DLSS upscaling by mi u teto karty smysl daval, protoze by mohl zvysovat pouzitelnost. Otazkou je, jestli by to ale zase naknibalizovalo RTX karty bez pouziti RT. Samozrejme pro RTX s RT je to skoro nutnost.
No jsem zvedavy, jaky bude nakonec vykon a spotreba, co udela Nvidia s cenou. Kazdopadne tato karta AMD zase zpusobi dalsi vrasky.
Hele netvař se že o tom něco víš, je celkem zřejmý že ne a akorát zkoušíš metodu ohromování cizíma slovama. Označuju jako spam protože jsem celkem přesvědčenej, že nemáš pravda a že tomu ani nerozumíš, ale nemám čas ani chuť ti na ten tvůj mašíbl odpovídat v každým vláknu komentářů.
Keďže sa tu často rieši či je alebo nie je DLSS upscaling, tak by sme si to mohli vecne prediskutovať. :-) Ja som totiž tiež presvedčný, že DLSS nie je upscaling. Moja predstava je taká, že Ide o deep learning algoritmus na rekonštrukciu obrazu. Takže sa využíva na úpravy výsledného obrazu až po vykonaní upscalingu. T.j. pôvodný obraz sa vyrenderuje v nižšom rozlíšení, cez upscaling sa zväčší na cielové rozlíšenie a až potom nastupuje DLSS, ktoré už výsledný (upscalovaný) obraz upraví. Teda DLSS nerobí priamo upscaling, čo znamená, že nedopočítava farbu nových pixelov z vyrenderovaného obrazu v nižšom rozlíšení. Takto chápem základný DLSS. Má ešte existovať aj DLSS 2x, ktorý bude upravovať obrázok priamo v cieľovom rozlíšení a teda bez upscalingu (už toto naznačuje, že DLSS upscale obrazu nevykonáva). Ak sa v niečom mýlim, tak mi dajte vedieť. :-)
Výkonové testy Metra Exodus vrátane nárokov na VRAM:
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Metro_Exodus/6.html
Jeste navic tu zavladla cenzura. Rad bych upozornil redakci, ze ohledne mazani nezavadnych prispevku bez profanity, pouze kritickych ke kvalite obsahu a forme podani, existuje v ceskem a evropskem pravu rada precedensu ve vas neprospech. Bud ten prispevek obnovite, nebo to budeme resit pravne.
Tak jestli ti PCTuning přijde jako poslední normální web, tak by si neměl už radši číst nic českého. To je nejvíc modro-zelený web na celém netu. To už i DDW má kvalitněji zpracované testy, hlavně s reálnějšími výsledky, ikdyž ten web je zase spíš do červena.
Ono v podstatě už není nic nezaujatého, ať koukám třeba na Guru3d nebo TomsHardware, jedni jsou víc nakloněni k Intel/nV a druhý zase k AMD a podle toho vybírají skladbu her a programů.
Normální člověk projde víc stránek a podle toho si udělá obrázek, ale brát v potaz jen třeba PCT může jen Intel/nV fanboy ;-)
No je to mašinka a to doslova, TDP 185W OEM verze. :))) Jak říkám, přímotopy umí AMD skvěle. :)
A ještě k tomu všemu je přichcíplá. https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2060-6GB-vs-AMD-RX-580/4034vs3923
Může to být tak, že to funguje jako "enhancement" vrstva aplikovaná až na předtím škálováný obraz, ale i potom bych to iMHO celkově charakterizoval jako upscaler (kombinace scaler + postprocessing), řekl bych že tím DLSS označujeme celý proces?
Nevím samozřejm,ě jak to má Nvidia přesně implementováno. Pokud by se to aplikovalo na škálovaný snímek, tak by muselo být zajištěno, aby vždy byl použitý ten samý bit-exaktní algoritmus pro škálování, jako se používal při trénování (což je určitě realizovatelné), aby tam nebyla nepřesnost. Nebo by se muselo trénovat víc a s různými, aby to bylo schopné reagovat na různé? (Třeba Lanczos, bicubic, bilinear etc mají různé artefakty.)
Ten DLSS 2x by se podle mě asi měl ale stejně trénovat zvlášť, pro ideální efekt. Asi by ta síť mohla mít univerzálně efekt i při nativním rozlišení, ale zase by to mohlo přlíš přiostřovat, přijde mi lepší kdyby 2X byla separátně natrénovaná přímo na tu úlohu.
Marku upscaling je součástí celého procesu DLSS. Je to zřejmé z toho, když zapínáš DLSS v menu hry, kdy na nastavení rozlišení (např. 4K) nešaháš a jen zapneš volbu DLSS.
Jinak dnes jsem měl možnost vidět DLSS v BF:V (dnešní patch) a je to teda fest mazanice, snad to NV ještě nějak poladí v ovladačích, protože v tomhle stavu je to nepoužitelný..
