Jako urcite NVidia dobry, ale mnohem jednodussi reseni by bylo, kdyby NVidia otevrela firemni obchod a kazdy by si na nem mohl rezervovat jednu grafickou kartu, pak bychom proste jen cekali az se na nas dostane. Mne by vubec nevadilo si objednat kartu ted a cekat na ni 4-5 mesicu nez se vyrobi, ale to co NVidia predvadi ted, je spis o tom, ze se na mnohe z nas nedostane ani za dva roky! To vse jen proto, ze si nejaky tezar muze koupit treba 100 ks tech grafik.
Kdyby svět fungoval normálně, tak grafiky na trhu jsou. Tržní cena by vystoupala do takové výše, aby se vyrovnala nabídka s poptávkou. Bohužel světu vládnou komunisti, co mají potřebu všechno regulovat. Sice to k ničemu pozitivnímu nevede, ale ani tisíc případů, kdy to k ničemu nevedlo, jim nezabrání udělat tisícprvní, který opět nikam nevede.
Já už se na čekáni vyprdnul, koupil jsem oproti doporučence kartu o třetinu dráž u překupníka, podvoltoval jí a nechávám jí na tu přiřázku vydělávat při 57°, aby neotravovaly ventilátory. Protože je na FullHD brutálně silná, tak jí mužu nechat těžit i při hraní a akorát jí tim omezím těžěbní výkon asi na 45 % a já mám všechno pořád na maximum. Za dva měsíce mám zpátky překupnickou přirážku, za dalších 5 celou kartu.
No světu komunisti nevládnou. Tomu vládnou kapitalisti a ti Ve své hlouposti a ziskuchtivosti přesunuli výrobu naštěstí ne jen ke komunistům. Komunisti ty kapitalisty nyní vydírají a chtějí je sesadit z toho světovládného trůnu. Kapitalisti se bez boje nechtějí vzdát. Tohle je boj.
To co se nyní děje je i díky tomuto boji ale má na to vliv koronavir a kryptoměny. Je to taková konjunkce všech jevů. Víztězem tohoto boje bude ten kdo zvládne procesní automatizaci (IT), průmyslovou automatizaci (průmysl 4) a zajistí práci z domova se vším všady. Čekají nás velké změny a věřím, že k lepšímu.
Tvuj napad nic neresi. Kdybych byl tezar, oslovim zname a individua, ktere za odmenu presvedcim, aby si udelali rezervaci. A desitky karet budu mit stejne. Takhle se to dela i ted. Ruzne obchody prodavali jeden kus na cloveka a stejne ty karty hraci nemaji (vetsinou). A nebo vetsi hard core, zajdu za manazerem obchodu, soupnu mu 100k prednostni uplatek a beru vsecko - nazdar. Ze to neni mozne? Ale prosim vas...
NV se snazi, ale pokud nebude omezeni na HW urovni tak se to nevyresi. Prehrajeme custom Bios a tadaaa tezime dal.
A na zaver: "to co NVidia predvadi ted, je spis o tom, ze se na mnohe z nas nedostane ani za dva roky!"
A co udelalo, ci snad hodla udelat AMD? Karty od nich jsou na tom jeste hur a ty firme je to uuuplne u zadele. Ani zadny prohlaseni, nebo prolhany sliby, na ktere jsme byli zvykly. AMD dela, ze krize neni a hotovo :)
Taky zpusob jak to resit.
Majoritne to kvuli hracum mozna nedelaji, ale vysledek (pokud se podari) je, ze ty herni karty najednou pro hrace budou.
Tak delaji to pro hrace nebo ne?
A varianta, ze to delaji pro hrace i pro zvyseni zisku? NV umi premyslet a vydelavat. Z jejich pohledu by bylo super kdyby prodavali tezebni karty i hraci karty zaroven.
NV pujde hracum na ruku, co vyrobi to okamzite proda a trh je vyhladly. Herni karty se budou prodavat stejnym tempem jako ty tezebni - tedy alespon nejakou dobu urcite. A hraci budou velebit NV, protoze jako jedina pak opravdu doda neco do kramu, co si obycejny clovek muze koupit.
je to Win Win napad.
Ja kazdy napad a reseni tehle mizerie vitam.
Proc tohle take nedela AMD? Proc se aspon nesnazi?
A jak řešíte daně? Při těžbě kryptoměn je potřeba mít živnostňák.
https://finex.cz/zdaneni-kryptomen-kompletni-navod/
"Jelikož se těžba kryptoměn již netýká pouze správy vlastního majetku, ale jde už o poskytovanou službu, jedná se o podnikání. Je proto potřeba živnostenského oprávnění. Jedná se o živnost volnou v oboru činnosti č. 56 „Poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracování dat, hostingové a související činnosti a webové portály“."
Ja nemluvim o nejakych pofidernich obchodech ala Alza. Proste at to NVidia prodava sama a na poradnik. To ze by objednal tezar jednu kartu a k tomu by nechal objednat 20 bezdomacu po jedny karte, jako proc ne, ale pravdepodobne bych se nekdy mezi ty bezdomace vmacknul i ja. Staci dve veci, objednavkovy system, ktery by zamezil koupi stovky kusu najednou a objednavkovy system, ktery by neumoznil nakup botum.
Oboji je technicky realizovatelne, ale musela by NVidia chtit.
Já jsem tím komunisti myslel něco trochu jiného, než komunistický režim. Já tím myslel základní myšlenku komunisticky smýšlejících lidí, která říká: "Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb."
