Nezapominejte s tim napajenim na VirtualLink. Ten garantuje VR headsetu pres USB-C docela dost stavy (jestli si dobre vzpominam az 35W), takze grafika jako takova by se do pcie limitu mohla vejit, ale s napajenim headsetu uz ne. Je taky mozne, ze verze bez VirtualLinku extra napajeni potrebovat nebudou.
Famozni grafika, ano opravdu na stare hry ve fullHD to bude naprosto famozni grafika, az na ten drobny detail, ze RX580 8GB stoji okolo 6.000Kc. A pres nizsi vykon i konkurence stare hry na fullHD zvlada. Nove hry uz vetsinou potrebuji 8GB videopameti, takze tam si to NVidia se svyma ubohostma typu GTX1660Ti nebo RTX2060 muze akorat tak jit hodit. Napriklad remake Resident Evilu 2 si na ubohouckych grafikach s nedostatkem videopameti vubec nezahrajete.
Pozerám že zase veselica, a ohľadom 6GB vs 8GB...
Každopádne, ako som už myslím pred pár dňami písal keď som sa dozvedel o teste HW Unboxed zameranom na využiteľnosť/limitáciu 6GB v dnešných hrách tak myslím že ich záver je jasný a dnes to v ja neviem, bezpečne 95% hrách problém rozhodne nie je - a to dokonca ani v 1440p - a tie 2roky ešte asi ani nebude, možno po 3rokoch sa už budú musieť upravovať nastavenia/textúry koli 6GB pamäte...
Úprimne sám som bol prekvapený že z 37hier čo testovali len 4 prekročili 6GB... to o niečom svedčí že.
Každopádne, karta o výkone RTX2060 8GB mať mohla, najme ak karty o rovnakom výkone majú 8GB (70Ti/1080) ale je zrejmé že to až taký problém rozhodne nie je, nie v 1440p a isto nie v 1080p. Anomálie, hru ktorá potrebuje v 1080p a minimálnych detailoch 6+GB pamäte a scenáre typu "keď v tej a tej hre pôjdeš na to a tom miesto a urobíš to a to v takom nastavení" môžeme smelo ignorovať - to ako hovorí "dragonie" to sa dá povedať a uplatniť na hocičo.
Ta karta, co jsou k ní podrobnější specifikace, má zdá se jenom takovou tu klasickou trojici DVI, HDMI, DP (nic proti, to je úplně běžné).
Jinak vzhledem k vyššímu počtu jednotek se přes 12nm proces asi nedá moc čekat, že by TDP bylo níž, než těch 120 W u GTX 1060. Nebo aspoň ne výrazně.
Resident Evil 2 remake si clovek zahra v pohode na GTX1060 6GB aj v 1440p max preset.
https://www.overclock3d.net/reviews/software/resident_evil_2_remake_pc_performance_review/8
Ked si ju porovnam s vykonom 1070 8GB, tak to nevyzera, ze problemom je velkost Vram.
Skus najblizsie uviest hru, ktora ma realne prepad na FullHD z dovodu len 6GB Vram, lebo tato hra nema.
Zvasty ohledne nedostatecne 6GB vram byly vyvraceny testem 37 her. Zaver je takovy, ze pamet chybet cca 5 let nebude.
https://www.techspot.com/article/1785-nvidia-geforce-rtx-2060-vram-enough/
Ja bych pockal na testy a cenu a nedelal ukvapene zavery. Protoze pak se ukaze, kolik ma karta vykonu treba i na QHD. Osobne si myslim, ze 6GB pameti na FullHD neni a nebude nejaky vyrazny handicap (viz 3,5GB GTX 970, kterou hodne lidi hanilo a ja jsem si vesele hral AAA hry na plne bez ztraty kvality hrani) a to treba hlasily 4,2GB naroky)
A jeste bych chtel rici, ze pokud nekdo udela FullHD hru, ktera zere pamet jak protrhnuty bubem, tak je prase a zaslouzi par facek - tech kvalitnich a velmi dobre vypadajicich her do 4GB co tu doposud mame je kupa, takze to jde ;)
Nasiel som dalsiu recenziu na Resident Evil 2 (Remake) a v nej 6GB RTX2060 tvrdo konkuruje 8GB GTX1080.
https://www.techspot.com/review/1784-resident-evil-2-benchmarks/
Mohol by si uz konecne dat tie odkazy, kde je znazorneny prepad vykonu sposobeny nedostatkom Vram, rad by som si to pozrel. Ja som taky vyssie dal(1060 3GB vs 1060 6GB).
