To je fakt zaujimave ked pisu ze zmenili vyrobni proces s 16nm na 12nm ale hustota sa zmenila len o 5% nejak tu matematika nefunguje. Napada ma že velka časť čipu je vypnuta, alebo odrbavaju u vyrobneho procesu. Asi marketingovo by to nevyzeralo dobre keby napysali že po dvoch rokoch prešli s 16nm na 15,8nm :D
No tak hoši, prison architect je super hra a nepotřebuješ na to ray tracing kartu. Na druhou stranu betaverze subnautiky tenkrát a dnes, je taky něco jiného. Ale hlavně se blížíme k bodu, kdy už zlepšení grafiky nepoznáme. Už teď by jste rozdíly hledali lupou. Vidím to stejně, fullRT hry tak za 10 let, až tady bude třetí next gen nvidie.
urcitou podporu nekterych vrstev pocitanych jako RT maji rozpracovanou vsechny 3 velke enginy, UE, Cry a Unity, ono neni treba pocitat vse prez RT, staci i jen cast obrazu
obraz se v enginech delu na pasy a kazdy se pocita zvlast a klidne v jinem case, aby si vyvojari zajistili presne to co potrebuji, treba aby nikdy nemohla v prvnim pohledu zbran zalest treba do steny kdys s ni s postavou prijdeme k te stene, tak se proste ty ruce a zbran pocitaji az jako posledni vrstva, tim jsou vzdy vykreslene jako posledni a tedy v nezalezou, nekde to resi ze postava pri tedetci kolize zbran slozi dolu/nahoru neco, a nekde takto, obraz se da rozdelit na stovky vrstev , je to vesmes hodne podobne z programatorskeho hlediska, jako kdys nekdo treba dela postprodukci filmu, kde je natocena scena na barevnem pozadi, pak se na nej da vrstva s brnenim, na to vrstva odlesku, dalsi hromady vrstev, patrikly a tak dal a dal, az to vypada jak to vidime v kine
Nějaké nové grafiky od AMD očekávej konec jara až léto... A určitě ne hiend...
Ray tracing už tu je dlouho a snažili se pro to vyrobit i speciální čipy. Celou hru v RT uvidíme tak možná za 10 let HW nároky jsou zatím obrovské a není to optimalizované. Věřím, že díky NV se to nyní urychlí. Trochu se obávám, aby nenastala podobná situace jako u Witcher3... Kdy tato technologie bude zahrnuta do GW a starší grafiky co to neumí budou v nějaké hře brutálně znevýhodněny. (AMD a Intel samozřejmě taky)
Radeon Pro WX 8200 - ohrožen není protže NV má vyšší ceny + RT jak jsem psal je fajn, ale je to hudba budoucnosti.
Nicméně se mi líbí, že nVidia není jak Intel a neusíná na vavřínech :-) I když Maudit zas nebude souhlasit tak i celosvětový trh reaguje na to, že je Intel nyní ten kdo musí sakra šlápnout do pedálů. A tak hodnocení Intelu klesá a AMD stoupá... Nevím zda ale AMD dokáže se s vým malým rozpočtem konkurovat jak na poli CPU tak na poli GPU... Snad ano... i když si myslím, že by se hodil velký sponzor a stále a je to jen moje domněnka si myslím, že by bylo ideální, kdby se s AMD spojil SAMSUNG.
copak jsi necetl kochrena? to je pekne, to by tu mohl psat treba dve ste, tri sta let! dobrou hru grafika nedela, urcite to zase bude v GW, aha ono je to v DX, nevadi, stejne to bude favorizovat nvidii uz jen tim ze to amd nema a to je nekala obchodni praktika, podame stiznost prislusnemu EU regulatorovi. ;)
Blby? Ale to vsechno tu skutecne byloi :)
Samane naopak, nejblizsi predmety se vykresluji nejdriv, protoze pak naplni depth buffer a cokoliv za nimi se nebude muset vubec rasterizovat (obrovska uspora vykonu). Vysledek je ale stejny, tak jak rikas. Jen jde o to, ze pro dany pixel (kus zbrane) se zapise jeji hodnota hloubky (ktera je mala, kdyz je blizko). Pro kazdy dalsi objekt, pokud by se mel renderovat do stejneho pixelu, se kontroluje, jestli ma mensi nebo stejnou hloubku a jedine tehdy se vykresli.
