Ved som sa aj cudoval preco ma 3070 len 2944 SP ked jadro GA103 ich ma 3840SP
To iste plati pre GA102 to jadro ma mať cca 5600SP, 3090 s 5200SP ma slušnu rezervu a nehovoriac o 3080 len s 4300SP.
Aj ked cena 3070 je 499 dolarov ale cena super 549 dolarov a Ti 599 dolarov
pre 3080 a 3090 si Nvidia nechala dosť miesta tiež. 3080Ti 4800SP 20GB 999dolarov 3090Ti 5500SP 48GB...
Ja tomu neverim vubec.
Myslim si, ze vylepsena varianta RTX 3070 (Super nebo Ti) pristi rok bude, ale zvedne jen trochu vykon. 8GB je si myslim od NVidie designovana hodnota pameti pro generaci 3000 v relaci grafik s nizsi cenou.
Co se tyka RTX 3080 (Super nebo spis Ti), tak tam asi grafika s 20GB vyjit muze, ale zase to dost mozna bude zaviset na tom, jestli AMD vyda nejakou 16GB grafiku, aby mela NVidia co chtit prekonat.
Neviem si predstaviť, že kto po takmer piatich rokoch v blízkej budúcnosti pôjde riešiť upgrade z GTX 1070/1080 8GB by sa uspokojil s kartou, ktorá zase po tak obrovsky dlhom čase prinesie len 8 GB VRAM. A že by mal z toho pocit, že mu to zase vydrží 3-4 roky. To už by bolo nejakych 8 rokov na 8GB a tomu by málokto uveril že to udrží krok. Táto 3070 bude len na krátky medziupgrade, teda pre ľudí zvyknutých na štandard tejto triedy a čoskoro skĺzne o triedu dole, podobne ako svojho času GTX 1060 3GB.
Je docela smutné, že nastupující konzole cílející na 4k/60FPS už jsou v době vydání výkonově jen takový střední mainstream... Časem se uvidí, že vlastně cilí na FULL HD/60FPS a v nejlepším případně na 1440p/60Hz...
Obzláště PS5 bude mít problémy tahat hry... Na max takty GPU těžko pojede nějakou delší dobu.
tak oni to delaji chytre ze :) cim casteji upgradujes, tim lepe ... taky doufam, ze vyjdou karty s dvojnasobkem, tech 10GB u 3080 je minimum kdyz konzole maji 10GB a to jeste beru v potaz, ze na PC se da nastavit lepsi kvalita povetsinou, takze jako rozumne minimum jsem doufal v 12GB a v 16GB u vyssiho mainstreamu jako samozrejmost, snad vyrobci to nejak doplni nereferencema s dvojnasobkem
Myslíte, že lidé jsou tak hloupí, aby nepochopili, že při hraní potřebuje karta velkou paměť hlavně kvůli texturám, které nové RTX řeší už daleko rychleji přímým přístupem na NVMe SSDčko?
Asi tak hloupí jsou, ale myslím, že se najde pár youtuberů, kteří jim vysvětlí, jak to v realitě chodí. Ale určitě zbyde pár jedinců, co tomu neuvěří a budou věřit DDubožákovi, který jim nakuká, že velké NAVI bude kvůli větší paměti výrazně lepší volbou.
Ktera hra si vezme v QuadHD vic jak 8GB VRAM? Bych rekl, ze zadna. RTX 3070 propagovala NVidia prave pro hrani v QuadHD. Spis si myslim, ze u 4K je 10GB VRAM malo, tam asi ta RTX 3080 mela mit tech 12GB.
Ale tim tu NVidii samozrejme neomlouvam, je blby, ze si lidi s 3070 porad nebudou moci plnohodnotne vyzkouset 4K diky setreni na VRAM. Na druhou stranu spousta lidi, kteri maji nejakou horsi grafiku si koupi i RTX 3070 s 8GB VRAM, protoze je tam rozumne nastavena cena, kdezto u karty s vetsim mnozstvim videopameti by cena stoupla o nekolik tisic, coz by pak zase nebylo pro lidi prechazejici z horsi grafiky prilis zajimave.
