Zatímco vertikální synchronizace řeší problém zlomů v obraze (tzv. vertical tearing, kdy spodní část obrazu je n-tý snímek, ale horní ještě n mínus první), do vykreslovacího procesu vnáší zpoždění, takže hráč může pociťovat škubání. Technologie G-sync odstraňuje obě tyto nevýhody. Monitor totiž začne vykreslovat nový snímek přesně v okamžiku, kdy jej obdrží od grafické karty. Ať je tedy framerate 25, 47 nebo třeba 133 snímků za vteřinu, hra poběží plynule a obraz bude bez rušivých artefaktů.
Nvidia se musela poprat s problémem, jak na monitoru „podržet“ obraz i bez obnovení od grafické karty. Se stejným problémem si z jiného důvodu láme hlavu i s Intel – kdyby displej sám o sobě uměl udržet obraz alespoň na několik sekund, grafický akcelerátor by se mohl při neměnném obrazu uspávat a šetřit tak baterii tabletu nebo ultrabooku.
Když Američané potřebují vyřešit zapeklitý problém, používají rčení „myslet mimo krabici“ – out of the box. Mimo krabici, v tomto případě spíše počítačovou skříň, museli uvažovat i inženýři Nvidie. Jak možná už tušíte, technologie G-sync se neobejde bez podpory na straně zobrazovadla, což je bezpochyby její největší slabina; druhá největší je, že to pochopitelně bude fungovat jen na GeForce a jen na modelech z rodiny Kepler. Řídící modul, který musí být v monitoru přítomen, svou složitostí připomíná průměrnou notebookovou grafickou kartu.
První monitor s podporou G-sync bude Asus VG248QE. Jedná se o model s obnovovací frekvencí 144 Hz, který je již na trhu a dobrou zprávou pro jeho majitele je, že displeje bude možné modulem G-sync osadit dodatečně. První kusy, které přijdou na trh už s modulem G-sync, budou v podobě stavebnice „udělej si sám“. Zřejmě Asus nemá dostatečně schopného nebo dostatečně flexibilního poskytovatele logistických služeb, který by pro něj kompletaci výrobku zajistil.
Dalšími partnery z řad výrobců displejů budou Benq, Philips a ViewSonic, podle Anandtechu ale ani protekční Asus nebude na trhu dříve než v prvním čtvrtletí roku 2014.
Zdroj: Nvidia, Anandtech, Bright Side of News, PC Perspective