Na Techpowerup urobili porovanie prave na FINAL FANTASY XV + 4K Texture pack.
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Final_Fantasy_15/4.html
Spotreba Vram na 1080Ti cez 6GB.
FullHD (6684 MB):
1060 6GB: 48.8 FPS (+8.4%)
RX580 8GB: 45 FPS
1440p (7122 MB):
1060 6GB: 37.2 FPS
RX580 8GB: 37.5 FPS (+0.8%)
4K (7987 MB):
1060 6GB: 19.4 FPS
RX580 8GB: 19.6 FPS (+1%)
Tak to vyzera, ze Final Fantasy XV realne nepotrebuje vsetky tie data, len si ich natiahne do Vram. Inak by nebolo mozne, ze pri spotrebe 7987MB v 4K rozliseni ma 6GB 1060 rovnaky vykon ako 8GB RX580. Toto moze byt pripad aj ostatnych hier, cize len spotreba Vram ti nic nedokazuje ale az realny prepad vykonu.
Koukam, ze z VRAM se stala nova cervena modla. Fakt ubozaci... cekam na ten seznam her, kde je 6 GB malo... doufam, ze ji bude alespon polovina z tech vydanych, kdyz o tomhle "handicapu" meles porad dokola. Zmizel freesync jako posledni vyhoda, tak pojdme najit zase nejaky steblo, ktereho se chytnout...co treba VRAM, toho dava AMD vice... primitivnost nekterych jedincu je neuveritelna
Hnizdo NELZI zase.
"Zaver je takovy, ze pamet chybet cca 5 let nebude."
Techspot ve svem review rika docela jasne, ze z toho co namerili, to zati na nedostatek pameti nevypada. Nicmene v jeho predikci Steve rika, ze neceka problemy v horizontu 2 let (letos a pristi rok). V horizontu 3 let ceka, ze pravdepodobne nektere hry budu vyzadovat upravy, aby nebylo 6GB omezujici, v horiznotu 4 let pocita s tim ze problem se zacne tykat vetsiho poctu her a za 5 let rika, ze ocekava, ze to bude standardni problem.
ps: zaplat si nejaky kurs anglictiny, at nejsi porad za vola...
Nikdy jsem tu nepsal nic o vykonu grafik, celou dobu jen jasne uvadim, ze nove hry z nichz par jsem jmenoval, si v pohode berou 8GB VRAM.
V odkaze na benchmark RE2 ti nakonec jasne pisou, ze pro 1080p oni doporucuji grafiku s 6GB+ VRAM. No a pokud budes hrat ve 1440p nebo dokonce 2160p, tak proste uz i tech 6GB VRAM je malo.
Uvedom si, ze FFXV je hra silne optimalizovana pro NVidia grafiky a opet jasne vidis, ze hra si bere vic jak 6GB VRAM. To ze AMD grafiky v te hre nevynikaji a je uplne jedno kolik maji VRAM, ja nikterak nezpochybnuju.
TVRDIM, ze 6GB je pri koupi grafiky v tuto chvili malo a budeme-li uvazovat, ze prumerny hrac ma grafiku minimalne 2 roky, tak je naprosto neobhajitelne, ze by si mentalne zdravy jedinec mel ted jit koupit grafiku se 6GB VRAM, ktera je zjevne nedostatecna a ve vykonu v hrach je uzkym hrdlem, pokud ma cip grafiky dostatecny vykon pro zpracovani hry.
TESKATLIPOKA: Já nechápu jak dost lidí zapomělo na prezentaci nějaké té fíčury od AMD od Koduriho s tím samostatným řízením paměti grafickou kartou. Tehdy to Koduri a později AMD fanoušci docela hodně omílali dokola, že hry v paměti alokují paměť, která je ve skutečnosti z poloviny prázdná. Tudíž pokud si hra alokuje 7000MB paměti, tak ve skutečnosti je obsazenost paměti sotva 3500MB tudíž aby se hra začla sekat na rtx2060 se 6GB, tak by musela obsadit tak 12+GB paměti aby jí došlo ve skutečnosti místo. A teď otázka co se pak stane u Win 10, která nabídne volnou paměť v RAMce?