Tak pokud render sceny trva treba pul minuty a vic, tak to, ze ta grafika je 25x rychlejsi muze byt pro raytracing porad jeste malo nebo to bude na hrane, ale dulezite je, ze tam je priprava a ze zacina byt zrejme, ze jednou se raytracingova realisticka grafika dostane i do her. Hlavne si myslim, ze obrovskej pokrok to bude pro VR, to soucasny porad neni zadnej zazrak, ale jednou to bude opravdu realisticky.
jj, pro AMD ta situace bude ted opravdu tezka, myslim, ze jsou ted hodne radi, ze se jim Zen tak vydaril a ze tim dokazali ziskat navrch proti Intelu, protoze v GPU to nepujde, snad to ale nezabali, to by byla tragedie mit jen jednoho vyrobce GPU.
Naopak chci ted videt Intel, kterej preci taky oznamoval, ze chce i grafiky, ted at se predvede! :-D
KOCHREN 14.8.2018 at 9:41 " Kdy tato technologie bude zahrnuta do GW a starší grafiky co to neumí budou v nějaké hře brutálně znevýhodněny. " Myslis brutalne znevyhodneny vypinatelnym a defacto zbytecnym hairworks efektem? Nebo vypinatelnym HBAO+?
Mas potrebu opakovat stokrat vyvracene lzi pri kazde prilezitosti?
Z cehoz vyplyva, ze se bude jednat ho herni realtimovou technologii. Po HDR konecne nejaky posun ve vizualu, uz se dlouho nic zajimaveho neobjevilo. Samozrejme nikdo asi neocekava plny raytracing na celou scenu, ale i tak - hlavni problem je dneska svetlo-stin-odraz-difuze. RT by mohl nahradit cely osvetlovaci model.
Hele mi se zas líbí že evoluce je :-) Intel ustrnul na 4/8 (dokud nepřišla konkurence)... to nVidia se snaží i když má jasně navrch... A AMD i Intel se budou muset víc snažit já to beru jako +. AMD nyní opravdu potřebuje aspoň grafiky střední třídy, aby si na sebe GPU divize vydělala a bylo tak na celkový rozvoj a výzkum. No a Intel jak pořád píšu jsem zvědavý... peníze na to mají.
Normálně se to takhle vykresluje, ale přečti si pořádně, co SamanCZ píše. Říká, že ta ruka/zbraň se někdy vykresluje poslední proto, aby nemizela ve zdi. A to se ti právě stane, když ji kreslíš jako první. Protože ta detekce kolizí selhává hodně často, takovýto to potápění hlavně/ruky/prsa hrdinky ve zdi je ve hrách docela evergreen. Nebo aspoň bylo, když jsem ještě víc hrál. Když tenhle avatar/předmět v popředí kreslíš zvlášť až nakonec po scéně v dalším passu, tak tomuhle můžeš asi fakt předejít. Takže věřím tomu, že se to tak někdy dělá. A jestli to má SamanCZ z praxe, tak už vůbec není co řešit.
Myslis, ze to bude mit na vizual az takovy vliv? Kdyz se clovek podiva na dnesni hru a na 10 let starou hru, tak rozdil uhodi do oci, ale muze to jeste dnes prinest takovou revoluci?
Osobne to vidim spis jako technologii, ktera bude nutna pro realistickou VR. Tam je grafika znat mnohem vic nez na monitoru u PC.
JJ :-) taky jsem na Intel zvědavý. Jako finance na to rozhodně má, aby se to povedlo. A mít tu 3 výrobce GPU nebude určitě na škodu. AMD by teď stačilo, aby měli grafiky pro střední třídu. Prostě aby neztráceli finance v GPU divizi. To byl problém AMD do teď... GPU divize táhla nefunkční CPU divizi... bylo jen otázkou času, kdy ty zroje vyschnou a nebude na vývoj...