Pokus o flame? :-D 570 i 580 jsou dnes jistě sakra výhodné (tedy hlavně 570 která je už i pod 4000). Nicméně i když jsou obě dnes tzv best kauf 580/8GB jdou sehnat i pod 6000, tak jestli se objeví grafika o výkonu 1070 a bude stát cca o 1000-1500 víc, tak já osobně budu lidem radit, ať si radši těch 1000 připlatí. Ovšem stále neznáme ani cenu ani výkon musíme si počkat a uvidíme. Mě osobně tato grafika (1660Ti) do druhého PC láká.
Mne to prijde podobne, jako to uz popsali JO a Aznoh. DLSS (asi ne DLSS2x) jak ji NV predstavila, tak provadi upscale obrazu z nizsiho rozliseni. Ze je to kombinace nejakych metod treba nejdrive upscale+'rekonstrukce' obrazu je v principu jedno. Porad je to podobny jako upscale+filtr (postprocesing). Jak 'inteligentni' a kvalitni ten postprcocesing je, je uz vec na jinou debatu.
U mad?
Nevím jestli ti přišlo do mailu oznámení o mojí odpovědi: "Hele netvař se že o tom něco víš, je celkem zřejmý že ne a akorát zkoušíš metodu ohromování cizíma slovama. Označuju jako spam protože jsem celkem přesvědčenej, že nemáš pravdu a že tomu ani nerozumíš, ale nemám čas ani chuť ti na ten tvůj mašíbl odpovídat v každým vláknu komentářů." [protože je to opravdu pořád dokola]
(edit na vysvětlení: tohle je reakce na odstraněný příspěvek, kde Maudit píše, jak hrozně nemám pravdu o DLSS a jsem podjatej atd. Kdo by byl zvědavej tak je to i v předchozích diskuzích... zájemcům/sběratelům to můžu poslat mailem nebo něco...)
P.S. taky mě na tom nebaví, že osobně mám grafický karty/GPU celkem na háku (na rozdíl od CPU), ale vždycky mě tu zatahává zažranej nadšenec, kterej to evidentně bere vážně přímo neuvěřitelně, do sáhodlouhýho překřikovacího flamu, až pak asi sám vypadám jako nějakej magor.
Teda ne že bych si nějak fandil že jsem něco extra, ale když už tak aspoň chci být za vola jenom v tom, co si sám vyberu, a ne kam mě zatáhnou jiní :)
Hele, já si taky nebyl jistej tím, jestli ho mám poslat do toho koše (ale jak říkám, nemůžu se 100x pořád obhajovat proti manipulativním citátům a obviněním, mám i jinou práci). Možná kdybys to zkusil nějak racionálně a po dobrým, tak bych změnil názor.
Vždycky se mi líbí, když si lidi myslí, že čím budou nepříjemnější, tím spíš jim ta druhá strana, co jí to dávají sežrat, vyhoví a pomůe v tom, co si usmysleli... taky si všímám, že takový asertivní lidi si taky nejvíc stěžujou, jak se s nima skandálně jedná a jak jsou všichni okolo zlí, nevychovaný a neochotný :)
No...Abych řekl pravdu, tak co se týče čtení, tak PCT je asi nejrozmanitětší web. Má velice obsáhlé testy. Co do nich dává je mi celkem jedno. Stejně to porovnám s vícero webama. Podle mě se to dá číst a necítím z toho zaujatost. Když AMD něco představí, tak o tom nepíše, že to nemá smysl, že to je předražený, že to nemá výkon, že nedoporučuje to kupovat atd... Zato ten iDDiot má v každém článku o AV a Intelu napsaný tuny nesmyslů. Kromě toho se v každým článku dočteš, jak je AMD top a že AMD na to nemá peníze, tak je potřeba to OBJETIVNĚ brát taky v potaz atd....No prostě katastrofa.
za 2-3 roky ta hra bude v zapomění bez výkonu. Koukněme třeba na GTX960, tehdá se to kupovalo jak rohlíky a dnes po tom neštěkne ani pes protože hrát na tom nové hry už začíná být utrpení a sotva to zvládá následovník 1060.¨Třeba v AC si GTX960 4GB (kterých ale tolik není) může nechat o 60FPS leda zdát a to nemluvím o vyšších či medium detailech, to mluvím o low presetu, na ultra je to de facto slideshow. https://www.youtube.com/watch?v=szji5SWsdRs
Vždycky když někdo obhajuje produkt AMD tak se mi vybaví tohle skvělé video : https://www.youtube.com/watch?v=u5YJsMaT_AE
Tak je venku i test noveho Metra s RT a DLSS. Kdyz to reknu kulantne, tak DLSS maze hutne :)
http://www.pcgameshardware.de/commoncfm/comparison/clickSwitch.cfm?id=151752
Jinak nevim co si myslet o implementaci nasviceni pomoci RT. Treba ve scene, kde je vnitrek mistnosti, mi prijde ne-RT implementace podstatne prirozenejsi, nez podivne tmava mistnost, kde se to svetlo 'zapomelo' odrazet dal.
