti musím poděkovat, protože jsi mi prodloužil život asi o dva roky, páč se tu naprosto trhám smíchy. :D :D
Ono takhle zpětně to je mnohem vtipnější než tehdy. :D :D :D
https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-2080-video-upoutavka#comment-192066
To trva asi tak 3 vteriny doeditovat do ciziho zakladu text v searchbaru. Asi tak minutu udelat celou to stranku na zaklade existujiciho podkladu. Coz je taky typicky pro lidi, co nemaj dostatek neceho, co je podle nich dulezity - v tvym pripade penez. Takze jasna garsonka 4x4 metry ;)
„Já se tu nikde penězma nechlubím“.
"Ale jo, pitomých 100 míčů/měs. otočím na burze, ale nemám ani na chleba"
:D :D :D
S DLSS ve 4k je to celkem bez problemu 200% vykonu GTX 1080. https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2018/08/Nvidia-GeForce-RTX-2080-benchmarky-4K.jpg
A jak je videt, vetsina recenzentu se jasne priklani k tomu, ze 4k DLSS vypada lepe, nez 4k TAA. Takze na zaklade ceho ten vysledek chces diskvalifikovat?
Jisteze nejde o upscaling. Upscaling zvysuje rozliseni prostou interpolaci. DLSS je supersampling, protoze do sceny dodava samply zalozene na znalostech te neuronove site o objektech sceny – „trains that neural network to recognize common forms and shapes of the models, textures, and terrain“, ktere pak muzes pouzit pro zvyseni rozliseni (DLSS 1x) nebo pro vylepseni stavajiciho rozliseni (DLSS 2x).
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
:D :D :D Nepřekvapils...
Všechno je vymyšlené, předělané ve Photoshopu, karty jsou půjčené z Alzy :D Je mi tě líto panáčku.. dobře vím, že ti je jasné, že Aznohh nekecá a je ve vatě, ale ty jako vždy zatloukáš, zatloukáš, zatloukáš. Ty tvoje smutné slzičky úplně vidím. :D
btw je rozdíl chlubit se něčím a prokazovat, že se tu o mě snažíš ubrečenecky lhát
Byl jsi mimo naprosto ve všem co jsi tu za poslední 2 týdny vyplodil: frekvence Touring nad 2GHz, výkon 80%-200% nad Pascal, DLSS nepoužívá upscaling, 2060 bude mít RT, atd atd.. vše byla naprostá kravina. :D
A to nemluvím o tvých mnoha lžích, jako např: "V te prezentaci Nvidia predstavila 21 her, ktere buoud RT podporovat de facto od realne dostupnosti Turingu." :D
https://www.cnews.cz/nvidia-turing-geforce-rtx-odhaleni#comment-192673
Prostě naivní blbeček, co sežere marketingu všechno co mu předhodí. :D :D :D
Uze jen fakt, ze se v nejaky anonymni internetovy diskuzi tak mermomoci snazis presvedcit ostatni, ze "Aznohh nekecá a je ve vatě", i kdyz to zcela ocividne neni pravda, ukazuje, co jsi zac - zamindrakovanej clovek bez sebevedomi :)
1) "frekvence Touring nad 2GHz"
Vsechny testovane grafiky sly pres 2GHz:
NVIDIA RTX 2080 Ti Founders Edition 2110 MHz
ASUS RTX 2080 STRIX 2085 MHz
MSI RTX 2080 Gaming X Trio 2115 MHz
Palit RTX 2080 Gaming Pro 2085 MHz
Palit RTX 2080 Super Jetstream 2040 MHz
NVIDIA RTX 2080 Founders Edition 2100 MHz
ASUS RTX 2080 Ti STRIX 2115 MHz
MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio 2085 MHz
MSI RTX 2080 Ti Duke 2115 MHz
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Ti_Founders_Edition/36.html
2) "výkon 80%-200% nad Pascal"
Uplne v klidu:
https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2018/08/Nvidia-GeForce-RTX-2080-benchmarky-4K.jpg
3) "DLSS nepoužívá upscaling"
Jisteze nejde o upscaling. Upscaling zvysuje rozliseni prostou interpolaci. DLSS je supersampling, protoze do sceny dodava samply zalozene na znalostech te neuronove site o objektech sceny – „trains that neural network to recognize common forms and shapes of the models, textures, and terrain“, ktere pak muzes pouzit pro zvyseni rozliseni (DLSS 1x) nebo pro vylepseni stavajiciho rozliseni (DLSS 2x).
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/38.html
4) "2060 bude mít RT"
Maudit 19.9.2018 at 14:54
https://www.techpowerup.com/247657/nvidia-gtx-1060-and-gtx-1050-successors-in-2019-turing-originally-intended-for-10nm
„The way NVIDIA designed the RTX 2070 out of the physically smaller TU106 chip instead of TU104 leads us to believe that NVIDIA could carve out the GTX 1060-series successor based on this chip, since the RTX 2070 maxes it out, and NVIDIA needs to do something with imperfect chips.“
:D
Jestli myslíš že ty tvoje wall of text celý čtu, tak jsi na omylu. :D Jedinej kdo tu je plnej mindráčků z toho, že z Aznohha se vyklubal majitel Nvidií co navíc nemá hluboko do kapsy jsi ty. Prakticky vždycky na internetu lidi co popírají pravdu, bezzubě štěkají o photoshopech apod.. jsou zamindrákovaní jedinci, v denial fázi, kteří si nechtějí připustit, že ten druhej nekecal. :D
Těší mě, že tě tu vidím brečet jak malý závistivý děcko. :D :D Ani nevíš kolik radosti mi to nese, protože to je podstata mého trollení na tomto fóru. :D
Ty další tvoje patologické lži už ignoruju. Prakticky ses tu naprosto znemožnil sám, takže není potřeba to dál pitvat. Jen k DLSS a tvému tvrzení, že v něm k žádnému upscalingu nedochází:
"This is because, where TAA renders at your set resolution, DLSS can render faster with a lower input sample count, but then infers (upscales) the result at your set resolution"
https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/nvidia-rtx-2080-ti-founders-edition-11gb-review/3/
Prostě patologický lhář. Rychle chytni DDho za ruku a padejte spolu k doktorovi než bude pozdě. :D :D
Dali tam do článku detail toho auta, kde vypadá DLSS líp, ale třeba ta dopravní značka je s DLSS evidentně zubatější kvůli nižšímu reálnýmu rozlišení. A třeba silueta kopce na stejným snímku mi přijde přeostřená (je tam přepálená tmavá hrana, což je nerealistické), to by asi měl být artefakt toho upscalingu, umělé přiostřování tohle dělá.
(Díval jsem se ale jenom zběžně, takže zatím jsem to moc detailně nesrovnával.)