Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Jak dopadla Nvidia GeForce RTX 3070 v recenzích? Výkon jako RTX 2080 Ti za půlku ceny. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 29. 10. 2020 10:28

    JirkaK

    Jinak k tomu odkazu? Co to znamená ?

    My můžeme zjistit alokovanou VRAM, nemůžeme zjistit kolik VRAM je nutných k vykreslení snímku.

    Příklad Snowdrop engine, aspoň v Division 1 se snaží držet alokaci 3/4 dostupné VRAM. Na 4GB kartě bude hra používat +- 3GB, na 8GB kartě bude hra používat +- 6GB, na 24GB kartě bude používat +- 18-19GB, pokud tolik vůbec dokáže zaplnit.

    S tím že nejdříve se ta paměť použije na věci nutné k vygenerování aktuálního snímku a to co zůstává do těch 3/4 VRAM, se nacpe texturami pro okolí aktuálně zobrazené scény.

    Tzn alokováno bude třeba 6GB z 8GB VRAM, ale pro vygenerování snímku stačí 3GB. Nebo jak vysvětlíš fakt že některé hry umí i na FHD alokovat víc jak 8GB VRAM ale zároveň karty s 6 a 4 GB paměti v té hře nijak neztrácí, tzn netrpí na nedostatek paměti?

    Více paměti je sice nice to have, ale 3070 není karta pro pohodové 4k hraní, ale max na UWQHD, spíše QHD bez kompromisů, tam to bude stačit ještě dlouho, stejně jako 10GB bude dlouho stačit na UHD a možná i pro 5k, ono potřeba paměti neroste s počtem pixelů linéárně. Největší využití paměti dělají textury a ty jsou stejné pro 720p jako pro 2160p, rozdíl je ve frame bufferech a nějakém pracovním prostoru. Rozhodně to nepotřebuje 4x víc paměti než FHD, často jsou ty rozdíly v řádech stovek MB