http://www.pcgameshardware.de/commoncfm/comparison/indexb2.cfm?id=151746
Upscaling je síce súčasťou celého procesu, ale podľa mňa ho nevykonáva DLSS. Podľa mňa sa robí niektorou zo súčasných metód ako píše Jan Olšan a až po realizovaní upscalingu sa vykoná proces označovaný ako DLSS. To je dosť veľký rozdiel, pretože ak sa povie, že DLSS je upscaling, tak to vyznieva ako keby dopočítavanie nových pixelov vykonával DLSS algorimus, čo ale podľa mňa nie je pravda.
Z pohledu prava je jedno, co ty osobne si o danem prispevku myslis. Nezaklada to pro tebe ale zadne pravo ho jen tak mazat. Prispevek se vyjadroval ke konkretnim vyrokum a konkretnim clankum. Porad tu mame nejake zakladni garance ukotvene v nasem, evropskem i mezinarodnim pravu. Rad bych redakci upozornil, ze jsem si celou diskuzi zaarchivoval, vcetne aktualniho vyjadreni J. Olsana o duvodech, proc prispevek smazal. Cituji:
"Hele netvař se že o tom něco víš, je celkem zřejmý že ne a akorát zkoušíš metodu ohromování cizíma slovama. Označuju jako spam protože jsem celkem přesvědčenej, že nemáš pravdu"
Ocekavam okamzitou napravu. V opacne pripade ocekavejte predzalobni vyzvu. Vazne se toho nebojim.
Ohledne obsahu - ze jsi delal zavery o DLSS na zaklade neuralni site zcela jineho typu a velikosti, nez vyuziva DLSS, je fakt. Ze autoencodery, a tedy DLSS, funguji zcela jinak, nez popisujes, je take fakt. V originalnim postu byly linky na prislusne zdroje. Ty jsi doted, nekolik mesicu od uvolneni clanku, zadne zdroje potvrzujici tvoje "teorie" nedolozil.
A pokud nerozumis cizim slovum, to je tvuj problem. Vsechny odkazy byly v anglictine. "autoencoder" neni v anglictine cizi slovo (ve smyslu latinskeho nazvu), takze jsou to smesne vymluvy.
A kde mas istotu, ze bude stacit v kazdej hre na FullHD. Pozri sa na vykon GTX1060 3GB vs 6GB v Battlefield 1, Hitman, Wolfenstein II.
https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GeForce_RTX_2060_Gaming_Z/8.html
To nie su male prepady vo vykone. Dost by ma mrzelo, keby som si musel kupovat novu grafiku len kvoli tomu, ze moja 6GB karta ma nedostatok Vram a to ma len 2 roky.
Samozrejme zaplatis menej za tuto kartu ako napriklad za 2060, takze by ta to mrzelo menej.
Problem je v tom, ze stary a o dost lacnejsi RX570-580 ma 8GB Vram a toto s podstatne lepsim vykonom bude mat menej? Keby bola istota, ze nasledujuce 2-3 roky bude 6GB Vram stacit na vsetko vo FullHD, tak nic nepoviem, ale tu istotu zial nemame.
Já bych se k tomuhle asi neměl vyjadřovat, ale jako zase mi přijde, že se PCTuningu asi musím zastat, když je takhle srovnáván.
Ono asi jedno se dá říct úplně objektivně, aniž bych úplně hodnotil, tak mi odpusťte že komentuju konkurenci i když jsem jaksi ve střetu zájmů (berte to jenom jako můj osobní názor coby řadovýho diskutéra).
U PCTuningu jsou v té české IT/HW komunitě totiž plus minus výhrady na adresu jednoho konkrétního redaktora. A jsou tam jiní a například Adam Vágner byl přece i na ExtraHardware ;)
Oproti tomu u DDWorldu jsou ve stejné komunitě výhrady na hlavního šéfa, který určuje celý směr/je tam hlavním elementem/nebo jak to říct a dá se říct že on a ten web jsou do značné míry jedno. (Myslím, doufám, že jsem to nějak nepodal zkresleně, přece jenom české weby spíš nenavštěvuju, až na výjimky).
Takže i aniž bych si dovolil dál hodnotit psaní/názory/profesionalitu, tak je tady docela velký rozdíl.
