"upscalingu DLSS"
Nojo, klasickej Olsan. A tu tvoji usmevnou "teorii" o tom, ze je DLSS jen nejakej spatial filter, bez schopnosti rozpoznavat objekty ve scene, na cemz zakladas tohle svoje tvrzeni o upscalingu, jsi dokazal kde? Nejake odkazy, citace z dokumentace, atd.? Stale, ani po par mesicich, ani po opakovanych zadostech o podklady, jsi nic nedodal. Existuje cela rada podkladu, dokazujicich opak, shrnuto treba zde: https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-turing-ray-tracing-dxr-battlefield-v-kvalita-vykon-uvedeni#comment-198762
RX Vega bych čekal, že jsou klasické desktopové Vegy (56,64), ty Pro jsou například v iMacich Pro.
https://www.amd.com/en/graphics/workstations-radeon-pro-vega
Pochybuju, že na tvé fanatické bláboly bude autor odpovídat.. Samozřejmě, že se jedná o formu upscalingu. Však to řekl i šéf Nvidie, i když mu to moc nelezlo přes pysk. :)
https://www.youtube.com/watch?v=IG2wVjQUr3c&feature=youtu.be&t=8405
https://www.youtube.com/watch?v=MMbgvXde-YA&feature=youtu.be&t=90
https://www.tomshardware.com/reviews/dlss-upscaling-nvidia-rtx,5870.html
Rychle králi všech vymlouvačů - Pate a Mate české IT scény - přispěchej s nějakými originálními výmluvami, jak je tvým zvykem, vždy když tě někdo usvědčí z psaní nesmyslů. :D
Je pomerne dobre znamo, ze aktualni vykon v BF 5 je ovlivneny nekolka bugy primo ve hre. Viz info primo od Nvidie a EA/DICE:
"*We recommend in this first release of DXR that “DXR Raytraced Reflections Quality” be set to “Low” due to Battlefield V’s known issues when using “Medium”, “High”, and “Ultra” settings. EA, DICE, and NVIDIA will also continue to optimize this implementation and deliver regular updates.
Although preferences will vary, we recommend disabling the following settings from Video - Basic when DXR is enabled for the best overall experience:
Chromatic Aberration
Film Grain
Vignette
Lens Distortion"
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-rtx-ray-tracing-out-now/
Helet muzes jit presvedcovat ostatni, kolik si koupis akcii Nvidie za ty tvoje imaginarni penize. Treba ti i nekdo uveri. Tohle ti moc nejde :D
Zas spolehas na to, ze si ty linky nikdo neotevre :D Ale bohuzel, ja to dam klidne sem, na oci, presne co nechces, blby co? Samozrejme se tam nemluvi o upscalingu. Ani v jednom tom videu. Dokonce v tom Tom's Hardware clanku se jasne rika:
"DLSS leverages a deep neural network to extract multidimensional features of the rendered scene and intelligently combine details from multiple frames to construct a high-quality final image. This allows Turing GPUs to use half the samples for rendering and use AI to fill in information to create the final image."
Takze ten lower-input sample count je doplneny samply z neuralni site - "use AI to fill in information", ne nejakym upscalingem. Ta sit - convolutional autoencoder - ve scene identifikuje features (objekty, vzory) a dokonce z predchozich snimku chape i jak se ty objekty pohybuji - "combine details from multiple frames".
https://en.wikipedia.org/wiki/Autoencoder
Kde se tam mluvi o spatial filtru? A na zaklade ceho tvrdis, ze ta sit nedetekuje objekty ve scene, kdyz se to rika i v tebou linkovanem clanku? :D Sociopaty jako ty, zvlast s tak tezkyma narcisistnima sklonama, jde snadno porazit pravdou a nanestesti pro tebe me to jen tak neprestane bavit.
