Téměř přesně před devíti lety jsem na ExtraHardware napsal takový prognostický článek, kde jsem předpovídal světlou budoucnost multi-GPU řešením, v podstatě z důvodů jmenovaných zde: nároky na výkon si žádají stále větší čipy, ty ale nelze zvětšovat donekonečna, u menších čipů se ušetří za návrh (protože se použijí i do masovějších jednočipových karet) a pro dvou- nebo vícečipové karty se dají vybrat ty nejlepší kousky.
No a jak to dopadlo? Dvoučipové karty dneska ani AMD nedělá a výkonu je pro hry dost a dost. Se SLI/CF byl totiž vždycky nějaký problém, že něco s více čipy neškálovalo (třeba paměť u AFR), vznikal input lag, a obecně ztráty výkonu byly v desítkách procent a funkčnost hodně závisela na ovladačích a podpoře her.
V HPC nasazení by to ale mohlo být zajímavější, tady nás netrápí neduhy AFR/SFR, prostě jen rozdělíme práci a jede se. A sice by čip byl asi pořád malosériovka, protože rychlá sběrnice, NUMA a double precision by herní čipy zbytečně prodražovaly a naopak výpočetní čip nepotřebuje TMUs a ROPs, ale i to by oproti mamutům jako V100 mohla být zajímavá úspora.
Nesouhlasím, Politika velkých monolitických čipů začíná vést výrobce do slepé uličky. Zmenšování litografie a navyšování výkonu (aby vůbec za něco stál) vede k k tomu, že výrobce musí držet velikost čipu stejně velkou a nebo dokonce ještě vyšší. To ale znamená, že neušetří místo na waferu a nesníží náklady. Ty spíš brutálně rostou a je to vidět i na cenách. Při této politice můžeme očekávat že nejvýkonnější modely herních GK na 5 nm, budou stát 2000 dolarů( možná i více ). Jediná cesta je poskládat menší čipy do bloků, Menší čipy jsou výrobně levnější ( mají menší chybovost a výtěžnost je vyšší) a dají se takto spřáhnout do slušného výkonu i malé GPU které mají z části deaktivovanou část jádra. Jedině takto se dají snížit náklady a prodat téměř vše co vám z linek vypadne z akceptovatelné ceny.
predpokladam ze tvurci toho HW predpokladaji ze s takovym spelencem si poradi jiz API samotne a vyvojari to uvidi proste jako jeden cip s urcityma parametrama, osttane dnesni API jiz vice "procesorove" osazeni zas tak nelimituje, do par let se to odladi k "dokonalosti" a nebude to zadny problem