Názor k článku Nvidia překvapivě uvolnila PhysX jako open source. Chce ho uplatnit ve vědě a AI od tynyt - Takhle: co se herního využití týká, nesplnil...

  • 6. 12. 2018 12:32

    tynyt

    Takhle: co se herního využití týká, nesplnil cíle, nejde o standard, ani de-facto standard, ale pouhou variantu z několika možných (byť historicky nejhlasitěji propagovanou). Z pohledu využití jinde, to je jiná písnička, nicméně už Ageia tohle řešení vydávala primárně za určené pro hráče. Takových technologií, které neuspějí, ale zároveň si najdou na trhu nějakou niku, ve keré v nějakém stavu blízkém hibernaci přežívají, můžu vyjmenovat desítky. Ten zásadní problém je penetrace, a to jak z pohledu vývojářů, tak z pohledu spotřebitele, a zde to PhysX jednoduše nezvládl.

    Že další vývoj stojí peníze a nvidia už to (pravděpodobně) nechce dotovat, to je jen potvrzení toho, co píšu výše. Kdyby tento krok s přechodem na BSD licenci nastal před několika lety, věřím, že by se uchytil, jenže tehdy to byl nástroj marketingu (viz dále), a jako takový byl zcela vycucán a následně odhozen.

    A ještě k tomu marketingu: PhysX (myšleno ten "zajímavý", tedy akcelerovaný přes GPU) byl (zne)užit k vizuálním orgiím, nikoli reálné fyzice her, což jej v očích většiny spotřebitelů pasovalo do role zbytečnosti a nakonec vedlo k úpadku. Dílem proto, že běžnou zjednodušenou fyziku zvládaly procesory (kde konkurence existuje a ne zrovna malá), dílem proto, že prakticky nikdo z vývojářů AAA her (a leckdy ani těch indie) nebyl schopen nabídnout komplexní fyzikální prostředí jako princip či lákadlo, nebo jedno z hlavních lákadel vlastní hry.