Soucku, je jasny, ze Diit upada. Je jasny, ze mas potrebu si tu frustraci nekde vybit. Ale jsou i jiny zpusoby. Zkus pleteni :D
Pat a Mat hlavní vymlouvač v praxi. :D
Samozřejmě že jde o formu upscalingu a můžeš kolem toho napsat třeba tunu slohovek, ale nic se na tom nezmění. :)
Potom co jsi nám tu měsíce psal báchorky o tom, jak RT zvýší hrám výkon a DLSS bude kvalitnější než nativní 4K, jsou tvoje výmluvy naprosto trapné. :D :D
Tvoje klasicka reakce na argumenty drtici tvy iluze na prach :D
Ala: https://media.giphy.com/media/h0j4SA7UoYDNC/giphy.gif
A presto ta jednoducha fakta stale chybi. Kde se pise neco, cokoliv, o spatial filtru? Nebo o nejake zazracne neschopnosti autoencoderu nerozpoznavat featury ve scene? :D
Ja vim, ze vas AMD fans strasne zere vystrizliveni z toho, ze DLSS neni jen upscaling, ale ze je za nim mnohem vic. Je mi jasny, ze vas to stve ze dvou duvodu: a) pro AMD prijit s necim podobnym bude trvat dlouho, kdyz to neni trivialni technologie (protoze AMD nema ani zdaleka takovou AI expertizu) b) ani DLSS ani raytracing nema AMD na cem rozchodit - nema dostatecny vykon AI akcelerace, nema dostatecny vykon na jakoukoliv real time aplikaci raytracingu na nejake rozumne urovni :)
Holt svet neni fer!
Samozřejmě, že jde o formu upscalingu, jelikož z obrazu s nižším rozlišením je získán obraz s rozlišením vyšším. Protože nejsi angličtinář a tomu slovu nerozumíš tak ti doporučuju si vygooglit co to slovo znamená. :)
Výsledkem je kompromisní řešení, od začátku jsem tu tvrdil, že se to bude hodit hlavně na RT hry, kde bude chybět výkon. Ty a lidi jako Komplík jste tu naopak tvrdili omámení marketingem, že RT bude zvedat výkon a DLSS zvedat kvalitu.
Výsledek je jasný:
https://uploads.disquscdn.com/images/8ca4c1d3024fa43cab85ca0ecc22f6bf24a75379db077890c1435030e5cecf15.jpg
A pokud máš Turinga jako pravověrný fanatik, tak sis to jistě dávno ověřil sám (ohh wait, ty máš jen 1050Ti). :D
Vis rozdil je prave v tom, ze upscaling vychazi jen z toho puvodniho obrazu. Zatimco DLSS dodava dalsi "input samples", neboli znalosti te neuralni site o povaze objektu ve scene, a proto je to supersampling.
Co asi tobe a spouste tobe podobnych analfabetu nedochazi - obrazy v ruznych rozlisenich nejsou jaksi "vetsi". Realne jsou stejne velke, protoze popisuji stejny vyrez obrazu. Rozdil je jen a pouze v tom, kolik samplu - neboli pokusu vypocitat barvu pixelu pro dany vektor ve vyrezu - se udela. Treba takove MSAA vypocitava pro pixely na hranach a ruznych hloubkach napr. dva lehce posunute vektory a pak je kombinuje. DLSS dela de facto to same, jen je zdroj dalsich informaci znalost ulozena v DNN.
Je mi ale jasne, ze to bych po tobe chtel moc, tohle pochopit ???? Je to spis pro ostatni ctenare.
Presne. A proto se snazis za kazdym mym postem nekoherentne blabolit, jako pejsek za panickem - protoze vubec "nemusis" argumentovat a nikoho presvedcovat :D Stejne jako si "nemel" potrebu se me snazit v desitky postu dlouhy diskuzi presvedcit, ze jsi ve vate :D A pak jsi na par tydnu utek. Ach ta ironie. Porad jeste se ti o me kazdou noc zda? ;)