Grafický gigant z kalifornské Santa Clary našel zajímavý způsob, jak i 20 let staré tituly udělat na nejmodernějším hardwaru sotva hratelné. Jak nedávno změřil Richard Leadbetter, redaktor britského Eurogameru a Digital Foundry, Quake II RTX nedá při rozlišení 1080p stabilních 60 fps ani GeForce RTX 2080 Ti.
Na novou verzi populární střílečky od id Softwaru chce Nvidia navázat i dalšími tituly. Vyplývá to z pracovního inzerátu, ve kterém firma hledá vedoucího producenta pro „RTX remaster project“. Nvidia má v plánu vybírat nejlepší hry uplynulých dekád a podobně jako druhého Quakea je doplnit o ray tracing.
Za vývojem bude stát divize Lightspeed Studios, která v minulosti na Android portovala některé PC hry jako Half-Life 2, Portal, Doom 3: BFG, Resident Evil V a další. A stojí i za Quake II RTX (na Steamu je zdarma), kde navázala na práci německého vývojáře Christopha Schieda, který ray tracing do hry přidal jako první.
TIP: Nejprodávanější hra v lepší grafice. Minecraft nabídne ray tracing
Bližší detaily neznáme, takže můžeme jen spekulovat, které hry si Nvidia vybere, jaký bude jejich obchodní model, co všechno v nich upraví a jakým způsobem bude probíhat spolupráce s původními tvůrci.
TIP: PlayStation 5 bude mít hardwarový ray tracing
Zmíněný Quake II sice vyšel zdarma, ale jde jen o první tři levely, které byly v 90. letech rovněž dostupné zdarma jako shareware (zbytek se dokupoval). Otázkou také je, jestli podobným grafickým modům můžeme říkat „remaster“. Nvidia sice přidá globální osvětlení, které vykouzlí všechny ty věrné stíny, světla a odrazy, ale zůstanou původní low-poly modely a předpotopní textury. Z marketingového hlediska je to ovšem dobrý krok, na starých hrách bude přínos ray tracingu viditelnější než na nových, které vypadají hezky i bez RTX udělátek.