Podle Wikipedie PhysX vytvořila společnost NovodeX, kterou převzala Ageia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ageia
muzes to rozvest, zajima me jake jine fyzikalni modely s epouzivaji ve vede? za svou karieru jsem delal pro automobilky kde pouzivali PhysX na virtualni crashtesty, delal jsem pro univerzitu vyvyjejici baterie a pro chemicke kalkulace taktez pouzivali PhysX a posledniz akazka z 2017 kde jsem delal vizualizace pro farmaceutickou firmu a opet pouzivali physX, Airbus pouziva PhysX pro simulace, ac tam jsem zakazku mel na necem jinem a s PhysX jsem tam do styku v zakazce neprisel, ale pouzivaji ho
to ze ve hrach se pouziva Phys X nastaveny na nejakou hodnotu presnosti a nahodnych generaci neznamena, ze neumi i ty skutecne simulace vyuzivane ve vede a prumyslu ;) ve farmacii, cemickem a automobilovem prumyslu se PhysX pouziva velice casto, prave proto ze umoznuje i vypocty s presnosti presne podle danych vzorcu ;) mimochodem i CERN ma simulacni system pro presimulace postaveny prave na PhysX ;) poplatky tam byli a jsou u PhysX priznivehjsi nez kdyby si takovy system meli samo postavit a udrzovat ;)
to ze tady to lidi vidite jen ve hrach na nejake smesne urovni nastaveni aby to vubec rozhybal i ten nejlevnejsi domaci pocitac neznamena, ze se to neuvyuziva i na profi urovni
"PhysX je mrtvej" - to si nemyslím... Nicméně je fakt že mi připadá víc využívaný Havok
"nesplnil NV ocekavani a davaji od nej ruce pryc" - to mi taky nepripada na vyvoji dale pracuji. Spis ho hodlaji vic rozsirit a vyuzit i jinde.
Ted me jeste zajima zda je to opravdu tak otevrene, ze si to bude moct treba AMD ci Intel prizpusobit. Zatim je podpora pro CUDA a pro CPU... Cili zda bude podpora treba pro OpenCL.
mrtvej určitě není, jak zmiňují diskutéři nade mnou. Jen co se herní oblasti týče tak PhysX dnes už jako "lákadlo" ke koupi grafické karty nikoho neosloví, obzvláště když tu máme teď nový buzzword jménem Raytracing :-)
PhysX byla dojnou kravičkou Nvidie a bezesporu přidanou hodnotou jejich grafických karet. Kravička se ale už vyčerpala a dneska toho mnoho nenadojí a tak přichází její nástupkyně ala TRX a ta má vemeno pořádně plné :-D
Jediný kdo je tady mrtvej je grafická divize AMD. Takže jestli měli nějak navrhnutou Navi, tak zpět k rýsovacím prknům a předělat a přidat PhysX, aby si o ovečky čekající 12 let na pořádnou grafickou akrtu, mohli taky zahrát s PhysX. A už se těším na ty veletoče AMD funboys jak zbytečná fíčura to je, jak si to ve hrách vypínají, protože to snižuje výkon a pod... :D :D :D
JJ. Netreba ale zabúdať, že už AGEIA si upravila PhysX pre svoje potreby a NV ho za posledné roky kompletné prepísala a vylepšila. Dnešný PhysX s tým, ktorý NV prebrala od AGEIA nemá nič spoločné. Udržoval sa tak v rámci SDK 2.x. SDK 3.x je jeho kompletný prepis od základov, ktorý už obsahuje aj podporu moderných inštrukcií a natívnu podporu možnosti behu na viac vláknach.
"o mi taky nepripada na vyvoji dale pracuji. Spis ho hodlaji vic rozsirit a vyuzit i jinde.".. mas nejake info, ze ho dale rozvijeji, krome nejakeho marketingoveho "bla bla" ?
Ja bych si spis tipnul, ze budou drzet nejaky povinny support, ktery maji te nasmlouvany a postupne to utnou uplne a nechaji na komunite. Usuzuji tak podle jinych projektu, ale treba se mylim :)
Byla to past na tebe aby jsi dodal sám důkaz proti AMD hype fun boyům o tom, že PhysX je zlo od nVidie, které ničí hry, snižuje výok a nevím co ještě... A za všechno to zlo a zlou PhysX může nVidia... Krásně ses chytil jak vosa na med. AMD fanoušci jsou blbečci a nVidia si s nimi královsky vytírá zadek.
