Hlavní navigace

nVidia přepíše PhysX pro OpenCL

29. 4. 2010

Sdílet

Zdroj: Redakce

Fyzikální engine PhysX, za jehož vývojem stojí dnes již neexistující společnost Ageia, se pod křídly kalifornské Nvidie dokázal prodrat na nejvyšší příčky co se oblíbenosti a užití fyzikálních enginů týče. Je podporován jak na konzolích (Xbox 360 a PlayStation 3), tak i na počítačích (v současnosti však pouze karty s logem GeForce), navíc dokáže využít krom obligátního CPU i GPU pro zrychlení práce a užití pokročilejších simulací.

Právě absence podpory konkurenčních Radeonů ze stáje AMD byla mnohými uživateli kritizována, herní studia se zdráhala užívat nejlepší formu GPU PhysX kvůli svázanosti s produkty Nvidie. Pro Nvidii to však byla jedna z cest, jak přimět zákazníky nakupovat právě její grafické akcelerátory a nebylo vůbec jisté, kdy a jestli vůbec se dočkáme portování na otevřený uznávaný standard, ze kterého by mohli těžit všichni hráči na trhu.

Dneškem je jisté, že se Nvidia odhodlala k přepsání svého proprietárního řešení PhysX do OpenCL. Je tu ale pár nejasností a obav, na které prozatím neznáme uskopojivou odpověď: i když bude OpenCL PhysX funkční i na konkurenčních Radeonech, nebude na tom výkonnostně (záměrně?) hůře než v případě užití CUDA PhysX? Celou úvahu částečně potvrzuje Nvidia svým tvrzením o možných problémech s výkonem na konkurenčních Radeonech.

„Až začneme s přepisováním PhysX do OpenCL, existuje šance na to, že Radeony zvládnou jeho počítání, nemáme však žádnou představu o tom s jakým výkonem. Podíváte-li se na situaci s Folding@Home, uvidíte, že Radeony jsou výkonem za našimi GeForce. To pravděpodobně naznačuje fakt, že jejich GPGPU schopnosti jsou několik generací za našimi,“ neodpustil si malé rýpnutí na adresu AMD Nadeem Mohammad z Nvidie.

Budoucnost fyzikálního engine PhysX je životně závislá na co nejširším možném spektru podporovaných zařízení, chce-li jej Nvidia udržet a zároveň využívat naplno všech jeho možností (tj. použití GPU akcelerace), bude muset nabídnout majitelům Radeonů srovnatelný zážitek s vlastními GeForce. Zda-li se to povede ukáže až čas.

MMF24

Aktualizace – oficiální vyjádření společnosti Nvidia:
V případě PhysX se vůbec nic nezměnilo a rok staré vyjádření Nadeema z GDC 2009 bylo nepřesně interpretováno. PhysX využívá jazyk CUDA C, na kterém funguje
skvěle. Samozřejmě je teoretické možné využít OpenCL a portovat pro něj PhysX i
pro grafické karty ATI, nicméně výkon karet ATI s OpenCL je hodně slabý, a
proto zatím nedává smysl se do něčeho takového pouštět. --Igor Staněk, NVIDIA Product PR Manager EMEA

Zdroj: news.softpedia.com

Autor článku