Hlavní navigace

Názor k článku Recenze nových grafik Nvidia GeForce RTX se opozdí, prý vyjdou až 19. září od Maudit - Tak to je skoda. Ja uz se fakt...

  • 12. 9. 2018 2:27

    Maudit (neregistrovaný)

    Tak to je skoda. Ja uz se fakt tesil na reakce lidi, kteri vesti RTX nepekne veci. Ted si budu muset jeste pockat. A Stachovi z toho praskne zilka (uz ted vydava v panice jeden anti-raytracing clanek za druhym). Cim vic se to bude odkladat, tim vetsi sance, ze ho to polozi :D

    Jen tak pro zajimavost, aby bylo jasno o nekterych vecech:

    1) Vyvojari DICE cili v Battlefieldu 5 na 60 fps pri 1080p gameplay jako MINIMUM, ne jako maximum. To znamena mimo jine, ze jejich cil je udelat 60 fps 1080p na RTX 2070. To same Metro: Exodus. Obe studia mluvi o 1080p @ 60 fps jako minimum pro "RTX hardware". Jak si tohle nektera individua vykladaji jako maximum pro RTX 2080Ti, to mi hlava nebere.
    https://www.rockpapershotgun.com/2018/08/22/nvidia-turing-rtx-2080-performance-target-metro-exodus/


    2) Battlefield 5 demo vyuziva DXR (tzn. rozsireni DirectX 12), nevyuziva Gameworks implementaci raytracingu. Dokonce pouzivaji vlastni anti-aliasing, nevyuzivaji DLSS, takze aktualni verze si zatim bere pomerne dost vykonu z klasicke graficke pipeline. Je tu tak obrovsky prostor pro optimizaci offloadovanim antialiasingu na TensorCores v release verzi hry.

    3) Battlefield 5 renderuje raytraced vrstvu (osvetleni/odlesky) ve stejnem rozliseni, jako rasterizacni vrstvu. Takze pri 4k se renderuje raytraced vrsta pro 4k paprsku. Opet neni vyuzito DLSS. Opet obrovsky prostor pro optimalizace, kdy raytraced vrstva muze byt renderovana v nizsim rozliseni (podobny princip jako cascaded shadow mapy, ale s presnou geometrii), zatimco rasterizacni cast muze byt renderovana v plnem 4k.
    https://youtu.be/8kQ3l6wN6ns?t=10m55s


    4) To vse dohromady znamena, ze v Battlefieldu po raytracing patchi nebude problem ~60fps @ 1080p na RTX 2070 a ~60 fps @ 4k na RTX 2080 Ti.

    5) Optimalizace Battlefieldu 5, protoze vyuziva DXR a ne GameWorks, nejsou charakteru specialniho kodu enginu, ale optimalizaci na urovni prostredi - mit na mapach tolik objektu, s takovym nastavenim raytracingu a rasterizacnich parametru, aby byly vsechno casti v optimalnim pomeru na dane grafiky a nevznikaly bottlenecky (tzn. neprepalit v nekterych lokacich raytracing spoustou superlesklych objektu, jako napr. ty zminene kachlicky). Nebude problem tohle poustet na implementacich DXR od Intelu a AMD (az nekdy v budoucnu vyjdou), jen bude vhodne to same udelat i pro ty AMD/Intel grafiky, aby nebyly zbytecne propady.

    6) DX12 (D3D12) nenahrazuje DX11, je to jen o dost vic low-level API. "Direct3D 12 does not replace Direct3D 11. The new rendering features of Direct3D 12 are available in Direct3D 11.3. Direct3D 11.3 is a low level graphics engine API, and Direct3D 12 goes even deeper."
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows/desktop/direct3d12/what-is-directx-12-


    7) Jeste takova poznamka k DLSS a te upscaling teorii - staci se podivat na recenze GTX 1080, jaky je pomer vykonu mezi 1080p, 1440p a 4k a na ten vykonostni graf, ktery Nvidia uvedla. Vzhledem k tomu, ze treba v RotR ma GTX 1080 @ 1440p 81fps a ve 4k ma 39.5 fps, zvladla by to Nvidia cistym upscalingem s 200% vykonem uz u GTX 1080. Jenze RTX 2080 ma o 15% vic CUDA cores (a samotna jadra jsou o dost vetsi), o 40% vetsi propustnost pameti, zvetsene cache a zatim neupresnene vylepsenou architekturu. A to ani nemluvime o TensorCores a RT Cores. Rec je pouze o klasicke graficke pipeline. Zahada, co? ;)
    https://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_1080_Mini/21.html

    https://www.anandtech.com/show/13249/nvidia-announces-geforce-rtx-20-series-rtx-2080-ti-2080-2070


    Obecne se na vydani fakt tesim. Ceka nas par prekvapeni a nektere Nvidia hatery z toho fakt trefi. Jestli kvuli strachu z novejch grafik Stach do ted napsal deset clanku s hejtem na Nvidii/raytracing, tak napise po uvedeni dvacet clanku o tom, ze to tak vubec nemyslel, ze ho jen hejtri nepochopili a ze celou dobu vedel, jak to bude a vlastne to cely chvalil. To bude prdel :D