Prostě je tu silný Intel, silná nVidie a AMD by se taky hodil silný partner... ( jak jsem psal nejvhodnější mi připadá SAMSUNG, i díky tomu, že má své vlastní výrobní fabriky na čipy + má dost původních zaměstnanců AMD :-D )
:-) reagovat na Tebe nebo ne... to je oč tu běží :-) Ale jo prej lži :-D Aha tak proto starší grafiky nVidie měly potíže oproti novým a psalo se o tom všude :-) Jena jistá hodnota byla nesmyslně vysoko, protože to nové GPU uměly... Stačila mnohem nižší ;-) Jistě víš jaká :-D
Vzapatuj se a přestaň zas se svými pohádkami a překrucováním faktů... To proč mi GW vadi je, že je to uzavřený ... ano jistě část odtajnili... to jsem už taky čet... Znevýhodňuje to konkurenci a teď nejen Tvoji nenáviděnou AMD , ale i Intel a já bych tady např. rád viděl GPU od Intelu... Čím víc tím líp... Tebe a Maudita bych nenazval fanatikem Intelu či nVidie, ale fanacickými lidmi co doslova bytostně nenávidí AMD... nevím sice proč, ale to chce klid kluci :-)
RT se vyuziva prevazne pro ofline rendering, nektera filmova studia tim vyjizdi nektere pasy ktere jsou rposte vhodne na RT na GPU a tohl ejim pomuze, stejne tak herni enginy se dnes nevyuzivaj jen na hry, ale stale vice se na tom dela prave i prezentacni grafika
my s kolegou pomalu z Vray v Maxku prechazime na Unreal Engine, u animaci je proste rozdil jestli ji mas vyrendrovanou za tyden nebo za 2 hodiny (snimek za 2 minuty, nebo za 1 vterinu, u 3 minutove animace to znamena klidne tento rozdil tyden nebo 2 hodiny na stejnem stroji)
s realisticnosti nema RT nic spolecneho, realne vypadajici scenu muzes udelat obouma tema metodama vykreslovani/zpracovani obrazu
To jistě ano, ale tu nyní jde o to aby si GPU divize vydělala aspoň na sebe a neodčerpávala finance tolik potřebné na vývoj... Mimo to už to tu kdysi bylo tehdy ještě ATi byť už koupená AMD dělala malé čipy a hiend zastřešovali spojením 2 meněích čipů. A tehdy to fungovalo a pomohlo... Dnes vyrábějí APU pro konzole a tam taky nepotřebují hiend. Jakmile budou peníze na výzkum, tak se můžou vrátit jako plnohodnotná konkurence i v hiendu.
Plny RT je samozrejme ten "jemny" rozdil mezi soucasnou PC grafikou a filmem. Uz jen HDR je (v AC:O) obrovsky skok vpred. Je otazka, co skutecne zvladne prichazejici DX RT standard, protoze na plny RT by musela prijit uplne revolucni gpu arch. Treba ale jednou prijde, tohle je zacatek.
Vezmi si, co se viditelne udalo v game grafice za poslednich 10 let. Nejvic videt je AO (ambient occlusion), PCSS gradientni stiny, a HDR. HDR je kulervouci, pravda, ale jinak to neni neco, co by se dalo oznacit jako milnik.
Nesnaz se hromadou nesouvislych zvastu a hromadou smajlicku vykroutit z merita veci. Sam prekrucujes a lzes.
Znovu cituji co jsi napsal, abys nemohl uhybat.
" Trochu se obávám, aby nenastala podobná situace jako u Witcher3… Kdy tato technologie (RT) bude zahrnuta do GW a starší grafiky co to neumí budou v nějaké hře brutálně znevýhodněny. “
Toto tvrzeni je LZIVE. Gameworks technologie nejen ze byly ve W3 volitelne, ale mam dojem, ze byly dokonce defaultne vypnute. Nikdo tedy nebyl gameworksem znevyhodnen, ani karty AMD ani starsi karty.
To jsou FAKTA.
A je sporne, jestli byl nekdo vubec o neco ochuzen, pokud nemel na gameworks vykon, protoze prinos obou technologii byl ve W3 marginalni. Narozdil treba od osvetleni ve Falloutu3, ktere delala cele nvidia.
Jasne hnizdile, kdyz hry nejsou o hratelnosti, ale hlavne o grafice, tak proc si misto nih poustis dema, kdyz tam je ta grafika nejlepsi. Asi jsi jeste nedosel do stadia, kdy te hry nebavi, protoze nejsou zajimave, protoze nejsou zabugovane, protoze neprinasi nove napady, protoze jsi to stejne hral uz krat. Na to aby hra bavila staci 'normalni' gafika. Bomabastickymi stiny a "God ray" z prumerne strilecky neudelas nic zajimavyho.