A takhle myšlenka je zlem dnešního světa. Většina lidí se tím řídí, i když se za komunisty nepovažují. Mají pocit, že oni mají na všechno nárok, ale nic pro to nemusí dělat.
Je to vidět i tady, viz "Já chci hrát a proto by mi měla nVidia prodat levně grafickou kartu. A vůbec mě nezajímá, že někdo jiný chce na téže grafice těžit."
Ale je to samozřejmě o všem možném. Pražáci mají pocit, že oni můžou zakázat vjezd do centra Prahy, oni mohou zakázat parkování pro nerezidenty, ale to, že vesnicí vede frekventovaná silnice, přes kterou se nedá ani přejít, je nezajímá. A vesničani samozřejmě nemůžou zakázat vjezd do své vesnice.
Nebo europoslanci v Bruselu nařídí automobilkám snížit emise. Oni si do Bruselu létají letadlem, tak co by nepřišlápli něco, co je nezajímá.
Všichni tihle lidé mají společného to, že řeší jen sebe a na ostatní kašlou.
Přitom ten základní ekonomický zákon o kterém jsem výše psal, tedy zákon nabídky a poptávky by fungoval vždycky. Dokonce i na to životní prostředí.
Lidé si nejsou rovni, lidé se liší, a to jak v kladných věcech (třeba odvedené daně), tak i v záporných věcech (to, jak poškozují životní prostředí). Ale tohle "komunisti" nikdy nepochopí.
A takovéhle "komunisty" jsem měl na mysli.
Tyhle naivistické představy o tom ja to dělají pro hráče jsou na míle vzdálené realitě. Společnost Nvidia byla vytvořena ne pro hráče ale pro tvorbu zisku.
Tahle Vaše věta je v rozporu "A varianta, ze to delaji pro hrace i pro zvyseni zisku?". Vhledem k tomu, že těžaři dávají za karty mnohem více peněz než hráči jste v jedné větě vyrobil rozpor. Cokoliv co dělají výrobci karet pro hráče vylučuje že by to dělaly pro zisk.
mibfox 16.4.2021 at 12:30
Pokud se nemylim, tak ty "tezebni" cipy jsou stejne jako ty, co jsou v normalnich (hernich chcete-li) kartach. Vyrobni kapacity se tedy nijak nezmeni a tam, kde tezar koupil herni grafiku, nyni mozna koupi tu tezebni, ktera ovsem zabrala pri vyrobe kapacitu te herni. Pokud se jedna o jinou vyrobni linku, nez pro RTX 30x0, tak mne prosim opravte.
Njn, to ma holt nekdo stesti. :-)
Zijes v Cine nebo kde ze? V CR neudelas 2Kč/kWh ani na vytapeni, teda nejlevnejsi tarify, ktere na trhu jsou. Bud teda nezijes v CR nebo neodebiras elektrinu z verejne rozvodne site.
Mimochodem, jedna grafika nenatezi tolik, aby byla navratnost vlozene investice nekde okolo pul roku, jak se tu snazi nekteri tvrdit. Co se tyka soucasnych grafik, tak je vubec hodne optimisticke doufat, ze si ta grafika na sebe vydela, protoze nikdo nevi, kdy dojde k poklesu dane kryptomeny a co bude za rok a pul, to uz tu ta konkretni kryptomena, kterou mu grafika tezi, ani nemusi byt.
Proč jak socka? Já socka jsem, takže s tim nemám problém. Elektřinu si platim, takže té mi líto není. Nesmyslná čísla to byla dokud do toho lidi nenasypali skutečný peníze. Teď je to možnost si od těch lidí nechat zaplatit HW a i tu elektřinu a já toho rád využiju. Půl roku jsem neměl na čem hrát a podle TSMC bych mohl čekat taky klidně ještě další rok než bych si koupil HW za normální cenu. Čekat nechci, tak jsem se přizpůsobil situaci.
Aha už Vám rozumím. Tomuhle říkám levice, socialisti, ... To jsou ti co konají "dobro" ale tím nejhorším způsobem a to že ubližují ostatním. Bylo tady otroctví. To musíme ne jejich oběti ale všem černochům dát pozitivní diskriminaci. Že při tom poškodíme fůru diskriminovaných jenom proto že patří k většině? To nevadí. K tomu patří i ty ekonomické nespravedlnosti nebo požadavky které jste zmiňoval. Už Vám rozumím a souhlasím jenom to nejsou komunisté.
PS: Komunisti jsou ti co zavádějí jednu stranu (ruší tak politickou soutěž jako Čína, Rusko, Kuba, sev. Korea, ...) a poltický boj převádí i do boje se zbraní v ruce.
"A vesničani samozřejmě nemůžou zakázat vjezd do své vesnice."
Nemas pravdu v Ricanech u Prahy to udelali, zakazali vjezd projizdejicim kamionum. Podle me je to hlavne o tom nebyt hned ze vseho posranej stejne jako nejsou posrany Prazaci a proste vjezd do centra zakazou a parkovani nerezidentum znemozni. Nebyt posranej je zaklad.
Co se tyka NVidie, tak ma sice pravo prodavat tezarum, kteri proste nabidli nejlepsi ceny, ale je trochu nepochopitelne, ze nedokazi prodavat sami i drobnym koncovym zakaznikum, kteri by meli zajem kazdy o jednu kartu a nechava NVidia uplne zbytecne vydelat ruzne prizivniky jako je Alza a podobne.
