To cekani je nekonecne, ale vzhledem k tomu jak moc dobre si to NVidia hlida a ze se nevi opravdu nic, bych si troufal odhadnout, ze to bude bud propadak s jen o malo vyssim vykonem nez Pascal nebo totalni bomba s vykonem +50%.
Kazdopadne se tesim jak na uvedeni, tak na nereferencni karty, pocitam ze na xx70 mam urcite nasporeno a minimalne do te bych chtel jit, hlavne aby se k nam dostaly.
A doufejme, že se s tím konečně rozjede výroba/prodej odpovídajících monitorů s G sync, 3K - 4K, HDR2, 144 - 200 Hz... Doufám, že NVidia u špičkových karet cílí na víc než full HD a výkon oproti Pascalu nás potěší. I když NVidia asi nemá důvod příliš přidávat na výkonu (+ 50 % apod.). Pascal konkurence zatím nepřekonala. Doufám, že i AMD se posune a budou zajímavé 7nm karty.
No, možnosť prepadáku by som vylúčil, ono aj pred Pascalom sa dokopy nevedelo nič a potom aká to bola bomba, ako 1080 tak 1070 - výkon, spotreba, cena/výkon a to 15 mesiacov pred konkurenciou...
+ 2roky po GTX1080/1070, na lepšom výrobnom procese, novšími GDDR a architektúre je možnosť vydania prepadáku podľa mňa absolútne vylúčená - to by sa im tam muselo niečo kolosálne ale že epicky pos*ať.
"GTX 1170" s výkonom na úrovni 1080 resp. pár jednotiek percent nad pri lepšej cene a spotrebe, "GTX 1180" na úrovni 1080Ti resp. pár jednotiek percent rovnako pri lepšej cene a spotrebe, môj odhad, myslím celkom pri zemi.
PS: keby tá 1170ka dala výkon 1080 pri lepšej spotrebe, cene v nereferencii pri nástupe +/- 500€, sakra upgraidnem a prisám panu už si s grafikami dám pokoj do GTA VI :D
To znamená dvě věci. 1) Má přesně ty takty, které jsou ve specifikacích Nvidie/AMD (takty, TDP, další nastavení), tj. není přetaktovaná, nemá zvýšené TDP a tak. 2) Používá referenční návrh desky (PCB) a chladiče, který je něco jako vzor, ale zároveň se i prodává. Naproti tomu ty nereferenční chladiče, tak se označujou ty, které si sami vyvinou výrobci karet.
Důležité krom té absence OC je ještě to, že referenční karty používají prakticky bez výjimky chladič s radiálním ventilátorem, ktterý profoukává kartu na délku (uvnitř je pasiv) a vyfukuje teplo ven ze skříně záslepkou. Důvod je asi jednak to, že je to levnější, jednak to, že to funguje i v poměrně špatném airflow, takže taková karta je blbuvzdornější a je u ní měnší šance, že se někomu bude přehřívat, protože má nevhodnou skříň. Nevýhoda je, že jsou tyhle chladiče hlučnější než "nereferenční" (které jsou až na výjimky s více axiálními ventilátory) a mají menší chladící výkon.
Obecně nereferenční karty mají teda chlazení lepší než ty referenční (s trochou nepřesnosti by se to asi dalo přidat k rozdílu mezi "box" chladiči přibalenými k CPU a lepšími modely prodávanými samostatně). Často je u nich lepší i napájení, i když to si člověk může dost připlatit. Je i dost karet, které mají jen referenční (výchozí) desku a na tom lepší nereferenční chladič. Ale nereferenční karty se obvykle dostanou na trh později, takže při začátku prodejů bývají jen ty referenční s horšími provozními vlastnostmi/výkonem/OC potenciálem.
Díky moc za vysvětlení , bez znalosti tohoto termínu pro mě bylo dost obtížné pochopit o čem je vlastně řeč :) . Jinak bude možné nějak poznat referenční kartu třeba podle typového označení nebo nějakéhop kódu, kterým by měl výrobce povinnost kartu označit ? Nebo to člověk musí prostě uvidět očima podle typu chladiče a třeba tvaru desky.
To je nesmysl, tam bude problem v texturach, kdyby byly kvalitni neprohnany ztratovou kompresi, tak ve fullHD nic zadne hrany neuvidis. Jednoduche vysvetleni je, ze na 24" ve fullHD vidis fotku uplne cistou bez hran, stejne to muze byt ve hrach, pokud tam bude absolutni kvalita a dostatecne FPS, 4K tomu nepomuze.