Pojďme to logicky jinak jen pro představu. Vememe 3500MB paměti, kolik má jedna textura velikost? V průměru 4MB ? Co souhlas? Nevím přesně, ale u toho unrealu to tak zhruba je. Takže 3500 / 4 = 875 textur. To je trošku šílené množství na skoro jakoukoliv scénu, protože řada textur se opakuje dokola. No a teď si vemte dvojnásobek v podobě 7000MB, to je 1750 textur. No tady bych se už vážně pozastavil nad tím, že pomalu tolik textur ve hře v jedné scéně ani není. Chtěl bych vidět grafika, kterej do jedné scény nacpe 1750 textur, to prostě není v lidských silách všechno tam nacpat. Takže tolik k té nedostačující paměti.
Blbost, Redmarx asi do +- 73 diskuzi psal, ze uz ted NVIDIA se svymi 6 GB tezce selhava, a Tynyt mu pritykaval (viz diskuze k RE2)... neverim, ze by odborne weby rikaly neco jineho, kdyz tihle dva polobozi tvrdi opak... nedejboze, ze by se jeste k tomu nekdo psalo, ze 6 GB by mela byt par let uplne v klidu... vzdyt to by tem dvema vubec nehralo do karet a nekdo by o nich mohl pak rict, ze jsou to lhari nejhrubsiho cerveneho zrna... (ale treba se pletu a ty mnohokrat zadane seznamy her, kde nehratelnost zpusobuje 6GB oproti 8GB, se brzy najdou... asi ale az spolecne s onim legendarnim Peroutkovym clanek o jednom gentlemanovi...)
tombomino 7.2.2019 at 9:41 "V horizontu 3 let ceka, ze pravdepodobne nektere hry budu vyzadovat upravy, aby nebylo 6GB omezujici, v horiznotu 4 let pocita s tim ze problem se zacne tykat vetsiho poctu her a za 5 let rika, ze ocekava, ze to bude standardni problem."
Lol, tomu se rika preklad :) Standardni problem :) Nikoli, po uprave nastaveni zadny problem, coz se asi od mainstreamove karty neocekava ze po pet let udrzi vse na max, a neceka se to od ZADNE karty, ty muj maly demagogu :)
Kde tam vidis 30FPS? Ja tam vidim nasledovne hodnoty pre GTX1060:
2,560 x 1,440:
Priemer: 49FPS
Minimum: 34FPS
1920×1080(FullHD):
Priemer: 77FPS
Minimum: 56FPS
Kludne som mohol dat hodnoty len pre FullHD, lebo Redmax vo svojom komentari spominal len FullHD. Jasne som dokazal, ze na GTX1060 je ta hra hratelna a Redmax si vymyslal, ked tvrdil opak.
Porovnaj si rozdiel medzi GTX1060 vs GTX1070.
Priemer: +30,2% pre GTX1070
Minimum: +32% pre GTX1070
Rozdiel medzi nimi dokazuje, ze 6GB nie je limitom v tejto hre.
Chces vidiet skutocny limit Vram?
Tu je realny priklad:
https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GeForce_RTX_2060_Gaming_Z/8.html
GTX1060 3GB vs GTX1060 6GB v Battlefield 1
Average:
FullHD: 42 vs 94FPS
1440p: 24 vs 66FPS
4K: 3 vs 33FPS
Viac k tomu netreba dodat.
"Tudíž pokud si hra alokuje 7000MB paměti, tak ve skutečnosti je obsazenost paměti sotva 3500MB tudíž aby se hra začla sekat na rtx2060 se 6GB, tak by musela obsadit tak 12+GB paměti aby jí došlo ve skutečnosti místo."
No jenže aby to tak fungovalo, tak to právě musí tu fíčuru umět. Bez ní by to GPU takhle tu paměť šetřit (nebo přesněji spíš swapovat) neumělo. Proto to taky byla nová "fíčura".
Umí RTX 2060/Turing paging a la ten HBCC u Vegy?
Tak ani 4K otexturovana obrazovka nezabere v jednom momente celych 6GB VRAM, jenze musis pocitat s tim, ze se scena meni a je potreba tam neco nacachovat dopredu. V MSI Afterburner si muzes u sve grafiky zjistit sam, kolik si hra brala VRAM a nad 6GB se dostanes pomerne casto.
