U PS5 asi bude IMHO u 3A her často na výběr "performace mode" s 1080p/60fps nebo "graphic mode" s 4K/30fps... Možná někdy 4K/60 a horší textury nebo 4K/30 a lepší textury. Chlazení bude na rozdíl od Xboxu opět jasná limitace.
U Xboxu je asi větší šance na výběr mezi 1080p/120fps a 4K/60fps u závodních/kompetitivních her s náročností grafiky mírně pod nejnáročnějšími tituly.
Co se 1440p týče, tak tam nevím jak moc vůbec to rozlišení budou podporovat...
Na druhou stranu nemyslím, že to je "fail konzolí". Není reálné, že by měla velký úspěch konzole výrazně dražší než za těch $500-600, navíc i pokud bych opravdu chtěli vydat nějakou tu "á $1000" verzi, museli by ji (hlavně v případě PS5) udělat mnohem větší kvůli chlazení a ještě by potřebovali HW od Nvidie, protože AMD by jim teď těžko nabídlo GPU s výkonem RTX 3080+ ...
Jinak já měl PS4 Pro loni pár měsíců půjčené, zahrál jsem si např. nový GoW, každopádně hluk to dělá strašlivý, na ovladač se mi zvykalo špantě a stejně nemám tolik času na hraní, abych si nevystačil s PC hrama, takže konzoli kupovat neplánuji....