Tak Hairworks jsou hodně náročné, na druhou stranu, když je namaxuješ tak fungují na vlasy všech, mají tam pro ně speciální AA a ten pohyb vlasů je dost viditelný.
Ale souhlasím, že to je první věc, kterou vypneš, když nemáš požadovaná fps.
S 1080Ti ve 1440p už není problém jet na Witcherovi přes 60fps s namaxovanýma Hairworks, to mám vyzkoušené. :)
Ale důležité je, že na to na rozdíl od RT nepotřebuješ speciální HW, nijak to neovlivňuje cenu grafik, atd. Je to prostě technogie, která ti dá super animaci vlasů za cenu řekněmes 25-30% výkonu, takže stejně jako aktuálně RT je to "hodně náročná kravina", kterou moc lidí nebude používat.
Jenže na rozdíl od RT kvůli tomu všichni nemusí platit za grafiky výrazně víc. Takže nevídím důvod, proč to Nvidii otloukat o hlavu.
Naopak je super, že takovéto technologie vznikají (btw AMD má vlastní "hairworks" - AMD TressFX - velice podobná technologie a dokonce ji ani neměli později, tuším) - prostě pokud mám výkon navíc pro danou hru, tak proč to nezapnout. Pokud by takto fungovalo RT, tak si nikdo nestěžuje, jenže tam potřebuješ třetinu, nebo polovinu čipu vyhradit na RT cores + Tensor cores, takže to je úplně jiná věc, než nějaký SW jako Hairworks.