Sice jsi situaci vystihl spravne, ale pritom se do argumentacnich nesmyslu sam zapojujes. Nejprve meli fanousci AMD sice dle nich skvelou HBM, ale meli ji jen 4GB, tak placali o nesmyslnosti zaplneni VRAM. Ted ma AMD az 16GB VRAM a situace se obratila a zase placaji jatrama fanousci NVidie, ze 6GB na veky veku staci.
Nestaci, ale je ubohe od NVidie, ze nizsi modely grafik osidila na VRAM takovym zpusobem, ze oproti minule generaci nepridala ani ň.
Ak by hra potrebovala vacsie mnozstvo dat ako sa zmesti do Vram, tak ju musi tahat zo systemovej RAM, co je vyrazne pomalsie. To by sposobilo drasticky prepad vykonu ako som hore uviedol pri porovnani GTX1060 3GB vs GTX1060 6GB v Battlefield 1.
To iste vidiet aj v RE2, pozri vykon R9 380 4GB a GTX 960 2GB voci GTX1060 6GB v FullHD. Pri uvedeni GTX1060 mali 2GB verzie R9 380 a GTX 960 priblizne 50-55% vykonu GTX1060(6GB) v FullHD
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1060/26.html
Je ich vykon v RE2 polovicny v porovnani s GTX1060? Nie. Preco? Lebo nemaju dostatok Vram.
Vo Final Fantasy XV sa nic take nedeje, to jasne dokazuje, ze ta hra si sice data natiahne do Vram a budu cez 6GB, ale realne take mnozstvo nevyuzije a preto nepada vykon. Ak by vyuzila, tak GTX1060 by vykonom bola vyrazne pod RX580.
Takze mozes davat zoznam hier, ktore zaplnia Vram na viac ako 6GB, ale to neznamena, ze take mnozstvo aj realne tie hry potrebuju. Takze sa z toho neda sudit, ze 6GB Vram je v tebou menovanych hrach malo.
Ja sam si planujem skladat PC a neviem, ci by som isiel do 6GB karty. Potrebujem, aby mi vydrzala 2-3 roky. Teraz je 6GB dost, ale bude aj o 2 roky?
1660Ti by mal mat dobry vykon ale len 6GB, co moze byt neskor problem. Na druhej strane je starucky Polaris s 8GB, ale tam bude problem s vykonom.
Kdyby aspon nadaval tobe fanouskovi AMD. Ale on do cervenych ubozaku nadava mne, ktery mel posledni Radeon X850XT. Momentalne mam na dvou hernich PC GTX1070 a GTX1080. Musim se teda smat, kdyz jsem oznacovan jako fanousek AMD, ale zase na jeho castecnou omluvu je nutno priznat, ze to same delali nekteri fanousci AMD v dobe, kdy AMD nebyla s grafikama ve forme. Ted je mimo formu NVidia a aspon se ukazalo, komu jde o vykon grafik a kdo pro fanouskovstvi nevidi chyby tam, kde prokazatelne jsou.
Je dost webu, kteri 6GB na 2060 zkritizovali, dokonce i na PCT to mas v zaporech.
Druha vec je pak ta, ze zadny test neni 100%..ani ten techspotu, byt to jsou fakt super kluci, kteri se snazi byt korektni a presni. Porad muzes mit treba nejakou lokaci ve hre, kde se ten problem muze projevit, ale v testech jineho webu s jnou lokaci to nebude.
Ja mel driv 2GB RX380 a pamatuji si v P-Cars lokaci, kde vzdycky doslo k stuterringu, pritom zbytek hry jinak jel hezky plynule...
At some point games are absolutely going to require more than 6GB of VRAM for best visuals. The question is, by the time that happens will the RTX 2060 be powerful enough to provide playable performance using those settings? It’s almost certainly not going to be an issue this year and I doubt it will be a real problem next year. Maybe in 3 years, you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably, and I would say certainly in 5 years time.
Takze vykon i ram 2060ky nebudou zcela jiste 5 let problem.
Tak co ty na to ubohy prohlany trombo, po tisic usvedceny z osocovani a ze lzi?
