Ciste hypoteticky - rekneme, ze RTX 2060 bude na urovni GTX 1070. A ted tu mas:
* de facto stejny vykon v dnesnich hrach
* inflace - od uvedeni GTX 1060/70 ubehlo uz nekolik let
* nove technologie, ktere se vyuziji automaticky, jako lepsi komprese (takze karta potrebuje mene pameti)
* nove technologie, ktere nepotrebuji implementaci, ale potrebuji externi data, jako treba DLSS (bude fungovat s jakoukoliv hrou, ale Nvidia musi dodat natrenovanou DNN pro danou hru)
* nove technologie, ktere potrebuji implementaci a zvedaji vykon, jako treba Variable Rate Shading
* nove technologie, ktere potrebuji implementaci a zvedaji kvalitu (coz je samozrejme subjektivni prvek), jako treba raytracing, plus potencial vetsiho vykonu u narocnych efektu a scen, ktere narazely na technicke limity rasterizace, jako napr. sceny s vetsim mnozstvim dynamickych svetele, kde u klasicke rasterizace potrebujes pro kazde svetlo vyrenderovat scenu z jeho pohledu, zatimco raytracing potrebuje jen jeden pruchod celkove. vyvojari budou moct usporeny vykon vyuzit jinde (dalsi zvyseni kvality)
Je na kazdem, jestli jsou pro nej jednotlive polozky dulezite. Ne kazdy si chce priplacet za technologie, ktere hned nevyuzije. Na druhou stranu tyhle investice se delaji na nekolik let dopredu, takze spousta lidi preferuje volbu podporujici technologie, jejichz vrchol teprve prijde. Treba za dva tri roky uz bude RTX 2060 zvladat raytracing hry hrat jen na medium quality 1080p, jak budou naroky stoupat. Kdo vi? Ale podstatne je, ze si to uzivatel bude moct zahrat a nezustane odkazany na nejakou zalozni implementaci ciste rasterizace.
A diky realnym hram aspon uz vime, ze ty dane featury funguji, narozdil treba od Vegy, kde AMD slibovalo featury, ktere nefungovaly, pak slibovalo jejich zapnuti casem v driverech, a nakonec kde nic tu nic :)