Jan Olšan 12.2.2019 at 18:08
Ty osobni Matovy utoky na Vas mi vadi uz dlouho, osobne na nej uz nereaguji, pretoze on je ocividne nemocny. Klidne bych ho nechal, debila (pozor, debil je lekarsky vyraz), at zaluje redakci a nadava si dal, tohle jsou jen smesne vykriky a jsem presvedcen, ze u toho to zustane. O neuspechu soudniho sporu uz neni pochyb. Takze ja bych ty dva - Pata a Mata - vesele ignoroval, pokud to prejde do utoku, tak promaz bez mrknuti oka, treba jen s komentarem “promaz za osobni utok a hulvatske vyjadovani”. Vic nema cenu resit, je to jen ztrata casu.
Slabinou PCT, kdyz pominu Obrmajera, ktery nema problem i testy zamerne zfalsovat, potazmo vesele lhat u svych obcasnych novinek, tak hlavni slslabina PCT byla testovaci mnozina. Nejkriklavejsi to bylo u CPU, testy grafik jsou na tom lip a hlavne je dela vetsinou A. Wagner, se kterym se da i diskutovat.
Druha vec je ta, ze z pohledu beznych uzivatelu, je tam spousta testu 'luxusniho' HW, ktery ale zajima minimum lidi a neni to kompenzovano testy treba 'strednich sestav', kde by ziskali vetsi zajem.
https://www.czc.cz/2060/graficke-karty/hledat
Před těmi nejlevnějšími musím rozhodně varovat. Kamarád udělal tu chybu u 1060 a pak jsme řešili chlazení... Cena je zatím skoro stejná jako při vydání. Nicméně nic ji dolů netlačí. Konkurenci v NAVI bude mít až po prázdninách... A Intel se má ukázat až 2020.
Jan Olšan 12.2.2019 at 20:58
"Vždycky se mi líbí, když si lidi myslí, že čím budou nepříjemnější, tím spíš jim ta druhá strana, co jí to dávají sežrat, vyhoví a pomůe v tom, co si usmysleli…"
Naprosty souhlas. Misto hledani spolecneho reseni, zacne jedna strana o to vic tlacit, coz ma za nasledek jeste vetsi odpor (ne treba okamzity). Jenze tohle je probelm nastaveni daneho jedince, nekdo tohle v zivote nepochopi, nekdo to pochopi az za dlouho. A nekdo ma dostatek prostredku k vyhrozovani a zastrasovani, ze mu to nakonec i vyjde. Jenze ve spouste pripadu za tim zastrasovanim nic nestoji a jsou to jen blaboly. Ban nepomuze a neni to reseni. Ignorace ;)
To napadání je neustálé... Kdo nepíše tak jak by se Mauditovi a jemu podobným líbilo je automaticky rudá úderka a AMD fan... Tohle nálepkování je slaboduché a asi to i něco vypovídá o autorech těchto blábolů.
Jinak... tak aspoň že jim zbyl PCT s prolhaným podvodným Zdendou za kterého se omlouvali několikrát i jeho kolegové...
Co víc dodat... Naopak si myslím, že tady má redakce neskutečnou trpělivost.
Náhrada TAA je to uplatněním, ale upscaling je to fungováním, to jsou dvě různé věci.
TAA se aplikuje na nativní rozlišení, ale při DLSS se vykresluje na nižším. Ono striktně vzato DLSS úplně nezvyšuje FPS pokud by se srovnávalo s tím podkladovým rozlišením bez DLSS. Nárůst výkonu je daný tím snížením interního rozlišení.
Otázka je jestli to takto tvůrci nezamýšleli, jaké bylo nasvícení scény a tak. Ono z obrázku prd poznáš, důležité je až to budeš hrát doma potmě tak co ti příjde věrohodnější. Ale taky mi to připadá dost tmavé. Škoda že někdo neudělal skutečnou scénu v realitě a tu pak nenasimuloval, tam by se hned poznalo jak moc je to skutečné.
JJ. Maže to viac ako som očakával. V tomto stave DLSS moc neláka. Tu sú ďalšie porovnania aj s dopadmi na výkon:
https://www.dsogaming.com/first-impressions/metro-exodus-dlss-real-time-ray-tracing-rtx-first-performance-impressions-comparison-screenshots/
Tiež sa mi zdá z toho obrázku, čo si postol, že je tá miestnosť až moc tmavá. Na iných obrázkoch z dsogaming sa mi ale zasa niektoré scény páčia viac s RT ako bez RT.
"..ak sa povie, že DLSS je upscaling, tak to vyznieva ako keby dopočítavanie nových pixelov vykonával DLSS.."
..hele at uz DLSS jako pojem znamena co chce, tak i pokud by se jednalo o specialni druh filtru, ktery se aplikuje az po beznem upscalingu, tak porad to ve vysledku stejne bude menit pixely, jak oproti originalu, tak predchozim upscale.
Nicmene zajimavejsi srovnani podle mne nez Nativni+TAA je spis DLSS 4k vs "tradicni' upscale 1800p/1440p. Na tohle bych byl zavedavy a to by mohlo rict neco vic o tom, jake kvality DLSS a tim i AI implementace, vlastne dosahuje.