No, on je hlavně Anti-Aliasing u mnoha her důležitější než to rozlišení. Viděl jsem příklady jak hra vypadala znatelně lépe ve FullHD s max. AA, než ve 4K bez AA. Takže je obecně lepší ten AA používat, než se honit za brutálním rozlišením "aby nebyl potřeba". Navíc, když hry zatím nemají žádné 5K/8K nativní textury, apod, takže ta extrémní rozlišení jinak stejně tomu obrazu až tak nepomůžou. Stejně jako hry co byly dělané na 800x600, tak nevypadají ve FullHD o tolik lépe.
Jinak já mám 32" 1440p monitor (prohnutý a 144Hz) - z tvého pohledu hrozně hrubý rastr - a podle mě naprostý luxus ve hrách na ultra s AA. A vzdálenost očí od monitoru mám tak 80-90cm. Dřív jsem hrál na 28" 1080p dokonce a ty větší pixely mi když už tak vadily mimo hry, né ve hrách.
Otázka je jaké budou frekvence, ale nečeká se, že by rostly nějak moc výrazně (u Pascalu to byl extrém), spíš třeba do 10%. Jestli bude větší posun IPC těžko říct.
Rozdíl mezi 16nm a 12nm až tak obrovský není, z čehož toho mi vychází, že pokud čip "GT104" nemá být výrazně větší než GP104, nemůže mít víc CU než GP102. Takže hrubý nástřel: "1180" = 1080Ti + trochu vyšší frekvence + nějaké zlepšení IPC = něco ve stylu 10-15% nad výkonem 1080Ti? :) Ale jen hádám.
A u "1170" zase bude hodně záležet na tom, jak moc ji oproti "1180" ořežou. Pokud by rozdíl byl stejný jako mezi 1080 a 1070, tzn. 75% CU pro "1170", tak by při tomto scénáři měla "1170" minimálně tolik CU co 1080, možná o trochu více + oněch třeba 10-15%, takže to by bycházelo jako výkon klidně až čtvrtinu nad 1080.
Opět jen má divoká teorie. A jsem si jistý, že minimálně v prvních měsících si za ty karty výrobci i prodejci nechají vážně dost zaplatit. Divil bych se kdyby "1170" startovala v ČR výrazněj pod 15tis. a "1080" pod 20tis.
Hrany na geometrickych objektech s zadnou kompresi nesouvisi, budou vznikat i na objektech bez textur. Aliasing na fullhd zadnou kvalitou textur neodstranis, jedina prakticky bezztratova technologie k odstraneni aliasingu je supersampling. Vsechno ostatni maze detaily, vice ci mene, casto vice.
Zlepseni aliasingu obrazu bude fungovat pouze pokud pri zvyseni rozliseni neporoste uhlopricka, tedy dojde k podstatnemu zvyseni hustoty pixelu.
Pri raytracingu nebudou.
Kdyz se podivas na statickou fotografii, tak tam hrany nejsou, kdyz se podivas na 60FPS fullHD video, tak ani tam hrany nejsou.
Tohle je o nedokonalosti grafiky hry, z nichz jednu moznou nedokonalost jsem uvedl, jinak mas jiste pravdu, zvyseni hustoty pixelu je jedna z moznych cest, ale ja bych ji zrovna nepreferoval.
Osobne jsem zasadne proti zvysovani rozliseni, pripada mi to dost neefektivni vzhledem k narocnosti na vykon asi i proto, ze ta podminka zachovani velikosti obrazu nefunguje, kdyz jsem zacinal na 14", pak 17", pak 22", pak 24" a ted se zlehka chystam na 32" monitor.
Jasne RedMarxi, ked mam na obrazovke kruznicu bez AA (kludne i v hre, aby si bol spokojny), tak to, ze stale vidim jej zuby, lebo stale vidim jej jednotlive pixle, je dane kvalitou jej textury (kontrolna otazka: co ked je ta kruznica cisto biela na cisto ciernom pozadi, ako ma jej kvalitna textura vyzerat potom?). Blbost tychto for uz nemoze ist nizsie. S AA samozrejme hrany zmiznu (pripadne sa aspon stanu menej viditelne), ale za cenu nizsej ostrosti.