Názor k článku Nvidia uvádí Voltu: obrovský 815mm² čip na 12nm procesu, HBM2 a 5376 shaderů od Jan Olšan - Architektura P4 měla určité problémy (replay stormy, měla...

  • 11. 5. 2017 12:45

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    Architektura P4 měla určité problémy (replay stormy, měla hodně slabých míst, které vyžadovaly, aby programátor speciálně pro P4 ladil a testoval výkon - pokud by to byla minoritní architektura od AMD, tak to úplně vybouchne).

    Ale není pravda, že by ji zradil proces. Problém byl v tom, že ten plán na vysoké takty narazil na fenomén, že spotřeba nad těma 3,5-4 GHz (tehdy) šla strašn nahoru a škálovat to prakticky už dál nemohlo, i když čistě ta archtiektura na ještě větší takty dělaná byla. Objevila se tzv. Frequency Wall, kteorou v době koncipování Netburstu nikdo nečekal. Lepší proces by moc nepomohl.

    A ještě se tam objevilo, že první generace P4 byla dobrá - nebyla. První 180nm generace byla nejhorší (Willamete, bez HT, jen 256KB L2 a tak dál). Nejlepší komparativně proti konkurenci byl Northwood, tj. druhá generace na 130 nm. Cedar Mill na 65nm už byl příliš pozadu za K8, ale taky byl lepší než Prescott.