U PS5 asi bude IMHO u 3A her často na výběr "performace mode" s 1080p/60fps nebo "graphic mode" s 4K/30fps... Možná někdy 4K/60 a horší textury nebo 4K/30 a lepší textury. Chlazení bude na rozdíl od Xboxu opět jasná limitace.
U Xboxu je asi větší šance na výběr mezi 1080p/120fps a 4K/60fps u závodních/kompetitivních her s náročností grafiky mírně pod nejnáročnějšími tituly.
Co se 1440p týče, tak tam nevím jak moc vůbec to rozlišení budou podporovat...
Na druhou stranu nemyslím, že to je "fail konzolí". Není reálné, že by měla velký úspěch konzole výrazně dražší než za těch $500-600, navíc i pokud bych opravdu chtěli vydat nějakou tu "á $1000" verzi, museli by ji (hlavně v případě PS5) udělat mnohem větší kvůli chlazení a ještě by potřebovali HW od Nvidie, protože AMD by jim teď těžko nabídlo GPU s výkonem RTX 3080+ ...
Jinak já měl PS4 Pro loni pár měsíců půjčené, zahrál jsem si např. nový GoW, každopádně hluk to dělá strašlivý, na ovladač se mi zvykalo špantě a stejně nemám tolik času na hraní, abych si nevystačil s PC hrama, takže konzoli kupovat neplánuji....
Kazdopadne by to zvedlo cenu 3070 a ja si prave myslim, ze jestli NVidia nekde pomysli na vice pameti, tak jedine u modelu s GDDR6X. A tam ma otevrena vratka vzhledem k neexistenci jinak tradicniho modelu RTX 3080 Ti.
Vsechno ohledne vice pameti pro RTX 3070 je cira spekulace, protoze nevime, kam AMD posadi cenu a vykon toho 16GB modelu sve grafiky. Jestli bude chtit konkurovat RTX 3070 nebo RTX 3080 a ja doufam, ze bude chtit konkurovat RTX 3080. ;-)
"Práve o to ide ,ak AMD chce vidat 16 GB kartu s GDDR6 tak musí čakať na čipi 2 GB. NVIDIA to urobila tak že nečaká"
2GB (16Gb) čipy GDDR6 by měly už být dostupné. Na 256bitové sběrnici se dá udělat 16GB karta ale i s 1GB (16 čipů v clamshell zapojení místo 8, totéž jako je u té RTX 3090).
Cena aj keď neoficiálne bola zverejnená Navi 21 plne odomknutý čip 5128 SP by mal stať 999 dolárov len nie som si istý či tam použije 16 GB HBM2 ako u Radeon VI alebo GDDR6 . U NAVI 22 som si istý že tam AMD použije GDDR6 ten čip je podstatne menší a má cca 3500 SP on by mal bit konkurencia pre 3070.
Do konzolí? Máš to něčím podložené? Vždyť konzole jsou dlouhodobě založené na SoC s CPU i GPU a se sdílenou pamětí používanou jako RAM i VRAM.
A to zároveň hodně snižuje výrobní náklady, když se to vyrábí v desítkách mil. kusů. Představa konzole s klasickou vyměnitelnou dedikovanou grafikou mi přijde dost mimo, už kvůli tomu že by to výrazně zvýšilo cenu konzole...
Ten disk je něco jiného, ten už šel myslím měnit i u PS4, ne?
Tak to tezko, protoze tim by konzole ztratily vsechny stavajici vyhody (unifikovany HW pro vyvojare a stabilni platforma).
Naopak by zustaly nevyhody jako vendor lock, pomalejsi updaty her nez na PC, nemoznost modovani (napr. chlazeni), spatne nebo vubec zadne skalovani vykonu (kvuli optimalizaci na nejnizsi moznou konfiguraci) a mnoho dalsiho.
Cena u Nvidie bola udedena už mesiace dopredu a to499- 550 dolarov 3070 a 699-799 dolarov u 3080. tak ako už mesiace je zname že NAVI 21 bude za 999dolarov
Nvidia to hodila na spodok 3070 aj 3080 na spodok odhadovanej ceny. Velmi som sa nemilil aj ked ma to mylo prekvapilo cakal som viac.
