Odpovídáte na názor k článku Nvidia: potrvá ještě pár měsíců, než budou grafiky normálně dostupné. Krize je celosvětová. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Tak youtuber k tomu může povídat co chce (youtube kanály jsou show, tj. je pro ně ideální dělat drama a kravál), ale paper launch znamená, že firma "oznámí/odhalí" třeba i hodně bombasticky novou grafiku třeba dejme tomu v létě, tváří se, jak to je game changer, třeba k tomu i ukážou nějaký sliby výkonu - jenže dostupnost karty, ve smyslu začátku prodeje je až třeba za dva měsíce, za tři měsíce, ještě dýl.
Hodně let zpátky to u grafik bývalo, pak se začalo považovat za takový jako čistější, profesionálnější být prostě zticha, pak to oznámit a hned začít prodávat. Posledních pár let zpátky už zase bývá třeba 2 týdny, nebo teď třeba měsíc mezi takovým tím prvním odhalením s prezentací, informacema a pak termínem, kdy vyjdou recenze a začne se prodávat. V týhle situaci tomu termínu paper launch odpovídá spíš takový to první odhalení (tj. u Ampere ta akce 2.9. a u AMD 28. října). Ale regulérnější je tomu prostě říkat třeba odhalení/oznámení.
Znovu, to hanlivý označení Paper Launch neznamenalo, že karet je při vydání relativně málo, jsou vyprodaný a na každýho se nedostane. Znamenalo to, že firma (zejména v situaci, kdy prohrávala a byla pod tlakem) s velkou slávou představila gamechanger kterej jako konkurenci zabíjí - ale ve velkým předstihu před tím, než se to fakt začalo prodávat.
Když se to používá na dnešní situaci, tak je to prostě bohapustý přehánění. Ti youtubeři stejně netuší, kolik přesně karet se do distribuce dostalo. Ale prostě když je drama a je na co si teatrálně stěžovat, tak to dělá kliky a sledovanost.