Takhle: co se herního využití týká, nesplnil cíle, nejde o standard, ani de-facto standard, ale pouhou variantu z několika možných (byť historicky nejhlasitěji propagovanou). Z pohledu využití jinde, to je jiná písnička, nicméně už Ageia tohle řešení vydávala primárně za určené pro hráče. Takových technologií, které neuspějí, ale zároveň si najdou na trhu nějakou niku, ve keré v nějakém stavu blízkém hibernaci přežívají, můžu vyjmenovat desítky. Ten zásadní problém je penetrace, a to jak z pohledu vývojářů, tak z pohledu spotřebitele, a zde to PhysX jednoduše nezvládl.
Že další vývoj stojí peníze a nvidia už to (pravděpodobně) nechce dotovat, to je jen potvrzení toho, co píšu výše. Kdyby tento krok s přechodem na BSD licenci nastal před několika lety, věřím, že by se uchytil, jenže tehdy to byl nástroj marketingu (viz dále), a jako takový byl zcela vycucán a následně odhozen.
A ještě k tomu marketingu: PhysX (myšleno ten "zajímavý", tedy akcelerovaný přes GPU) byl (zne)užit k vizuálním orgiím, nikoli reálné fyzice her, což jej v očích většiny spotřebitelů pasovalo do role zbytečnosti a nakonec vedlo k úpadku. Dílem proto, že běžnou zjednodušenou fyziku zvládaly procesory (kde konkurence existuje a ne zrovna malá), dílem proto, že prakticky nikdo z vývojářů AAA her (a leckdy ani těch indie) nebyl schopen nabídnout komplexní fyzikální prostředí jako princip či lákadlo, nebo jedno z hlavních lákadel vlastní hry.
To jiste ano predelali si to prvni k obrazu svemu a potom to postupne zacali poustet i ven. Prcni na CPU a teď konečně i jako OpenS. Rikam snad to pujde upravit i na OpenCL a budou to chtit pouzivat Intel i AMD. Aspon jeden by stacil v tu chvili by to bylo 2 na 1 a ten posledni by byl da se rici prinucen se pridat. No uvidime. Snad budou jednou hry kde bude opravdu fyzika a ne jen poletujici blbiny...
Mno :-) A teď tu o červené karkulce prosím :-)
Jako já beru že ICT nerozumíš a snažíš se být jen rádoby zábavný... Ale když už Tě někdo upozorní na chybu tak nemáš mlít hlouposti, ale říct aha tohle jsem nevěděl dík :-)
Ty neIT Guru :-) A kdyby ses pořád do lidí nenavážel a neurážel, tak bych Ti dal i pokoj :-)
Toto je priamo od zdroja aj s logickým vysvetlením ako sa veci okolo PhysX majú:
http://www.codercorner.com/blog/?p=2013
Ale tady se v obecne rovine taky mluvi o tom, ze PhysX je/bude utlumeny.. "PhysX is kind of “done” now, and more-or-less in maintenance mode (*)".. je to sice s poznamkou, kde se rika jeste neco o dalsi verzi, ale to si nemusi protirecit.
Ja jsem z toho pocit, ze by se to v soucasne dobe melo dal nejak vyznamneji rozvijet nenabyl.
Crha
přilláč tohle bylo slabý teda... Určitě to umí líp!
Koukám Jarouškovi už praská cévka :-D
Hele tak nepiš kraviny... ať Tě nemusíme pořád opravovat ;-) Ty co vypotíš to jedna hovadina za druhou... Prostě Tě jen uvádím do reality no...
A jak jsem už psal je humorný jak troll začne bulet, když mu to někdo vrací :-D Jaroušku Jaroušku... Co s Tebou...
To už bylo lepší Jaroušku už jsi i přibral někoho dalšío na palubu, ale stále nic moc... Ještě přitlač čekám neco fenomenálního něco hodného CRHA GURU!
Ty hele já si rád ty Tvý příbehy z druhé tuky přečtu tož se pochlub :-)
Já mám zatím bohužel jen tvrdou realitu a ta Ti zrovna nesvědčí... Tak sem zvědavý na ty fantasy šup sem s nimi :-)