Druhy problem, ktery sice NVidii trapit nemusi, ale je realny, je to, ze nedostatek grafik sebere praci hernim vyvojarum. Nejsou konzole, nejsou grafiky, uz ted je propad v prodeji novych her a bude hur. :-/
A az krypto bublina praskne, tak bude prodavat komu? Kdyz ted bude na hrace kaslat, ztrati jejich zajem. AMD ma vynikajici karty, po bubline bych si od nich hned rad koupil (a takovych je asi vic). A NV to vi.
Proto ten PR "za hrace a pro hrace". NV si udrzuje vztah se zakazniky - hraci.
AMD mlci, jejich karty stejne jako u NV nikde. Ale protoze vytrvale mlci a nic nepodnika, jeste chvilku a normalni lidi pomalu zapomenou, ze taky delali grafiky.
A po bubline vsichni hura k NV, protoze o te bylo slyset, i kdyz nic (stejne jako amd) normalnim lidem neprodavala.
Podle me tu NV tlaci PR, protoze ma grafiky horsi nez AMD (po dlouhe dobe) a dobre to vi. A taky samozrejme chce neustale vyssi a vyssi zisky.
Kazdopadne kdyby se alespon neco z toho co NV slibovala splnilo, bylo by to jenom dobre.
Ohřejvám vodu elektřinou, takže mám "noční proud" a část dne spotřebovávám elektřinu i pod 2 Kč. Počítač mi i před tím běžel 24/7. Karta si bere 98 - 102 W a každý den udělá na ETH cca 2,5-3 Eura, tedy nějakých 75 - 90 Euro = 1950 - 2340 Kč/měsíc. Za kartu jsem dal 14000, v krámě by mě stála 10200. Za dva měsíce si tedy vydělá na přirážku, za dalších pět má vyděláno na sebe. Samozřejmě při současných kurzech.
Redmarx 16.4.2021 at 14:02
Jenze vy porad resite dusledek a ne pricinu. Ani Nvidia, ani AMD, ani jiny vyrobce, neni drzitelem problemu.
Pokud mate pocit, ze za nedostatkem HW stoji cryptotezba, tak musite neco udelat s cryptotezbou (legislativne). Pokud je to napriklad distancni vyuka vlivem Coronaviru a naslednem rozhodnuti vlady o opatrenich, musite resit Coronavirus.
To je asi stejny pripad, jako kdyz ja budu vyrabet sekery, nekdo tu sekeru vezme a zarazi ji jinemu do hlavy a vy za mnou prijdete s pozadavkem, at delam tu sekeru z polystyrenu, protoze tim se neda rozbit hlava.
mibfox 16.4.2021 at 17:27
"jeste chvilku a normalni lidi pomalu zapomenou, ze taky delali grafiky."
Kdy naposled Intel udelal herni GPU? A svete div se, s relativne nedavnou zpravou o navratu Intelu do oblasti hernich grafik Intel vzbudil velkou pozornost, a kdyby byla moznost, pro BFU, tak spousta rovnou predobjedna ;)
Jo takhle to má svoji logiku. Ale rozeberme si to. Takto to ale bude fungovat jedině u hráčů co moc rozumu nepobrali. Pro Nvidia srdcaře je zbytečné něco takového dělat protože si Nvidii koupí i kdyby čert na kobyle jezdil. Stejně to platí i u AMD srdcařů. Jsme u těch ne-srdcařů. Ti se rozhodují na základě parametrů nebo ceny.
Z toho mi vyplývá že tahle Nvidia PR masáž jsou jenom vyhozené peníze.
Pokud to udělá další a další, tak se bude chovat výrazně méně krav a prasat, jejich cena stoupne a těm, co zůstali, se jejich chov začne vyplácet natolik, že už je nenapadne své chovy likvidovat. A možná naopak napadne někoho dalšího si nějaký chov založit.
O tom, jestli je něco s prací nebo bez práce by se dalo diskutovat. U každé investice byste mohl říkat, že to je bez práce. Ostatně i ty krávy a prasata můžete chovat tak, že si najmete lidi, kteří to dělají za vás.
Jen blbec si stojí za hloupým názorem a nedokáže se přizpůsobit okolnostem, což je nejspíš i ten důvod, proč si raději stojí za něčím, co nedává smysl.
Když něčemu nerozumíš, tak je to blbost a je to jen pro socky viď? Takže jsem socka, ale mám overkill kartu, která si na sebe za několik měsíců vydělá a ty socka nejseš a máš hovno. No to jsem teda dopadl, snad se s tim nějak smířím.
Jako souhlas, akorat clanek je o tom, ze NVidia s tim chce neco delat a ja jim oponuji, ze na to jdou blbe a davam radu, jak to delat lip. (Ve skutecnosti je to jen nvidiotackej marketing a delat s tim nechteji nic.)
Vidim za tim soucet tri faktoru:
1. koronavirova manie uzavrela lidi doma a zvedla poptavku, pritom zavreni lide chybi ve vyrobe.
2. tezba kryptomen, kdy banky a dalsi investori mozna i v dusledku koronakrize prestali verit na akciovy trh a hledali nahradu spekulativnich investici, ktere nasli v kryptomenach a ty diky tomu rostou.
3. NVidia zadala vyrobu cipu neschopnemu Tamtungu.
Redmarx 16.4.2021 at 16:03
"3. NVidia zadala vyrobu cipu neschopnemu Tamtungu."
