Teď je možné, že v tom máme zmatené pojmy a obojí se nejmenuje DLSS. Ale je jisté, že Nvidia má tu techniku pro transformaci 'Nižší kvalita - > NN upscaling/"supersampling" -> vyšší kvalita' zdá se vytvořenou jak pro ray tracing, tak pro rasterizaci.
U rasterizace je to asi jednoduché, renderuje se na nižším rozlišení, projede se to neuronovou sítí vytrénovanou na upscaling (sada obrázku s nižším a vyšším rozlišením pro učení, kdy síť je naučená tak, aby interpolovala na to vyšší rozlišení podle těch tréningových kvalitních obrázků).
U ray tracingu to funguje jinak, tam je to ten denoising. Ray tracing se provede s redukovaným množstvím paprsků, což vede k tomu šumu, a pak se to prožene neouronovou sítí, která odšumuje (opět je naučená na dvou sadách obrázků - jeden se šumem, jeden s vysokou kvalitou, a cílem je, aby odstraňovala ten šum/chyby tak, aby výsledek byl pdobný těm kvalitním obrázkkům). Rozlišení na počet pixelů v tomhle případě asi může být i stejné.
To jsem z toho zatím vydumal.