Asi me to neda a taky pridam svoji trosku do mlyna, toto je ciste ma zkusenost a muj nazor, budu rad, kdyz si z toho nekdo vezme poznatky nebo informace, ktere by ho zajimali, nikdo mi neplati za recenze a vse je ciste muj subjektivni nazor.
Pro ty co si mysli ze je aktualne vydana druha rada RTX malo, tak TV LG OLED 55" B9SLA s i9 9900KS 5GHz, 64GB RAM a RTX 3080 10GB od EVGA FTW3 ULTRA (pred mesicem z Alza za 26835kc) na "defaultu" s puvodnim BIOSem (400W, jde ovsem nahrat z EVGA stranek i BIOS s podporou 450W, diky kvalitnimu zpracovani a 3x8pin napajeni -nicmene osobne jsem nezkousel, ani taktovani, neni potreba...), pres HDMI 2.1 jede aktualne na MAXIMUM 3m vzdalenost, POZOR: opticke HDMI 2.1 (aktivni 5m+) nejedou vubec, TV je neumi.
-aktualni problem v CR, pokud nekdo chce (nebo jako ja musi) provozovat PC od pracovny dal jak 3m, ma smulu, vyzkouseny vsechny kabely co jsem dokazal sehnat s delkou 5m+, budto zcela nefunkcni, nebo obraz vypadava at uz jen problikava cerna obrazovka (nekdy i par sekund, u prace to rusi, u her to znici zazitek), nebo zcela nahodna ztrata "no signal" a je potreba kabel odpojit a pripojit zpet.
PC mam primarne na grafickou praci, nicmene si rad i zahraji ve volnu.
Signal: 4K 120Hz 4:4:4 8bit, aktualne firmware TV: 04.80.02 neumi vic a jeste k tomu zprovoznit HDR, ani G-SYNC (comp.) pres HDMI2.1, ceka se na update FW v TV a jiz jsou NVIDIA beta ovladace pro podporu, vse by melo byt do konce roku, pry ...
-Zprovozneno na kabelu 5m HDMI 2.1, muze byt problem s nedostatecnym datovym tokem i delkou kabelu (ztrata signalu), na 3m kvalitnim (8K60Hz HDMI2.1) kabelu by melo byt vse v pohode, takhle na 5m bohuzel s vypadky a aktualne nepouzitelne, dokud LG nevyda update i pro B9SLA, jiz je pro CX a C9PLA a nejspis nevyjde u nas na trh nejaky kvalitni medeny kabel, nebo LG nezapracuje na funkcnosti s aktivnim optickym kabelem (coz stejne nechapu, koncovky sou digitalni, jen kabel je optika, dovnitr i ven jde digitalni signal, ne optika.) ...
Panel je nativne: RGB 10bit 4k 120Hz HDR G-SYNC (comp. - nasel sem ze ma byt 40-120Hz, jiz ted neni problem pres CRU nastavit TV do WIN profil pro AMD grafiku s FreeSync Premium) a vyrobce poradne neudava, jini vyrobci davaji u OLED 1ms a u 120Hz dokonce 0,5ms odezvu ...
Druha grafika RTX 2080 Super EVGA FTW3 HYBRID zvladne pres HDMI2.0b pouze 4K60Hz RGB 8bit HDR ale s G-SYNC, nebo 2560x1440 120Hz RGB 8bit HDR G-SYNC.
Zadne taktovani, karta ma vlastni boost, ktery jede v zatezi stale na 2055MHz CORE - v pripade ze udrzi POWER a TERMAL, coz u her neni problem. (vypocty - CUDA atp, je jina kapitola.)
Na hry jsem mel nastaveni v NVIDIA panelu:
Optimal power profil - i kdyz ADAPTIVNI je vetsinou lepsi, ale obcas necha zbytecne flakat grafiku a jsou diky tomu propady FPS, kdezto MAX PERF MODE. zas vytezuje na 100% i kdyz neni potreba.
