Nvidia si uvědomuje, že implementovat si podporu anti-aliasingu pro své karty do každé hry zvlášť není dlouhodobě udržitelné řešení, a tak chystá režim anti-aliasingu pojmenovaný „Subpixel Reconstruction AA“, přičemž se netají podobností s konkurenčním MLAA. Uvádí ale, že její algoritmus bude lépe rozpoznávat hrany. Mezi výhodami uvádí Nvidia také dobu zpracování závislou pouze na rozlišení, nikoliv na složitosti scény, což lze však říci i o MLAA nebo SSAA. V rozlišení 1280 × 720 px prý vyhlazení obrazu trvá 1,8 milisekundy, přičemž moderní hry stráví při vykreslování jednoho snímku 5–10 ms operacemi na shaderech. (SRAA bude stejně jako MLAA využívat compute shadery.) Nvidia na rozdíl od AMD myslela i na nastavení různých úrovní kvality a výkonu.
Subpixel Reconstruction Anti-Aliasing představí Nvidia někdy v průběhu v února/februára. Všechny informace, které o SRAA zatím máme, pocházejí z abstraktu (dosud nezveřejněné) výzkumné práce, a tak nevíme, jak blízko či daleko je nasazení nového režimu AA do praxe. V každém případě se těšíme. Bude SRAA pouze MLAA přes kopírák, nebo Nvidia přijde s pokročilejším řešením? A jak se popásuje s rozmazáváním objektů, které nemají být vyhlazené, například písmen na obrazovce?
Zdroj: Nvidia