Jestli je to opravdu upscaling, jak si myslím, že je /jak to vypadá, že je, tak je to vcelku jednoduché.
Nvidia má u sebe na serverech nějaké sady obrazových dat z her, na kterých natrénuje algoritmus pro upscaling (trénuje neuronovou síť s požadavkem, aby z nekvalitní verze udělala obrázek s co nejmenším rozdílem třeba v psnr proti kvalitní verzi), který je na principu neuronové sítě. To v principu není nic zvláštního nebo nového, stejně byl vytvořen a funguje třeba filtr NNEDI3 pro aviysynth (který je i v MadVR pro upscaling videa).
K uživateli na počítač se distribuuje jenom vytrénovaná síť, což budou řádově jenom megabajty data. Ten algoritmus/neuronová síť se pak natáhnou do grafické karty při hraní a aplikují se jako filtr na každý snímek.
Natrénované to může být buď obecně na genericky na nějaké sbírce her, ale je tu i možnost, aby Nvidia udělala trénink zvlášť pro jednotlivé hry, třeba významné áčkové tituly. Pak by to u nich mělo mít o něco lepší kvalitu, s trochou štěstí.
Neuronové sítě jsou takové brute-force black-box řešení na podobné problémy a upscaling jim jde relativně dobře, viz to NNEDI3. Takže to bude lepší, než kdyby se škálovalo nějakou běžnou obyčejnou metodou (lanczos, bicubic). Ale rovnocenné s nativním vykreslováním na tom rozlišení to být nemůže z podstaty věci.