Hlavní navigace

Názor k článku O kolik je Turing lepší než Pascal? Nvidia vydala první benchmarky GeForce RTX 2080 od Jan Olšan - Obyčenou metodou myslím klasické převzorkování, které má různé...

  • 24. 8. 2018 0:43

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    Obyčenou metodou myslím klasické převzorkování, které má různé artefakty (blur, aliasing, ringing), ale zachovává taky takový celkem přirozený vzhled, nic moc nezkresluje nebo nedeformuje. Takovéhle převzorkování není dneska moc náročné, ale hlavně taky pro něj možná GPU mají i nějaký speciální blok kvůli přehrávání videa.

    Cokoliv používající "AI" (tj. ty neuronové sítě) je proti tomu výpočetně o hodně náročnější (počítám, že když se využijí ty tensor jádra, tak by to mohlo být blízké tomu hardwrovému obyčejnému škálování) než běžné převrzorkování. Jako bonus ale je, že takovýhle uspcaler je o dost kreativnější - může ten obraz přiostřovat, odstraňovat ty artefakty z přeškálování a tak podobně. To ale může být i slabina, filtry "vylepšující" obraz se kolikrát zvrhnou a naopak někde věci kazí, zvlášť když je to interpolátor, který se snaží "uhodnout" pixely, které ve vstupu nejsou...

    Můžete třeba zkusit tohle, to je taky IIRC takový zvětšovač obrázků na bázi předtrénované neuronové sítě: http://waifu2x.udp.jp/

    (Ale samozřejmě natrénovaný pro jiné věci, takže se to bude chovat úplně jinak, než ten filtr Nvidie). Můžete to skusit srovnat s tím, jak vypadá obrázek zvětšený 2X běžnou metodou. Z tohohle wifu2x vyleze něco ostřejšího, vyčištěného, ale také jsou v tom ty menší detaily někdy dost podeformované. Ta neuronová síť prostě dokáže udělat mnohem víc, než jen to obyčejné přeškálování.
    NNEDI3 v MadVR iirc až takové psí kusy nedělá, ale třeba u obrázku s trávou se taky může projevit ten sklon k deformování.