Dobre, ja to chapu jak uz to tu bylo vysvetleno od JO a Aznohha. Pri zapnuti DLSS se pocita z mensiho obrazu na vetsi za pouziti AI. Tzn upscaling tam probehne vzdy.
Kazdopadne mi neprijde smysluplne resit slovicka, ale spis uzitek. Protoze pokud jsem schopny mit obraz s kvalitou mezi QHD a UHD a FPS vetsi ci rovno QHD, tak je to prinos.
Maudit: Kámo tak ty seš moc. U tohoto jsem se upřímně zasmál :D Hele víš co? Podej žalobu. A víš co ještě? Já budu dělat p. Olšanovi obhájce. Páč jestli toto dostaneš k soudu, tak se hluboce pokloním. Ale obávám se, že budeš všem tak akorát pro smích, což tady s tímhle příspěvkem rozhodně jsi. . Tvl : jako směju se moc :D:D:D. Béééé. On mi smazal příspěvek. Mno....Pěkně si to představuješ chlapče. Slyšel jsem v životě už fakt hooodně blbostí. Ale toto předčí věechny :D
Ty osobni Tombominovy a Tynýtovi utoky mi vadi uz dlouho, snažím se na ně neragovat a vést debatu dále, pretoze jsou oba ocividne nemocní. Klidne bych jim dal BAN, debilům (pozor, debil je lekarsky vyraz), protože mě nebaví číst pořád ty urážky, narážky a směšné výkřiky a jsem presvedcen, ze bez BANu svého jednání nezanechají. O neuspechu zaBANování těchto debilů neni pochyb. Takze ja bych ty dva – Tynýta a Tombomina – vesele ignoroval, pokud to prejde do utoku, tak promaz bez mrknuti oka, treba jen s komentarem “promaz za osobni utok a hulvatske vyjadovani”. Vic nema cenu resit, je to jen ztrata casu.
To že 3GB je málo v některých hrách bylo jasné hned jak karta vyšla.
6GB je pro FHD v max detailech dostačující, v drtivé většině případů to stačí na 1440p a ani v 4k to není až takový limit, ale ta karta nemá na 1440p ba 4k vůbec výkon a pro rock solid 60FPS v náročnějších titulech se bez omezení detailů člověk neobejde ani na FHD a s omezováním detailů se bude snižovat i paměťová náročnost. Dřív než paměť začne tu kartu omezovat její výkon.
COŽE? Takže když člověk napíše pravdu, že gtx1080 je ve šem lepší než RV7 tak je to bezduché napadání? Ale když někdo napíše že cokoliv od nVidie je hnus, tak to nevadí! Je to podle všeho pravda a nic než pravda? Se vzpamatuj co tady meleš. Kdyby rudá úderka pořád nehejtovala nVidii a nelhala o výkonech a příkonech AMD tak tady ty rozbroje nejsou. Jak se do lesa volá tak se z lesa ozývá.
Když nebudu počítat maják v rozbouřených vodách, tím myslím Jaroslava Crhu, tak kolik lidí z PCtuningu chodí na diit a cnews přesvědčovat ostatní o tom jak je nVidie úžasná a jak by se měl ten a ten zaBANovat? Kolik? Kromě mě jeden?
A naopak? Kdo chodí všude nadávat na nVidii a roznášet svou pravdu o AMD a roznáší jeDDiné objektivní výsledky a hypuje ? Kochren, tynýt, tombimino... LOOOLLLLL
No taky je třeba být opatrný v tom posuzování na základě pár screenshotů. Je tam i ten problém, že není úplně přesně stejná scéna, takže si to člověk nemůže překlikávat tam-zpět (čímž se dá dobře odhalit drobný rozdíl). To bohužel platí i u toho videa od Nvidie, plus tam je to rozmazané kompresí.
Samotná skratka DLSS je z Deep Learning Super Sampling. Prezentáciu Huanga si pamätám tak, že predstavil DLSS ako funkcionalitu predstavujúcu možnosť renderovať obraz v nižšom rozlíšení, pretože ho potom dokáže zrekonštruovať tak, aby bol čo najvernejší originálu vo vyššom rozlíšení. A práve tá rekonštrukcia obrazu sa viaže na DLSS, pre ktorý sa trénuje neurónová sieť per hra. Určite ide o viacvrstvovú neurónovú sieť a je celkom možné, že v rámci predspracovania naozaj jedna z jej vrstiev vykonáva aj samotný upscale obrazu tak, aby vyhovoval ďalšiemu spracovaniu. Myslím si ale, že nie. Mýliť sa samozrejme môžem.