Fakt: Za 5 poslednich let vzrostla hodnota akcii vice nez 3x (300+% hodnoty akcie pred 5 roky)!
Moje domenka: Kdyby Nvidia vyrabela cipy u TSMC, tak nedostatek je mozna jeste vetsi nebo by to bylo na ukor jinych cipu, ktery by nestihnul nasmlouvat kapacity pro sebe (treba AMD).
DedekHrib:
Komunismus je náhodou skvělá myšlenka a v budoucnu (možná hodně vzdáleném budoucnu) zcela jistě vyhraje. Problém není v komunismu, problém je v lidech. V malých skupinách to funguje. Například v rodinách (byť ne ve všech), ale často i třeba v nějakých skautských skupinách atp. Přestane to fungovat v okamžiku, kdy se objeví jeden jediný vyčůránek, který ten systém zneužije k vlastnímu prospěchu.
Redmarx:
Nvidia ale není přeci ten, kdo vyrábí grafické karty. Tedy není důvod, proč by vám je měla prodávat.
Tedy požadavek byste měl směřovat spíše na výrobce karet. Ale proč ti by si měli zřizovat maloobchodní prodej, mi taky uniká, zvláště, když by tím evidentně naštvali své stávající odběratele.
A ano, může se vám nelíbit, že Alza využije situace a naváže prodej získané karty na prodej dalšího hardwaru tím, že prodává celý postavený počítač. Ale ani na tom není nic špatného. A dokonce to brání přesně tomu, co chcete, tedy, aby si karty kupovali těžaři. Alza by ty karty mohla prodat rovnou těžařům. Ale ona vychází vstříc svým zákazníkům a prodává je jim. Že v podobě, která zrovna vám nevyhovuje, je asi váš problém, ne problém Alzy.
Důvod, proč se Alza k těm kartám dostane, je prostý. Je pravidelný zákazník těch výrobců karet, či jejich hlavních distributorů. Nakupovala u nich i v době, kdy karet bylo nadbytek. A teď z toho po právu těží.
Kdybyste byl nějakým významným zákazníkem Alzy, pravděpodobně by vám tu kartu prodali taky. Jenže to nejste. Jste jedním z milionů lidí, kteří od nich občas něco koupí. Tedy nemají moc důvodů řešit, jestli jste spokojenej nebo ne.
Choze 16.4.2021 at 15:03
Kibuc je společné hospodaření které nemá se socialistickým JZD ani socialismem nic společného. Kibuce byly opravdu dobrovolné na rozdíl od násilné kolektivizace s socialistických státech. Navíc nic byste tan nenašel jako formu státního a ideologického dirigismu. Kibuci totiž existovaly v tržním a demokratickém prostředí státu Izrael.
Redmarx 16.4.2021 at 17:18
Tech moznosti je samozrejme mnohem vice, nez jste uvedl.
"NVidia je vychcane prodala tezarum"
Vy stale nechapete podstatu volneho trhu, ale pritom jsem presvedcen, ze jeho vyhod vyuizivate. Kdyz odhlednu od tisice duvodu, proc zrovna vy grafiku nemuzete koupit, tak by me zajimalo, jestli jste treba vy osobne nekdy resil nejakou mnozstevni slevu, nebo prioritizaci vaseho pozadavku na zakade nejakym zpusobem privilegovaneho vztahu (VIP zakaznik, symbioza, uplatek, ...) ?
Radek Holeček 16.4.2021 at 16:18
To jste mne docela šokoval. Víte pro mne to je jako kdybyste napsal že fašizmus je skvělá myšlenka. Jenom byl problém v lidech. V lidech je vždy problém a proto je důležité aby byla pluralita a soutěž ne jen hospodářská ale i poltická. Jakmile se tyhle pojistky vyřadí tak to opadne špatně. Končí to pak rudou nebo hnědou totalitou.
Jednoducha odpoved, zastupce Asusu oznamil, ze NVidia jim v poslednim obdobi (pravdepodobne Q1/2021) dodala tretinu cipu nez jim dodavala v predchozich obdobich.
Z toho plynou dve moznosti:
1. NVidia cipy nema, protoze je Samsung neni schopen vyrabet v pro NVidii obvyklem mnozstvi.
2. NVidia zvysila vyrobu vlastnich karet, proto je nedodala Asusu a ten nemel co vyrobit a proto dodal Alze jen velmi omezene mnozstvi, ktere obchod logicky nabizi jen ve vlastnich sestavach. Pokud NVidia zvysila vyrobu karet, ale ty se nedostaly k hracum, znamena to jedine, NVidia je vychcane prodala tezarum. Zaroven si nechce nastvat hrace a proto ted ty marketingove tanecky.
JINE VYSVETLENI NENI, PLATI 1. NEBO 2. VYBERTE SI SAMI. Ovsem vam tady se nelibi ani jedno, proto to odmitate videt. To je ovsem vas problem, ne muj.
"Redmarx 16.4.2021 at 16:03
2. tezba kryptomen, kdy banky a dalsi investori mozna i v dusledku koronakrize prestali verit na akciovy trh a hledali nahradu spekulativnich investici, ktere nasli v kryptomenach a ty diky tomu rostou."
Hele a koukal ses někdy poslední dobou na akciový indexy?? :D S&P500 prolamuje maxima téměř každej den. :D Akcie se nakupují stejně zuřivě jako kryptoměny a nemovitosti... to čemu investoři přestali věřit je USD (i další FIAT), vzhledem ke kvantitativnímu uvolňování atd..
