Vubec bych se nedivil, kdyby vydali karty s umyslne vypnutymi prvky, ktere umoznuji akcelerovane tezeni a zaroven vydali cipy ciste na mining. Dava to smysl, protoze za:
a) v hernim cipu je spousta veci, ktere jsou na mining k nicemu (texturovaci prvky atd.)
b) budou moct prodavat herni GPU hracum
c) v pripade prasknuti mining bubliny by se na trhu neobjevila spousta levnych grafik, ale tyhle specializovane cipy, takze jejich core business by to neovlivnilo
To by taky mohlo vysvetlovat dve kodova jmena. Ale jsou to jen spekulace, neberte to jinak.
Vypnout texturovací/geometrické jednotky by byl jednoduchý způsob, jak na těžebních grafikách zakázat hry. Ale kdo ví, jestli vůbec lze vypnout TMU/ROP/geometrii, nebo jsou v pipeline tak hluboko, že bez nich GPU nebude fungovat.
Opačná strana, tj. znemožnit těžení na herních grafikách, by byla komplikovaná až nemožná. Těží se na Cuda jádrech/Stream Processorech, a ty nelze jen tak vypnout + by vůbec nefungoval rendering ani nic jiného. A omezit nějak výpočetní možnosti GPU skrz SW/FW taky není úplně ideální. Drivery by museli detekovat těžební program (aby se nestalo, že bude omezovat běžnou výpočetní úlohu/rendering/simulace) a ten následně omezit, což se samozřejmě dá často obejít.
Taky jsem to dneska četl. Netuším, jestli je to pravda, nebo naopak, ale upozorňuj, že ten článek, na kterej to odkazuje, to uvádí jako 100% osobní spekulaci/věštění z koule. proč to TPU podal jako "poznatek", to nevím, ale informační hodnotu to prakticky nemá, takže bohužel furt nic nevíme...