V ČR se dá požádat soud pouze v občansko právním a obchodním vztahu, v případě trestního práva, se na soud neobracíme, obracíme se na PČR s podáním trestního oznámení, kterým se PČR zabývá a dle jejich šetření může následně pokračovat u státního zástupce, který dle dodaných informací ze strany PČR usoudí zda s tím dále půjde k soudu nebo ne.
Gildor 13.2.2019 at 2:25
Jenze zablokovat neni reseni z mnoha duvodu, jak technickych, tak moralnich. Naopak jit prikladem a "ucit" ma sanci na uspech. Pripomnelo mi to dokument o jistych veznicich v Norsku, kde ukazuji vezni, co je "normalni zivot" v dane spolecnosti tim, ze ho uci zit "normalne". Veznice, kde je jedinec hozen do jamy lvove se jen tezko stane "normalnim". Samozrejme tento mechanizmus nemuze fungovat na kazdeho, protoze v kazde spolecnosti existuji jedinci, kteri maji hranice posunute tak daleko, ze je neni mozne dostat do tech "normalnich", ktere jsou v souladu s danou spolecnosti. Vetsinou se jedna o ruzne deviace.
Tady myslim zatim neni pro banovani prostor a bylo by fajn, kdyby i v budoucnosti nebyl.
Tombo, já většinou tyto kraviny nekomentuji, ale ty [promaz - to už je trošku moc, ne?] si pokoj nedáš ... nejsem to já, kdo tady něčemu nerozumí, ty cpeš ten svůj prolhaný rypák do každé debaty a snažíš se zesměšnit každého, kdo má jiný názor, než je ten tvůj ... vyser se laskavě na mě a nevykládej hlouposti ...
Tady souhlasím s tynytem
gogo1963 i na me a na jine se snazis byt tvrdy drsnak co ceka ze si asi ostatni sednou na prdel. V realu by to mozna nektzeri udelali, ale tady na netu jsou vsichni silni :-)
Ostatne i Tobe tu byl smazan komentar kdes vlastne nerek zadny argument jen ses me snazil asi nejak urazit ci tak...
PS: dodavam ze ani bych ja byl predtim nejak na Tebe sprosty...
@Alich.."Hra by mela bezet rychleji napr. v UHD s DLSS, nez nativne."
To taky neni az tak pravda. V tomto pripade je to forma upsalingu. Jiny Upscaling ti udela to stejne, renderujes treba v 1800p a 'matika' ti to prepocita do UHD, tim padem je to rychlejsi nez nativni UHD..cili zadny rozdil oproti soucasnosti...podobne je to bezne napr. u konzoli,. Rozdil by akorat mohl byt v tom, ze DLSS upscaling mozna muze byt kvalitnejsi, nez 'klasicka' forma upscale algorytmu. Jestli to tak je nebo ne se uvidi.
Alich
cece jsou na to sic spesl jadra, ale i tak bych fakt rek ze jestli hru pustim bez vyhlazovani cili to vypnu, tak budu mit vyssi vykon. Chtelo by to u hry co bude nabizet DLSS (napr METRO) Provest mereni vykonu bez vyhlazovani, pak s DLSS a pak hledat ktere vyhlazovani dosahuje stejnych FPS jako kdyz pouzijes DLSS.
Vaše argumenty beru, pánové. Nějaké BANování by asi celkově vzato nepomohlo.
Mě jen opravdu naštvala ta ubohá hrozba soudním sporem. To je něco jde daleko za hranici nějaké slušnosti. A ač nejsem právník, tak zrovna o tomto trochu vím: na webu jako tento je mazání komentářů výsostné právo provozovatele a nemusí pro to ani mít žádný důvod. Cenzura je definovaná jako omezování projevu ze strany státního aparátu, nebo jím řízených institucí, ne na soukromých platformách.
Tím nijak nevolám po mazání zde, jen prostě nesnáším typ lidí, kteří se snaží někoho zastrašit planou výhružkou. Proti tomu jsou jakékoli hádky a útoky v názorových rozporech maličkostí a kvůli tomu, že tu se Maudit hádává o nesmyslech ho rozhodně blokovat nenavrhuji.
Takže mě prosím nechytejte za slovo, když jsem po přečtení jeho výhružek napsal, že mě až překvapuje, že tu ještě nemá BAN. :)
Gildore, sorry ale jako mě štve, že se tady volá po zabanování zelených, jako jsem já a nebo hnízdo a nebo Maudit.
Já jsem Mauditův smazaný příspěvek četl a nebyl vůbec závadný. Ale co jsem už všechno za nadávky četl od tombomina (tynýt to napíše alespoň slušně), a nikdo tady od zelených nechce aby dostal BAN. To mě na tom štve, proto tady vypisuju aby dostali BAN aby si to uvědomili, co píšou (ve skutečnosti pro něj BAn nechci). Jednoho umlčet chtějí, ale sami sebe ne? Tak kde jsme? To si tady rovnou nahoru na úvod napište : "bolševické komunistické AMD novinky" a nemusíme si tady hrát na objektivní zpravodajství.