Jasne. To vime my. Jdete ale ke znamejm a zeptejte se kolik je vyrobcu grafik. Kazdy rekne 2 - v lepsim pripade, nebo "nevim".
To jeste potrva nejakou dobu, nez prijde BFU do kramu pro dedikovanou grafiku Intel, i kdyby tam ted nakrasne byly. Proste nikdo z obycejnych lidi nevi, ze Intel mozna, jednou fakt ukaze aspon mainstreamovou grafiku. A ten stav jeste potrva, protoze Intel jeste nic co by stalo za rec nevydal.
Ta hruza co vydal, co potrebuje spešl desku, bios a stejne skoro vubec nefunguje je dobra akorat do OEM kanclu a jeste bych se bal to tam dodat :)
Jako ja Intelu na poli gpu fandim, dalsi vyrobce je potreba. Ale zatim to vypada na solidni "porod". On to Intel zvladne, ale ucite to nebude tak rychle jako nam slibuje.
Souhlasim ze nesrdcari se rozhoduji na zaklade parametru a ceny. Ale i zde je promichana skupina co "Vi" a skupina co "nevi" a ti co "nevi" se rozhodnou podle toho "co bude vic v televizi, protoze kdyz je to v televizi, tak to musi bejt pravda mamo".
A momentalne se mi zda, ze je vic v "televizi" NV. Jestli mi rozumite. Neni to tak davno, co NV prezentovala svuj boj proti tezarum pomoci specialnich ovladacu. Ted dalsi zprava a bude dalsi.
Delaji to zkratka dobre. Lidi o NV vedi, i kdyz jim nic neprodava.
Castokrat jsem nadaval amd, ze na reklamu kaslou. Kazdej podnikatel vi, ze 10% z vydelku ma jit zase do reklamy. Ale tak to uz je jine tema no.
DedekHrib:
Ono je to stejné jako třeba s hákovým křížem. Ten taky nemůže za to, k čemu byl zneužit.
Princip komunismu je to, aby bylo společné vlastnictví a aby každý mohl získat to, co potřebuje. A to není myšlenka špatná. Každý bychom si to podvědomně přáli.
Ono se to možná jeví jako protiklad k tomu, že jsem investor a syslím majetek. Jenže důvod, proč syslím majetek není v tom, že bych ten majetek chtěl vlastnit (říkat, že vlastním tolik a tolik stomiliontin Pfizeru či Fordu mi opravdu žádnou radost nepřináší). Syslím ho proto, že žiju v systému, kdy je pro mě výhodné ten majetek mít. Kdybych měl vše, co potřebuju, tak by má touha po syslení majetku opadla. A mně by vůbec nevadilo, že nemám nic, protože bych měl vlastně všechno, po čem bych toužil.
Vy to pořád srovnáváte s nějakými komunistickými zřízeními. Jenže žádná taková neexistují. To se jen lidé ohánějí, že ten komunismus budují (často násilím), ale ve skutečnosti to má ke komunismu hodně daleko. V Severní Korei nemají co do huby, což je v přímém rozporu s tím, že má každý to, co potřebuje. Tedy tam žádný komunismus není. A není tam ani to společné vlastnictví, protože ve skutečnosti je tam diktátorský režim, kdy diktátor vlastní všechno a podřízení nic. Dokonce se dá říci, že u nás jsme k tomu komunismu blíž, než v té Severní Korei, protože sice všichni nevlastní všechno, ale dokážeme uspokojit značný podíl potřeb všem našim občanům. Třeba náš systém zdravotnictví se komunistickému přístupu dost podobá. Když vás chytne slepák, tak vám ho odoperují. A jste si v tom naprosto roven s ostatními občany.
Byl bych tedy rád, abyste v okamžiku, kdy řeknu, že se mi líbí komunistická myšlenka, nemyslel, že vám chci znárodnit váš majetek nebo vám zakázat mít vlastní názor. To ani náhodou. Mě se ta myšlenka líbí a vím, že dalších X generací do ní nedospěje. Mentálně nedospěje.
Redmarx:
Vaše možnosti u těch dodávek Asusu jsou dost osekané.
To, že nVidia dodala v jednom období jen třetinu čipů, než v jiném období, neříká totiž vůbec nic.
Představte si situaci, kdy Asus objednává čipy a nVidia je dodává. Pokud je čipů dost, funguje to tak, že Asus ví, že stačí objednat třeba měsíc dopředu nějaký počet čipů a dostane je. Najednou je čipů nedostek. Asus chce čipy a dozví se, že nebudou za měsíc, ale až za dva měsíce. Nebo se dozví, že za měsíc může dostat nějaké čipy, ale ne tolik, kolik chce. V okamžiku nedostatku se prodlužuje doba dodání. V okamžiku, kdy se prodlužuje doba dodání, roste riziko pro výrobce karty, protože musí odhadnout dál do budoucnosti, kolik toho bude schopen prodat.
Nevšiml jsem si, že by Asus říkal, že mu nVidia nedodala čipy, které si objednal a jejichž objednávku mu nVidia potvrdila. Ohání se jen tím, že dostali méně čipů než v minulém období. A málo čipů dostali proto, že neměli koule na to, aby si je včas a v dostatečném množství objednali. Pravděpodobně si před uvedením nové generace karet objednali dost čipů, protože očekávali, že prodejům se bude dařit. Ale neriskovali, aby si objednávali ty čipy v delším časovém horizontu. A v okamžiku, kdy se k objednávce rozhoupali, už nebylo co objednávat, protože jiní výrobci, byli rychlejší.