FPS limit 120 - vic obrazovka stejne nezobrazi a zda se mi lepsi ji zbytecne nepretezovat, kvuli provoznim vlastnostem.
VSYNC: FAST (uzasna vec, konecne rozumne VSYNC - GPU pocita normalne jak s VSYNC:OFF - ale zahodi snimky nad sync. a nic neomezuje, diky tomu se neomezuje latence - ale zamezuje tearingu obrazu)
Merim spotrebu GPU (TDP) a potom kompletne cele PC sestavy na zaloznim zdroji, vcetne 55" OLED TV a 5.1 repro, pro upresneni, namerena W je MAXimalni.
Rikat kolik si ktera hra vezme pameti nemohu, divam se jen na "uzivatelskych" kolik si alokuje a to je vetsinou vzdy pri 4K na MAX kolem 8,5-10GB, otazka kolik z toho realne potrebuje a kolik ma jen cache a kolik jen zabira protoze neumi flush jiz nepotrebnych ...
Zkousel jsem neco pres 3h - COD:BO betu, vse co slo na max v 4K 120Hz, grafika max TDP: 371W a max 66'C, fan 1221ot, spotreba komplet max 539W, rikat kolik set FPS grafika zvladne vychrlit je zbytecne, omezuji je na 120 a spis me zajima pokles a stabilita FPS ve hrach - plynulost hrani a zazitku, osobne tyhle COD:BO hodnotim hrozne, nejdriv jsem si myslel ze je to cesta bokem, ale po vyzkouseni jsem zjistil ze je to cesta zpet, oproti MW z minuleho roku, spousta veci tam schazi a je osekana na dren, jsem zastance spis BF her uz od 1942 tak se neni cemu divit, ze si potrpim na veci jako vyklaneni zpoza rohu, zapreni zbran o prekazku, nebo nedej boze otevreni dveri (ano vazne...) nove COD:BO osekali na dren kvuli rychlosti kodu -> MP, tak snad si to fanousky najde, me bohuzel ne.
Pak jsem zkusil GTA5 necele 3h, grafika TDP: 332W, max 64'C, fan 1133ot, celkova 553W, nastaveni jsem trochu orizl, kdyz jsem zjistil ze kdyz dam vsechno na maximum, tak nastavaji silne poklesy pod hranici plynulosti.
Pak jsem hral COD:MW nonstop 3h zaprah, grafika TDP: 379W, max 65'C, fan 1838ot, celkova 623W, vsechno na max v 4K 120Hz vcetne RTX, poklesy plynulosti jsem nezaznamenal, zazitek ovsem maximalni.
Zkusil jsem BF4 jedna mensi a jedna vetsi bitva (skoro 3h), grafika TDP: 323W, max 54C, fan 1415ot, celkova 490W, vsechno na max 4k 120Hz (120FPS omezeni) a alokace pameti jen necele 4GB ...
Nicmene u zadne hry jsem nezaznamenal problem, at uz s vykonem, nebo malo pameti, PC mam dobre chlazene, teplota okoli udrzovana pod 20'C, proto ty prijemne teploty i bez vodou chlazene grafiky. (na CPU je vodnik 280 (2x140 vetrak -odtah) a ve skrini jsou dalsi 3 vetraky 140 na 800ot, zdroj nezavysle)
Pri praci je to s provoznimi vlastnostmi trochu jinde, CUDA / OpenCL - i kdyz me neomezovala GPU pameti (vyuzil jsem 3,7GB, diky 64GB systemovych a asi me programy nevyuzivaji grafickou oproti systemove) tak po 3h40min renderovani byla grafika max TDP: 378W, max 68'C, fan 1339ot, max TDP se zasekla presne na hranici 700,00W -coz je hranice meho UPS a zbytek sel naprimo ze zasuvky, takze realne si system rekl jeste o vic.
Doufam ze si z toho nekdo neco vezme a udelal jsem nekomu jasno, jake jsou realne provozni vlastnosti takove grafiky a adekvatniho systemu.