Ale ešte musis pockať na cenu v obchodoch ver ze to nebudu ceny co uviedla Nvidia.
Taky priklad 2080Ti ta mala tiež stať 999 dolarov a kolko za nu pitali v obchodoch...
Fakt jo?
"snajprik 28.8.2020 at 23:04
Chalani videli ste ceny 3 rady? kto si myslel že si kupi RTX3080 za 800€? ten bude kapanek prekvapkany s toho, lebo ta bude stať o 200€ viac ako 2080Ti"
https://www.cnews.cz/specifikace-geforce-rtx-3090-rtx-3080-ampere-350w-tdp-nakonec-7nm-cipy#comments
Fakt si myslis, ze se to neda dohledat? :-D
Nevšiml jsem si, že bych se ptal na to, jaký je rozdíl ve výkonu mezi 4 a 8GB kartou s jinak stejnými parametry. Psal jsem o tom, že nVidia u nových karet používá nový způsob tahání textur do grafiky pomocí DirectStorage od Microsoftu. A říká, že tím dokáže docílit 100x větší propustnosti s 20x menší zátěží CPU. Tedy textury dokáže obměňovat v paměti výrazně rychleji, než s tou klasickou koncepcí, u které potřebujete velkou paměť jen proto, aby se nemusely ty nové textury pomalu nahrávat v okamžiku, kdy jsou potřeba.
"Zatial toho vela nevieme, len cenu, vyrobny proces, počet jadier, rozmer čipu, množstvo pamate a vykon."
No rozměr čipu se objevil na Chiphellu, výrobní proces OK, ten víme, jen ne přesně jaká varianta 7nm to je. Počet jader - napůl spekulace, dokud to nepotvrdí VideoCardz. Množství paměti = obejvilo se něco, není jasné, jestli se tomu dá věřit.
Výkon = nevíme vůbec. Kdybych měl tipovat, tak střelím, že nejrychlejší Navi 2x by mohlo být rychlejší než RTX 3070 až rychlejší než RTX 3080. Ale to asi asi tipne skoro každej a rozmezí je tak velký, že to není moc užitečná informace - ani kdyby to nebyla spekulace
Jasne že su to spekulacie, jedna baba povedala :)
Ale 7nm+ je isty a vykon bol odhadovany podla vykonu 5700, vraj ma 2,5x viac tranzistorov a vykon by mal byť cca o 112% vyssi nad 5700 a spotreba maju udavanu do 300W. Proste to bude žrať ako Vega.
PRoblem je o ktorom čipe sa bavime, lebo AMD ich planuje až 3
Navi23 ma rovnaky počet SP ako 5700, u nej sa typuje vykon o 20-30% vyssi
NAVI 22 s 3500SP ta by mala konkurovať 3070
a Napokon ten BIG NAVI 21 5100SP ten by mal biť velky a drahy čip na 90% s HBM2 16GB. Niečo na sposob Radeon VII.
Jsem mel pocit, ze to bude ok a na tech 32" se dela jen QHD nebo UHD. UHD mi prislo smysluplnejsi prave proto, ze by melo jit prepnout na fullHD bez rozmazani, ovsem paradoxne nejde. Nicmene zase si nepredstavujte, ze je to rozmazany nejak extremne, ale poznat to je. Ve hrach to fakt nevadi. Tam je nekdy i lepsi, kdyz je to trochu maznuty, nemusim zapinat vyhlazovani. :-)
Jasně, chápu.
Mně na 32" stačí 1440p a chtěl jsem hlavně 144Hz, každopádně do FullHD to přepínat nepotřebuju, 1080Ti zvládá 1440p (ikdyž už byly hry, kde jsem stahoval detaily z ultra na high - KC:D... :D ).
Ale beru, že ve hrách to nevadí....spíš přemýšlím kde mimo hry se hodí shodit rozlišení ze 4K na FullHD?