Radek Holeček 16.4.2021 at 18:41
Zkuste se prosím zamyslet nad tímhle nesmyslem "Princip komunismu je to, aby bylo společné vlastnictví a aby každý mohl získat to, co potřebuje."
Start komunismu je takový že to nejméně schopní závistivci poukazují na ty chytré a úspěšní a seberou jim majetek. Tak byste dopadl i Vy se svými akciemi. Po téhle hromadní krádeži si nejaktivnější jistě polepší ale zjistí se, že stejně spolčenost nemá na to aby každý mohl získat co potřebuje. Okradení schopní lidé jsou věznění nebo i vražděni. To je demotivuje celou populaci kromě funkcionářů a společnost začne stagnovat.
Komunistická ideologie vede vždy k tomuhle jevu. Vše vede k tomu, že společnost zavede svoje ideologické náboženství. Budují socialismus a mají svoje nebe které nazývají komunismem. Kdokoliv vyjádří nesouhlas je perzekuován. To vede k lhaní si mezi sebou. Lidé mají svoji rodinnou tvář a pak tu oficiální socialistickou. Marasmus bída materiální i morální. Ale všichni oficiálně věří v ono komunistické nebe a běda tem co nevěří.
Socialismus jsem prožil a znám ty lidi co mezi nás chodili s těmito myšlenkami. Znám i 80 leté která zažili jeho šílený nástup a jejich osudy. Proto mi nejde do hlavy, že někdo mlže tvrdit něco o že se jim líbí komunistická myšlenka. To je smutné že někdo che tomuto otrávenému jablku věřit ne si do něho dokonce kousnout.
DedekHrib 16.4.2021 at 20:24
To, ze nekdo prekrouti vyznam nebo si jej pretoci k prospechu svemu jeste neznamena, ze myslenka je spatna. Presne tak se delaji statistiky - vezmou se realna data, ale prezentuji se pouze castecne a to v mezich, ktere vyhovuji, zbytek se zamlc, nebo bagatelizuje. Znamena to snad, ze by se statistika mela prestat vyucovat, nebo snad zakazat?
Ja myslim, ze Radek to popsal dobre a snazil se to vysvetlit. Zkuste si jeho prispevek precist jeste dvakrat, mozna trikrat, pak se nad tim zamyslet a precist znovu.
Alich 16.4.2021 at 21:08
Ale "To, ze nekdo prekrouti vyznam nebo si jej pretoci k prospechu svemu jeste neznamena, ze myslenka je spatna." to je špatný výrok správně to je: To, že myšlenka je vždy překroucená, je jasným důkazem myšlenka je špatná.
Ohledně statistiky "Presne tak se delaji statistiky – vezmou se realna data, ale prezentuji se pouze castecne a to v mezich ..." Tohle co popisujete není statistika ale PR nebo dokonce manipulace. Všimněte si, že komunismus PR ani statistika nejsou zakázány (po tom voláte). Jenom "chudák" fašizmus to odnesl zákazem. :-)
DedekHrib 16.4.2021 at 21:19
To, ze si vy osobne myslite, ze je to spatny vyrok jeste neznamena, ze ten vyrok skutecne psatny je. A to, ze vy osobne tvrdite, ze je neco spravne opet neznamena, ze to spravne skutecne je.
Pouze z vaseho pohledu.
Kdyz priste napisete neco jako "myslim si", "verim", "muj nazor je", tak to budu brat jako diskuzi. Na poucovani ale nemam naladu, zvlaste pak kdyz s vami nesouhlasim. Tot vse ode me. Hezky vecer.
EDIT: Zkusim jeste jeden pokus. Nuz. Nozem se da krajet a muze dobre slouzit. Vetsina normalnich lidi ho pouziva jako nastroj. Pak jsou ti, kteri s nim treba nekoho zabiji. Ja tvrdim, ze pokud nekdo da vsem lidem do ruky nuz, vzdy se najde nekdo, kdo s tim nozem vezme zivot. Podle vasi teorie by to znamenalo, ze nuz je spatny a musi se prestat vyrabet.
Ve skutecnosti varis z vody, abys obhajil sva tvrzeni, protoze jini vyrobci se proste jen vic boji NVidie, takze si nedovoli rict, ze dostali taky velky kulovy stejne jako Asus.
A o tom to cely je, ze realne vyrobci vyrabi tretinu karet, coz zasadne nedostacuje pro vyspele trhy, natoz nejaka malinka CR se nemuze divit, ze dostane par karet Alza, par Czc a ty je hodi do svych hotovek.
A otazka tedy zustava stejna, kdo vyrobil ty zbyle karty, kdyz ma NVidia tak moc cipu? A kde ty karty jsou?
Odpoved je zrejma, NVidia si to vyrobila sama na svy triko jako ty jejich Founders a prodala tezarum.
Nebo kecaj a cipy nemaj, protoze jim je Samsung nedokazal vyrobit. Zadna jina moznost neni.
Redmarx:
Já nevařím z vody. Já, jak ostatně píšu na začátku, vám dávám alternativu k těm vašim dvěma možnostem. Uvádím to slovy: "Představte si".