Az do tohoto stadia dospejes, pochopis, o cem Kochren mluvi.
A takto konci dalsi prokazana lez, ze ktere jsem te uzsvedcil, utekem k pomluvam :) Jako je tu beznym standardem.
To si me ale stary kamarade pletes sam se sebou, beznohou a trombikem. Muzu zde vytvorit dvoumetrove vlakno s odkazy na sproste a vulgarni urazky vuci mnoha uzivatelum, OT napadani, a prokazane lzi jmenovanych. Uz jsem to parkrat udelal, ze?
Redmarxi - samo že mi je jedno kdo s čím přišel :-) To se mi tu jen někdo snaží hloupě něco podstrčit. Já tím myslel např Minecraft :-) Vem si kolik to má lidí :) Jsem jedním z nich :-D Potom úžasnou hrou je Portal2 a pod. Jen jsme tu chtěl říci, že to jak hra vypadá není vše. Jsou důležité jiné hodnoty... Např mě baví 7DTD :-) V tancích si grafiku snižuješ, aby jsi víc viděl a zároveň aby tě to nerozptylovalo a pod... Teď je prý už hodně dobrá hra No Man's Sky tak ji možná až bude v zajímavé slevě koupím :-) Jako fandu Sci-Fi mě láká :-)
Prostě na závěr... podle mě je zábavnost nad grafikou...
To mas tak, nekde je grafika dulezitejsi RPG a nekde je to hlavne o hratelnosti treba Minecraft. Obe veci se doplnuji a hru jenom s uzasnuou grafikou moc lidi hrat nebudou, ale nejake RPG se spatnou grafikou take ne. To je napriklad i co se tyka toho No Mans Sky, ja fanousek nejsem, ale znamej rikal, ze hrozna hra, ted to opravili, tak to zase zkousel a rikal, ze mnohem, mnohem lepsi nez puvodne.
Aznohh - ono hlavně já tu třeba nenadávám, ani nejsem vůči jiným vulgární... Nejsem takový a taky ani jistí jedinci mě nedokáží tolik rozpálit :-) Jednou jsem tu byl napomenut za úpravu nicku, kdy jsem napsal místo nicku Hnízdo, tak Hnízdečko lásky a nenávisti k AMD... což je jistě brutální nadávka :-D No spíš je to konstatování faktu... By mě zajímalo, kdy tu vytáhne, kde všude mám být prý zabanován :-D
A taky ty "prokázané lži" jsou prokázané pouze v hlavě jistých jedinců, kteří znají pouze svoji pravdu :-) Nicméně můžu se i mýlit jsem jen člověk... Ale pokud se tak stane tak mě na to upozorní rozumnější lidé a já i svou chybu uznám.
Azznoha, Trombo a Kochren. Nase zdejsi AMD squadra ve vzajemnem objeti. V kontextu toho, ze byl kochren prave usvedcen ze lzi, je fascinujici (prestoze jsem to tu videl uz nespoctukrat), ze jedine na co se dohromady zmuzete, je jako deti dupat nozickama a jecet "ne to ty lzes!". Prestoze se vse da snadno overit.
Když už jsme u toho lhaní, tak jen tak to o čem jsem psal je tesselace... Kdy u AMD grafik to šlo lehce obejít a nastavit všude hodnotu 16. Starší nVidia grafiky měly problém... A je úplně jedno zda GW šly nebo nešly vypnout... Takže já nelhal... + tu někdo psal:
" Muzu zde vytvorit dvoumetrove vlakno s odkazy na sproste a vulgarni urazky vuci mnoha uzivatelum, OT napadani, a prokazane lzi jmenovanych. Uz jsem to parkrat udelal, ze?"
Mno tak bych chtěl vidět to vlákno kde sprostě a vulgárně nadávám... a nejen to...
Nejsem to já kdo lže a neustále se snaží napadat a očerňovat...
K tý tesselaci a problémech starších nVidia grafik... doporučuji si přečíst poslední odstavce u obou článků:
https://www.cnews.cz/amd-chysta-zvlastni-ovladac-pro-project-cars-a-witchera-radi-ubrat-teselaci/
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/35043-zaklinac-3-divoky-hon-rozbor-hry-a-nastaveni-detailu?start=10