"GeForce RTX 2060 se prodává už rok a jde o nejnižší model GPU Turing, který podporuje upscaling/vyhlazování DLSS a ray tracingové efekty RTX ve hrách."
Nešlo by to zfotmulovat trošku jinak? Vždyť ray tracingové efekty se dají zapnout i na Pascal kartách. Taky nerozumím tomu "ray tracingové efekty RTX". Vždyť to RTX je pouze název karty.
Napsal bych spíš, že obsahuje RT jádra na výpočet raytracingu.
Ono to potom v lidech evokuje to, že Nvidia, ta zlá firma, si udělala raytracing v podobě RTX, a je to zase uzavřená věc, na kterou musíte mít Nvidia kartu. Což samozřejmě není pravda.
Tak to bude pekne výkonnostne aj cenovo nasekané 1660S - 5600XT - 2060
Samozrejme, každá zľava dobrá takže za to pre nVidiu plus ale aj tak, 299 $ by som povedal je už skutočne strop mainstream-u. Pre AMD je to ale o to horšie že bude "v kliešťoch" dvoch nVidií, argumentovať DX12 sa už nedá a veľkosťou pamäte sú na tom rovnako.
Za seba ale hovorím že si myslím podľa - minimálne dolárových cien - že vyslovenú chybu človek neurobí zo žiadnou kartou resp. označiť len jednu z nich za najlepšiu kúpu sa vážne nedá.
Mě nejde o to, na co je. Jde mi o tu formulaci. To, že na Pascalech jede špatně je jasný. Ale jede. Jde mi o to, že z takovýchto formulací si většina lidí myslí, že raytracing je uzavřená verze v podání Nvidie. Resp. že raytracing je RTX od Nvidie a AMD ho tudíž nemůže používat. Což není pravda. A je fakt, že si to opravdu vetšina lidí myslí, mimo jiné i pár redaktorů to tak prezentuje, že raytracing v podobě RTX od Nvidie nemá význám....
No, nebude ten Huang taký blbec a blázon ako niektorí hovoria :D
+ grafický biznis vďaka svojej +/- vyrovnanosti z hľadiska produktov nedáva priestor na x-ročné spanie ako u CPU kde Intel s 4C/8T vyžil 8-9 rokov ?
Perf./High karty síce nVidia posledné roky ťahá vpredu a dojí zákazníkov ale zase ten vývoj a výkon tam je a tak aj možnosť reagovať - vid zľava 2060ky - je otvorená kedšto spomínaný Intel tie roky len dojil a nič poriadne nevymyslel a teraz sa mu to vracia aj z úrokami.
"No, nebude ten Huang taký blbec a blázon ako niektorí hovoria "
- ono se nektere veci nevylucuji :) Pro mne je Huang na tech svych vystoupenich "PR-kecka", ale to neznamena, ze neni jinak schopny vlastnik/manager/bussinesman. Staci vzpomenout na "opicaka" Ballmera..kde po fiasku jmenem W10, by jej spousta lidi radeji zpatky nez Nadelu.
NV narozdil od Intelu slape.
Ja se na to divam prakticky. Kdyz to trochu nafouknu, tak mi to prijde jako psat, ze treba Pentium..dobre 4C je 4K renderovaci CPU. Ono to sice da, akorat ze na tech 4T a klidne i 8T ten 4k H265 rendering, bude trvat treba 14-20h. Kdyz to vztahnu na to pentium, tak treba 24+h.
Pak mas neco jako 3900X nebo 3950X, kde se ti ta doba zkrati placnu na 3-4 hodiny.
Asi podobne mi prijde smysluplne mluvit o Pascalech jako "RTX kartach". Nikdo pri smyslech, krome toho, ze si to treba jednou vyzkousi, to na nich nebude provozovat.
Ale ty mě nechápeš. Pochop to, že je spoustu lidí, keří si myslí, že RTX je raytracing. A protože RTX karty dělá Nvidia, Tak se raytracing v tomto podání tváří jako uzavřená záležitost Nvidie. Jenže raytracing může klidně běžet i na AMD kartách. Je to proste open source. Není to žádná uzavřená věc. Není to G-sync, na který je potřeba Nvidia karta.