To vy vytáhnete dvě možnosti a tvrdíte, že žádné jiné nejsou. Já vám jen nastínil reálnou možnost, proti které nemůžete říci vůbec nic. Klidně to tak být může. A samozřejmě to může být trochu jinak i úplně jinak. Šlo mi jen o to ukázat, že vaše dvě možnosti jsou jen dvěma možnostmi z mnoha, navíc ani ne moc pravděpodobné.
Když se ptáte, kdo vyrobil ty další karty, tak vám odpovím, že nevím. Ale že to nevím, přeci neznamená, že je nevyrobil nikdo. Na finančních výsledcích Asusu či dalších firem s širokým záběrem asi nepoznáme, jestli vyrobili karet málo nebo hodně, ale určitě jsou i výrobci grafik, kteří dělají hlavně grafiky. A na jejich finančních výsledcích by mělo být znát, jestli prodali jen třetinu karet, než v minulém kvartálu. A pokud se ukáže, že opravdu více výrobcům klesly prodeje na třetinu, pak můžeme začít mluvit o tom, že nVidia dodává asi výrazně méně čipů, než v minulém období.
DedekHrib 17.4.2021 at 7:46
1. O komunismu jsem nepsal nic. Celou dobu mluvim o problemu myslenka / idea vs aplikace myslenky / idei, coz jsou podle me dve uplne rozdilne veci. Tedy je rozdil mezi "komunisticky rezim" (tak jak jej zname, tedy nekdo myslnku aplikoval) a myslenka / ideologie samotna (ktera v podstate rika opak toho, co ve skutecnosti bylo).
Radkuv primer se Severni Koreou - zkuste to jeste jednou precist a zamyslet se nad tim, co kolem toho pise.
2. Vy po mne stale chcete nejake, abych vam predkladal, co lidem prinesl komunizmus (aplikace v podani politiku). Ja opet musim zopadkovat, ze o komunizmu diskuze neni. Diskuze je celou dobu o tom, ze nekdo vezme myslenku, nejak si ji vylozi, uzpusobi si to tak, jak mu to vyhovuje a nasledne to palikuje.
DedekHrib 17.4.2021 at 9:32
Ted nebudu prezentovat svuj osobni nazor na komunizmus, ale spis neco, co povazuji za obecne pravidlo. Rici o cemkoliv, ze je jen spatne je pomerne dost kratkozrake. Az na extremni vyjimky, je na vsem spatnem i neco dobre.
Alich 17.4.2021 at 23:11
Nikoliv kolovrátek ale tohle je diskuse o zrůdném komunismu. Kdy jste se zastal pana Holečka viz Radek Holeček 16.4.2021 at 13:14 Vy tvrdíte, že některé komunistické ideje vlastně dobré jenom je aplikovali špatní lidé. Celou dobu se Vás ptám abyste mi uvedl nějaký příklad dobré aplikace těchto "zrůdných idejí". To nechcete protože protože podle mne žádné takové neexistují.
Tím mi jenom dokazujete, že tyhle zrůdné myšlenky jsou opravdu zrůdné a kdokoliv je uchopil vždy se ve zrůdnost obrátily. Tím jste mi dal za pravdu.
Máte stále možnost mi to vyvrátit odpovědí na moje otázky vit DedekHrib 17.4.2021 at 20:47
Aplikací dobré myšlenky máte vždy dobrou věc. To samé platí o špatných myšlenkách že kterých je zase jenom špatnost. Když špatný člověk aplikuje dobrou myšlenku? To je přece jenom špek na který jste naletěl. Proč by špatný člověk měl konat dobro? Tím jenom ten špatný člověk ve Vás vyvolává pocit, že aplikuje dobrou myšlenku. Ve skutečnosti dělá jenom další ze svých špatností a manipuluje Vás. To se Vám snažím dokázat na příkladu komunismu.
blbečku, zkus tady vyjmenovat, kdo bere vážně tebe, když už jsme u té důvěry ... jsi jen kopie Hřiba, snažící se ... ten na to jde alespoň okecáváním všeho možného, ty jen evidentními hloupostmi ... chudáčku malá, ulevil sis, je ti lépe? Jaké argumenty bys chtěl slyšet? ty slyšíš jen na slova "daruji, skoro zdarma, kdo chce, dovoz platím já" ... Hřib si nechá vrtat koleno snad ještě za menší peníz, než haléř, ty nemáš daleko od něj ... v hlouposti jste ale na stejném levelu ...
Alich 18.4.2021 at 9:52
Tak to jste mne trochu uklidnil. Stejně si myslím, že byste měl být opatrnější když něco hájíte. V tomto případě kdy jste se zastával pana Holečka co tady propagoval jednu komunistickou ideu.
I talk tvrdit že v souvislosti s komunistickými ideami že Alich 17.4.2021 at 10:13 "Rici o cemkoliv, ze je jen spatne je pomerne dost kratkozrake. Az na extremni vyjimky, je na vsem spatnem i neco dobre." je hloupě naivní. Zkuste si něco přečíst o Kimu Philbim. ten také jistě podobně jako Vy nechtěl vidět zrůdnost idejí komunismu. Sloužil jím a nakonec obklopen bednami alkoholu, prostitutek a touhle ideologií zemřel v SSSR.
Předpokládám, že mi neřeknete ani to co je podle Vás na mém postoji odsuzujícím všechny komunistické ideje krátkozrakého. Když už mi nechcete sdělit co je na těch komunistických myšlenkách dobrého.
