Clanek jsem nehodnotil. Na jednu stranu autor vyzdvihuje prinos vyssiho vykonu, na druhou stranu opomiji fakt, ze nekde se proste muselo setrit a tak je to na ukor kvality vykreslene sceny. Pokud typicky NVidia fans namitne, ze to skoro neni poznat, tak co je v zapalu hry poznat? Rozdil AA mezi 4x a 16x? Asi ne. Taky by clovek mohl rict, ze je mozno si to snizit.
Proste jak uz jsem to komentoval vedle, NVidia vydala radu RTX pro hrani na low v 1080p, takze nic co bych ja chtel.
Na druhou stranu se mi v clanku libi, ze je napsano, ze to pujde vypnout. Pro me teda dulezita informace, kterou jsem jinde necetl. Tenhle "efekt" totiz rozhodne nechci a teda pokud selze konkurence a i dalsi grafiku budu mit od NVidie, tak s tim nebudu mit problem, vypnu to.
Takových nepotřebných věcí je v počítačových hrách spousty a světe div se pořád vidím plné diskuzer toho jak si lidi stěžují jak by se měly hry optimalizovat, pak když se probírá technologie optimalizace těch her tak lidi nadávají proč se to dělá.
Aby hry běhaly lépe tak:
1: můžu navýšit výkon HW
2: můžu snížit požadavky
V článku popisované je jedna z mnoha možností jak aplikovat bod číslo 2, hráči moc aplikovat bod číslo jedna nechtějí
Zrovna tato technologie se mi libi a narozdil od prakticky nepouzitelneho RT (RTX grafiky mely byt v tomto stadiu profi sfera Quadro, ne herni, kde to plati uzivatel a je mu to k ....), je tohle realne uchopitelne. Pokud teda implementace bude dobre udelana, je tu FPS navic za cenu nepozorovatelne ztraty kvality. Napr. do konzoli je toto prinos. Minimalne to dava uzivateli moznost tuto technologi pouzit, nebo kompletne vypnout. Za me si za tohle Nvidia zaslouzi pochvalu.
1) čumím že tady někdo jako hodnotí články, to jako fakt? Zbytečný na to klikat.
2) RedMarx se zase včera pil a teď píše z kocoviny bláboly. nVidida vydala karty na kterých si zahrajete na ultra s ultra raytracingem v 1080p, nebo na ultra ve 4K bez raytracingu a nebo na ultra v 1080p s low raytricngem. Ale low1080p s lowraytracingem nebo low1080p s ultra raytracingem nedává smysl a ne technicky sice proveditelný ale zbytečný.
To „V podstatě za nic“ jsem myslel z pohledu hráče, kterému to stačí zapnout a má pár FPS navíc jen za možnou nepozorovatelnou ztrátu kvality. Samozřejmě, že pokud se to musí nějak složitě ručně implementovat tak je to pro vývojáře asi celkem otravná práce, ale ruku na srdce, to hráče vůbec netrápí. Každá optimalizace si žádá svůj čas lidi. Teď bude jen záležet jestli se trochu výkonu navíc vývojářům vyplatí.
Já vím k čemu je RTX :D šlo mi o srovnání celkového přínosu těch technologií.
Vďaka tomu, že je podpora RTX v herných Turingoch a nie iba v profi segmente, tak sa podpora pre DXR (a tým pádom aj RTX) postupne začína pridávať do herných engine-ov už teraz. Kým mali GPU podorovať nový DX10, DX11 či DX12, malo sa najskôr čakať kým ich bude podporovať väčšina hier? Pokiaľ viem tak sa nikto nesťažoval keď si kupoval grafiku s podporou DX. ktorý sa nikdy zo začiatku nejak extra nepoužíval. Pre rýpalov, neporovnávam týmto technicky RTX a DX ako taký. Ide mi čiste iba o princíp.
Je to uzasny, jak skvele muzes hrat na NVidii v 1080p. Jenze tam ja necilim, chtel bych vzhledem ke hram, ktere hraju, opravdu plne detaily, chtel bych 60FPS na 1440p nebo do budoucna i na 4K.
