Já bych řekl, že teselace je ještě o level níž. U ní jde jen o zmnožení polygonů a bodů (což má za následek vyhlazení, nebo naopak matematicky definované zesložitění modelu).
U RT jde o změnu, jakým způsobem je vykreslován obraz, a to zcela zásadním způsobem. U současných metod se bere pohled kamery, tedy vykresluje se jakási camera obscura jednotlivých pixelů. Naopak u RT se počítá průchod paprsku scénou, tedy směr výpočtu je obrácený, ze zdroje světla do kamery. Z toho plynou jak pozitivní vlastnosti, tak docela zásadní negativní - netvrdím, že negativa nelze eliminovat, lze použít různé aproximační a optimalizační metody apod., ale znamená to kompletně překopat vše (snad vyjma modelů objektů, pokud k nim nepočítáme "dodatečné" rysy určené pro stínování současnou metodou apod.) a zároveň to omezuje výsledek takového RT, kde výsledný obrázek už nemusí být za všech okolností realistický.