DedekHrib 18.4.2021 at 11:16
Nechci, protoze zacnete pretacet slova, jejich vyznam a motat do toho nesouvisejici veci (moje zkusenost s vami).
Vase argumenty, ktere vydavate za absolutni pravdu je jen pravda z vaseho pohledu. Mate stale tendence vsechny poucovat, ale misto faktu argumentujete svymi domenkami a pocity, ktere vydavate za fakta. Muj nazor.
Redmarx 16.4.2021 at 16:03
"Jako souhlas, akorat clanek je o tom, ze NVidia s tim chce neco delat a ja jim oponuji, ze na to jdou blbe a davam radu, jak to delat lip."
Tak tedy z prima. Kdybyste byl chytrejsi a schopnejsi (nebo alespon vzdalene) nez Huang, tak jste reditelem Nvidie vy, nebo byste alespon rediteloval jine multimiliardove spolecnosti. Nebo byste rediteloval takove spolecnosti, ze by pro vas nebyl problem poridit si jakkoliv predrazenou RTX 3090 v momente, kdybyste si rekl "mam chut si zahrat".
Chytraku jako vy, kteri maji holy zadek a nekolik let premysli jestli koupit mizernou herni grafiku za par stovek $$, jsou miliony (mozna miliardy). Zatimco Huangu, kterym byste radil, je do poctu prstu na jedne ruce.
Bude to záležet na kurzu. Přesnější čísla ale budu mít až za dva týdny. Každopádně i při 5 Kč/kWh by člověk zaplatil nějakejch 12 korun za elektřinu při spotřebě 100 W a dostane za to 65 - 90 Kč. Myslim, že ten muj vysokej tarif se k pěti korunám blíží, ale ten mám jen pul dne a druhou pulku jedu na nízkej.
Jak jsou zničený? Zrovna takový Ethereum se nacpe akorát do paměti. Jádro je podtaktovaný má kolem 55 stupňů. Hotspot kolem 60. Jediný co se "opotřebovává" jsou větráky. Jenže ty chcípnou stejně po 2-3 letech resp. začnou bejt hlučný takže je stejně vyhodíš a dáš nový. Pokud PC dobře chladíš může běžet 24/7 roky....a bude na tom líp než to co se denně zapíná/vypíná na 2 hodiny večer. Nakupuju grafiky z bazaru už hodně dlouho chcípla mě jedna a to kdysi dávno Geforce 6800GT do AGP slotu tedy v době kdy krypto ještě nebylo na světě :D Taky bude záležet na značce takový Manli, Inno3D možná Palit, Gainward bych nechtěl. Ghost RTX3060 od Gainwardu jsem měl týden doma ta se pasivně neuchladí ani ve Windows každý 2 minuty startovaly větráky v tom jejich slavným 0dB semipasiv módu takže asi tak.
Alich 18.4.2021 at 12:44
Nechcete odpovídat protože nechápete co Vám říkám a nemáte znalosti abyste mi protiargumentoval. Zakládám si na tom že jsem seriózní diskutér a proto říkám. Nepoužil jsem na Vás žádnou podpásovku nebo vědomou lež.
Je to taková Vaše osobní zbabělost. Zastáváte se tady podle mne hloupou myšlenku, že dobré myšlenky v rukou zlých vedou ke špatnému výsledku. Pro mne to je nesmysl a snažil jsem se Vám to vysvětlit. Moje vysvětlení napadáte s tím, že Vás poučuji. Když se s Vám začnu bavit o konkrétní podobě tímhle vaší abstrakce (obecné myšlenky) v komunismu tak mi nejste schopen nic vyargumentovat. Jenom se slabošky stahujete do defenzívy s poukazem že se jste nic takového neřekl a bavíme o Vaší pro mne pochybné abstrakci.
Debata s Vámi mne už nebaví. Nemáte ani potenciál mi rozstřílet argumenty. A věřte tomu, že kdybyste mi je rozstřílel tak bych to i ocenil. Z Vašeho posledního příspěvku jenom sálá ublíženost. Jestli jsem ranil Vaše city tak se omlouvám. Pravdu o které si myslíte že máte ale rozhodně nemáte. Život je boj a tak ho bojujte a neutíkejte. I prohra je někdy více než vítězství. Jsou to právě prohry které si pamatujeme a ze kterých se poučujeme.
Howgh.
Realita je tak někde mezi. Víte on mu zavolal nějakej telefonista z call centra, nakukal mu, že u Bohemia Enerdži bude mít elektřinu za korunu devadesát, což je úplně nejlevnější co jde a je to úplně super a je to garantované a do baráku pak poteče jen zelená elektřina od jejich dodavatelů, protože ta elektřina pozná kdo má jakou smlouvu, tak mu týpek řekl do telefonu ANO, druhej den byl u něj kurýr s nějakýma smlouvama, ty on podškrábl, pak mu přišlo vyučtování ve kterým je napsaný, že za elektřinu v nízkém tarifu fakt platí kačku devadesát a on je spokojené a žije si a všude píše jak má kačku devadesát za elektriku.
Že by mu došlo, že součástí faktury jsou i další položky kde si ta Bohemia Enerdži nahrabe zpět už mu nedochází. Mám taky levnou elektriku od někoho jiného za 2 kč, ale když vezmu celkovou cenu a podělím ji kW spotřebované elektřiny za rok, tak mi vychází ta levnější na 3,6 a ta dražší na 4,2.