CRHA
Mno :-) najdi mi tu co píšeš a nebo najdi mi kde já něco takového píšu :-) Zas motáš ale to je normální my už tu všichni víme, že to máš v hlavě pomotané... Tady se řeší úplně něco jiného ale to bys nepochopil.
Jinak já tu neustále vidím hejtování a narážky třeba speciálně od Tebe :-)
Mluvit o sobě v 3tí osobě není zrovbna znakem duševní vyrovnanosti...
Dále Ty bohuižel ani HW nerozumíš, takže málo kdy řekneš něco smysluplného.
Přečti si o čem se tu píše, co se vlastně řeší a až si to možná někdy poskládáš v hlavě do kupy pak se znovu ozvi... Protože tohle byl zas jen nesmyslný výkřik do tmy...
Tady Jan nic z toho cos tu uvedl nedělá, takže si to běž léčit sem http://www.ddworld.cz/
Má úcta.
" skaces jak zajic ze strany na stranu z tematu do tematu"
..vzdyt to Crha delal vzdycky :) Nejlepsi byli obcas jeho vylevy, kdy probehne celou diskusi a pod kazdym 2 komentarem napise nejakou uplnou slataninu, ktera s tematem nema nic spolecneho.
Ten clovek je pozmateny. Jedine co vi presne, tak jsou jeho nepratele a pachani dobra, kdy vzdoruje rudemu zlu :))
Crha vzpamtuj se uz tohle uz fakt neni smesne
1. napsal jsi toto "COŽE? Takže když člověk napíše pravdu, že gtx1080 je ve šem lepší než RV7 tak je to bezduché napadání?" cili neco co ja nikdy ani netvrdil a ani Jan Olsan, ktery se tu nyni resi... A tohle plati k celemu Tvemu vyblitku cos tu spostnul v 15:59
2. Pisu jen pravdu... to neustale napadani od Maudita na adresu Jana je proste za hranou... (nejen Jana) A muze byt neskutecne stastny ze tu jsou tolik tolerantni. Mimo to neni v ty svy pomatenmosti sam... Ostatne krasne si Vas 3 shnul do sveho radu ne-radu... Fakt se k sobe hodite.
Cece Ty uz ani neudrzis myslenku a skaces jak zajic ze strany na stranu z tematu do tematu.
Ale tak dobře Jaroušku že jsi to Ty kluku ušatá :-)
Pro Tvůj velký zájem rekapitulace :-)
https://bit.ly/2DFoI2K
Jo PS: ani by jste o tom nevěděli, kdybych tu sám nenapsal, že mi za toto smazali účet ;-)
Ja vidim, co se tu stalo a co se tu stale deje, ale jaky smysl ma proti tomu tady "bojovat" pomoci neustaleho se ospravedlnovani? To, co tady Mat predvadi je k smichu, nebo placi, jak si to kazdy prebere, ale nema smysl se tim vic zabyvat a palit tim energii a cas. Na druhe strane jsem rad, ze redakce zacala cenzurovat sproste nadavky a zaroven je mi jich lito, ze vubec neco takoveho museji delat - a je uplne jedno od koho to prijde, proste sprosta nadavka je sprosta nadavka.
Kochrene ... když je pro mě někdo vůl, nezmění to občasné napsání něčeho k věci a že Tynyt je exemplární ..., o tom nepochybuje snad ani on sám ... Tombo, ten jen potvrzuje, co jsem mu napsal, dělá pořád dokola to, co vyčítá jiným, nadává, uráží, posmívá se, každý oponent je pro něj mentální prolhaná bukvice ... že tohle nevadí tobě a třeba rintyntýnovi jen dokřesluje zdejší atmosféru směrující pomalu a jistě až k nenávisti ...
Kochrene ... definuj "normílní", pokud mi něco vadí, nebo nesouhlasím, napíši mu, tady, jinde, nemám problém a on nemá problém se mnou ... pokud mě bude někdo každým postem provokovat, nebudu jiný ... jiná věc je blekotat tady o soudech a žalobách, to už je trapnost nad trapnost ...
gogo1963
Neříkáš pravdu já tady i na DIIT psal tombomino(vi), aby ubral a že nemá tak vybuchovat a takhle psát. Jako věřím, že občas ujedou nervy... Ale já mu i říkal, že to stejně nakonec bude použito proti němu. Zato tak nějak asi jsem slepý ale od tynyt(a) jsem nějak vulgárnosti nezaznamenal. Mám dojem, že je i slušnější jak já. Kdy já už občas napíši, že už mi ta Crhova mentální retardace opravdu nepřipadá směšná. A to já kdysi patřil k jeho obhájcům. Ale jakmile začal lidi kolem urážet a ponižovat, tak přešel za hranu.