Jenze tohle NVidia zatim nesplnuje, takze kupovat na hrani 4K monitor moc nema smysl, kdyz to nakonec neda plne detaily a bude to ojebavano technologiema jako Content Adaptive Shading.
Samozrejme porad je NVidia nejlepsi, to je bez diskuze, jenze prinos Turingu oproti Pascalu je proste maly a ocekavani byla mnohem vetsi.
Jednoduse nemohu byt nadsen ze soucasne dosahovaneho vykonu, ktery je vzhledem ke 4K nedokonaly. A to teda porad nemame opravdu kvalitni displeje pro VR, coz bude dalsi vyzva i pro dostatecny vykon grafik a procesoru.
Vykon raytracingu v Battlefieldu je aktualne ovlivneny bugem. Neda se zatim brat jako priklad:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-rtx-ray-tracing-out-now/
*We recommend in this first release of DXR that “DXR Raytraced Reflections Quality” be set to “Low” due to Battlefield V’s known issues when using “Medium”, “High”, and “Ultra” settings. EA, DICE, and NVIDIA will also continue to optimize this implementation and deliver regular updates.
Mne na tom prijde vtipna jina vec..uvodni implementace, tudiz prvotni odezva zase vyjde celkem do prazdna pro NV. Wolfenstein je zrovna z tech her, kdy i ve 4k ma dost fps, takze par snimku sem nebo tam je vlastne sumak. Svym zpusobem podobna historka jako s uvedenim nedostatecne vykoneho, zabugovaneho RT v BF 5. Tenhle podzim NV nevychazi..
V poradku, nemam problem s tim, ze je HW podpora RT v RTX hernich kartach. Co mi vadi je fakt, ze vzhledem k 10 rade je 20 prestrelena na, ze koncovy zakaznik tam tu technologii pekne zaplati - ale nema ji jak pouzit.
A i kdyby v budoucnu stoupnul RT vykon napr. na 2080 na stabilnich 60 FPS ve FullHD, k cemu to je, kdyz si koupim monitor QHD, ci 4K pro zbytek her bez RT, kde cilim na vyssi FPS? Predpokladam, ze clovek s RTx 2080+ cili na vyssi rozliseni nez FullHD, to ma mit teda 2 monitory - jeden QHD a druhy FullHD na RT hry? Proc ma koncovy zakaznik platit Nvidii za neco, co je v teto generaci cipu uzivatelsky prakticky nepouzitelne (na rozdil od vyvoje a vypocetnich uloh - Quadro)?
Všiml jsem si, že tohle používá hodně lidí, ale ty xK označení udávají přibližné horizontální rozlišení a 2K znamená 2048 pixelů krát něco. Ten formát se teda nikde nepoužívá, ale ve filmovém průmyslu to trošku existuje nebo existovalo (2048 × 1080): https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution
Takže IMHO je to jako označení pro 2560x1440 dost matoucí, protože to implikuje spíš "Full HD", lepší je podle mě to označovat 1440p, to každýmu dojde. I když pro úplnou jasnost teď člověk musí spíš uvádět celé rozlišení kvůli tomu, že se rozmohly displeje 21:9 (Ty čísla xxxxP zase označují počet řádků).
Já souhlasím s tím aby QUHD monitory byly označovány jako 2,5K: https://www.youtube.com/watch?v=gMHwhlVLYhE
@Crha - 2560x1440 = 2,5K bych fakt neprosazoval. Z technologickýho hlediska zobrazování tě zajímá vždy spíš počet řádků, než počet sloupců, protože zatím všechny monitory refreshují obraz po řádcích a ne po sloupcích (aspoň pokud vím). Ve filmové technice to ale bylo jinak a imo to spíše vychází z toho, že u filmu byla vždy důležitá spíše šířka filmového políčka.
Ale marketing je svině a musím se přiznat, že i já to kolikrát použiju blbě.