Opet vyhravas cenu zoufalce tydne :D
Lektor anglictiny Tombo: Zopakujeme si par anglickych slovíšek - probably = vetsi pocet her. Pak preskocime, ze cely odstavec o 3, 4 a 5 letech mluvi o potrebe zasahnou do nastaveni hry, ale rovnou napiseme, ze 6GB bude pro hrani her problem po 4 letech u vetsiny her a po 5 uz standardne... coz se sice nejak autorovi clanku z textu vytratilo, ale urcite to tak myslel, mrk mrk ???????? Ne ze budete muset upravovat nastaveni, proste to BUDE PROBLEM, BU BU BU. Nehlede na to, ze vsichni hrajeme na 5 let starych kartach, takze je to argument jako hrom, mrk mrk... Tvl, hosi, dneska se ruda uderka pekne odkopala, diky za to, fakt se bavim. Ale zoufalost plodi zoufale ciny... jen jsem necekal, ze po vydani R7 jste az takhle zoufali...
Jeste dovysvetleni kontextu pro bukvice dragonie a hnizda..
kdyz by jste nebyli dva demagogicti blbci a lhari, tak by Vam muselo byt jasne, ze slovo "problem", ktere jsem pouzil se vztahuje na na potencialni stuttering karty pri nedostatku pameti, jehoz jednoduchym resenim byva snizeni detailu textur nebo detailu obecne.
Za Vasi ubohost a neschopnost vnimat komentar v kontextu citovaneho clanku nemohu.
Ne, těch 7000MB alokuje hra. Takže i když máš rtx2060 nebo gtx1060, tak na obou kartách máš 3500MB skutečných dat a zbytek do 6000MB je stejně prázdný a bez vlivu na výkon.
Ta fíčura měla pomáhat Vegě v tom, že když hra bude potřebovat víc jak 8GB, tak jen pouze pro skutečné data použité ve scéně a né pro prázdné místo nebo textury, které aktuálně nepoužívá.
No ja bych vas za procerveneho treba oznacil, z te tuny vasich prispevku ;) Nicmene komunikujete slusne a dle meho se snazite i k veci (i kdyz ted napr. chybi ten seznam ;)), takze u me v pohode, rozdilne nazory jsou treba. Tento web ma prakticky jen dva toxicke lidi, Pata hlupacka a Mata ulhaneho demagoga. Dokonce i hnizdo uz se uklidnil a debaty s nim zacinaji byt normalni, thumbs up.
"Porad muzes mit treba nejakou lokaci ve hre, kde se ten problem muze projevit, ale v testech jineho webu s jnou lokaci to nebude". Tvl, lidi neblbnete, tohle uz je fakt moc... tuhle vetu muzu napsat naprosto k cemukoliv, k jakekoliv sestave a jakemukoliv problemu. Argumentacni hodnota 0, damage control 100. Dej sem testy z JAKEHOKOLIV webu, kde je 6GB ve hrach vyraznym limitem oproti 8GB. A nemelte tyhle pseudodemago idiotiny coby-kdyby v tisicine pripadu (a jeste se to vlastne chudakum z techspotu nepodarilo zachytit...tvl, masakr)
Hnizdo, Tombo to rika zcela jasne a urcite... v urcitych situacich u urcitych her v testech urcitych webu za urciteho pocasi a vlhkosti vzduchu tam teoreticky az hypoteticky muze byt diky 6GB propad. Pak prispechava Redmarx a Tynyt, ze to vlastne taky mysleli takhle a ze teda uz ty seznamy hledat nebudou, kdyz se to vyresilo a ukazalo se, ze vlastne meli zase naprostou pravdu ????????
Hele bez nekam s takovym prispevkem, jenom ukazujes, ze jsi podobny demagog, jen se snazis hrat si na nekoho jineho. Samzorejme, ze je to volny preklad a laskave nelzi, nepsal jsem nikde o tom, ze nejde zmenit nastaveni her a tim problem 6Gb eliminivat. Pokud te bavi tento demagogicky level, tak si laskave zajdi nekam jinam..
Jeste dovysvetleni kontextu pro bukvice dragonie a hnizda..
kdyz by jste nebyli dva demagogicti blbci a lhari, tak by Vam muselo byt jasne, ze slovo “problem”, ktere jsem pouzil se vztahuje na na potencialni stuttering karty pri nedostatku pameti, jehoz jednoduchym resenim byva snizeni detailu textur nebo detailu obecne.
Za Vasi ubohost a neschopnost vnimat komentar v kontextu citovaneho clanku nemohu.