Názor k článku Nvidia má Smart Access Memory pro karty GeForce. Resizable BAR vyžaduje update firmwaru od Jan Olšan - "Akym sposobom boli vytvarane bariery pre AMD karty...

  • 18. 1. 2021 21:12

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    "Akym sposobom boli vytvarane bariery pre AMD karty v pripade GSyncu? Alebo akym sposobom NV blokovala implementaciu rovnakej technologie ako GSync?"

    No FreeSync/Adaptive-Sync samozřejmě Nvidia neblokovala (nebo aspoň o tom niv nevíme, že by třeba byla proti ve VESA), ale to mi moc přijde relevantní, pokud chceme srovnávat s tím SAM/RB.

    U samotného G-Sync to od začátku do konce je udělané tak, aby to fungovalo jen na GeForckách. Nevyužívalo to paralelně/dříve existující standardy (později po letech když to přišlo do notebooků, tak už asi ano, tam asi ten přístup s FPGA nebyl ani možný), ale na desktopu to vždycky bylo čistě proprietární a jde asi říct "NIH" řešení *). Každopádně u G-Sync evidentně nešlo a nejde, aby tu funkci kompatibilně převzal Intel nebo AMD. Mohli asi zkusit reverzní inženýrství, ale kdyby to zkusili, možná by je Nvidia mohla zase odstavit nějakým DRM nebo možná u soudu (patenty?)

    Tady ten Resizable BAR je jiná věc v tom, že AMD udělalo podporu a sice se tvářilo, že je to jenom pro Ryzen 5000/Radeon RX 6000, ale ve skoutečnosti to je otevřený a už exitující standard.

    "Pri SAM sice AMD pouzilo standard, ale iba pre seba." -- no teda doufám, že se nepletu, ale tohle právě zdá se (naštěstí) neplatí (proto asi ta neshoda v názorech, počítám...). Doufám teda. Podle všeho na deskách/CPU ta samá podpora, co je pro "SAM" na Radeonech, umožní použít "Resizable BAR" u grafiky Nvidia a naopak ta podpora SAM u karet Radeon zdá se bude kooperovat s "resizable BAR" na deskách pro Intel. Čili ono to vlastně od začátku byl prostě standard a nic jiného, bez nějakých háčků/zábran před konkurencí. Nebo teda aspoň zatím - ťuk ťuk - to vypadá, že to AMD nebude blokovat před konkurenty. Zaplať pán Bůh teda, no.

    * ale nejsem si jistý, jak připravené ty standardní alternativy ale byly v době, kdy to Nvidia chystala/uváděla. Asi to až tak ready pro herní použitá nebylo, když první monitory s FreeSync trvalo tak dlouho uvést na trh