Já ti nevím - nejsem zelený, ani červený, ani modrý - ale vážně nemám pocit, že by se tu jedné straně nějak nadržovalo.
"Zelení" popř. "modří" tu jsou (co tak sleduji) spíše jen aktivnější, budí častěji rozruch, kontroverze, atd. Maudit mi přijde někdy až jako spammer toho samého pořád dokola.
To samozřejmě neznamená, že "červení" neumí urážet a hádat se.
Já to dál už komentovat nebudu. Jen závěrem řeknu, že podle mě mají provozovatelé tohoto serveru právo na nějaké moderování diskuse.
BANy tu evidentně nikdo nedával a nedává, takže dělat rozruch ze smazaného příspěvku, zvláště když je to člověk, který je schopen napsat pod článek 10, nebo 20 skoro stejných komentářů, tak to mi přijde vážně přehnané.
JJ. Uvidíme, či sa časom výsledok zmení nejakým budúcim patchom. Predsa len vytrénový model pre DLSS sa môže zlepšiť.
Ja som zvedavý pri tejto hre aj na GPU PhysX. Či vôbec a ako zlepší dojem z hrania a ako vyťaží moju druhú GPU. O týždeň sa snáď dostanem k tomu, aby som si to otestoval.
RTX GPU tiež nemám a dúfam, že s GTX 1080 sa dostanem na 4K nad 30 FPS.
Myslím, že se teď naplno ukáže, jak velký rozdíl v DLSS je u prezentací, které jsou vždy stejné a na které se může AI velmi dobře připravit (natrénovat) jako je 3D Mark, FF benchmark, nebo to staré Infliltrator demo a reálným provozem v dynamických hrách, které je mnohem těžší se naučit.
Prosel jsem clanek na CB k DLSS a tam je zajimava vec, ze s rostoucim rozlisenim DLSS kvalita stoupa. Suverene nejhorsi je 1080p, pak 1440p a nejlepsi je ve 4k. Nicmene jejich doporuceni neni moc lichotive a vzhledem k rozmazanemu vystupu doporucuji DLSS vypnout a radeji snizit rozliseni.
https://www.computerbase.de/2019-02/metro-exodus-test-benchmarks/4/
"zajimava vec, ze s rostoucim rozlisenim DLSS kvalita stoupa. Suverene nejhorsi je 1080p, pak 1440p a nejlepsi je ve 4k"
To je asi v souladu s očekáváním. Když se zvyšuje rozlišení obrazu, tak platí něco jako zákon klesajícího užitku - ze 720p na 1080 je to dost výrazné, z 1440p na 4K/UHD (2160p) míň.
Takže logicky čím vyšší je to interní rozlišení, tím míň má ten upscaling/filtrování šanci něco zkazit, respektive jeho dopad na výsledný obraz by měl být nižší, protože spousta věcí se "vejde" už do toho nízkého rozlišení i bez toho "enhancementu".
Gogole, zkus se naucit rozlisovat mezi bezduvodnym vysmivanim/napadanim a reagovanim na nekoho, kdo si to 'zaslouzi', protoze se navazi do druhych nebo pernamentne lze/prekrucuje.
To jsou naprosto dve ruzne veci.Uz z principu se nenavazim do lidi, kteri se nenavazi do mne, nemaji potrebu fanatickych prispevku a nevysmivaji se dalsim.
To ze tak jednoduchou vec nechapes a semeles vsechno dohromady, mne udivuje. Na druhou stranu, nejsi tady jediny, kdo to nechape.
tombomino 13.2.2019 at 15:21
Dobre, ale ja jsem zminoval pripad UHD vs UHD se zapnutym DLSS, tam FPS musi stoupnout a kvalita klsnout - toto je patrne ze screenshotu a materialu.
Pokud by ale se zapnutym DLSS zustaly FPS stejne, pak by kvalita musela jit nahoru (tzn provadel by se super sampling s upscalingem treba z 8k), to se ale nedeje, nebo jen castecne. Pokud by to ale ciste takto, tak by tato technologie byla malo vyznamna pro RT, protoze prave tam se museji “dohanet” FPS. Jenze realita je takova, ze Nvidia DLSS potrebuje prave kvuli nedostatecnemu vykonu RTX v RT, tedy pri zapnuti DLSS na danem rozliseni dochazi k pocitani sceny na nizsim a doladovanim na nastavene.
Nakoniec ten upscaling zrejme DLSS naozaj vykonáva priamo:
https://www.tomshardware.com/reviews/dlss-upscaling-nvidia-rtx,5870.html
"DLSS leverages a deep neural network to extract multidimensional features of the rendered scene and intelligently combine details from multiple frames to construct a high-quality final image. This allows Turing GPUs to use half the samples for rendering and use AI to fill in information to create the final image."