Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Lepší kvalita DLSS: ve hře Control má Nvidia temporální stabilizaci proti shimmeringu. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 4. 9. 2019 1:19

    Maudit (neregistrovaný)

    part 1) ohledne dukazniho bremene

    "Naopak temporální fungování je pak něco extra nad tenhle základ, a tudíž by to potřebovalo nějakej doklad*."

    Jenze dukazni bremeno je na tom, kdo neco tvrdi. Ja cituju prezentace Huanga. Moc dobre vis, ze on v keynote o temporaly stable network mluvi. Moc dobre vis, ze mluvi o DLSS jako o autoencoderu. Ja odkazuju na neco konkretniho. Ty tvrdis, ze to je marketing. Budiz. Ale dukazni bremeno je tim padem na tobe. Kde mas nejaky dukaz, ze je to jen marketingova omacka, ktera nema s realitou nic spolecnyho?

    Ty taky tvrdis, ze DLSS neni temporalni, ze je to jen jakejsi spatial filter a upscaler. Opet to je tvoje tvrzeni, proti kterymu stoji fakta - treba ta F1, nebo technika, o ktery mluvi Nvidia v blogu. Pokud tvrdis, ze to je jen spatial filter a ne temporalni sit, a ze to neni autoencoder, ale jen bezny upscaler, na zaklade ceho? Dukazni bremeno je opet na tobe - mel bys dokazat, ze zdroje z Nvidie jsou opravdu jen marketing a dokazat, ze to je jen spatial filter a jen upscaler. Co ja vim, treba Nvidia nevi, co rika. Treba zazracne netusi, jak jejich vlastni technologie funguje a ty jo. Ale na zaklade ceho to tvrdis? A nech si nejaky pohadky o rece. Tady je zcela jasny, kdo musi co dokazovat.

    Nestaci to jen tvrdit. A neni mozny selektivne si vybirat, kdo ma co dokazovat.

    part 2) ohledne samplu
    “DLSS allows faster rendering *at a lower input sample count*, and then infers a result that at target resolution ”

    Co je to inference u neuralni site prece vis. Tak proc predstiras, ze to v ty vete jako neni? Inference pouzije jednak externi vstupy (to jsou ty lower input sample count) a pak vyuzije informaci, obsazenych v te samotne siti (neboli co se naucila). To je ta super-sampling cast. Porad mi neni jasny, co na tom nechapes. Matematickej upscaling pracuje jen se vstupnima datama. DLSS pracuje jak se vstupem, tak se znalostma ty site o danym prostredi (proto se taky trenuje pro kazdou hru specificky).

    Neboli kdyz pred tebe dam roztrhany kusy americky vlajky (nebo treba cesky, to je fuk), dokazes zbytek dokreslit. Vstupy pro celou vlajku nemas. Ale videl si ji tisickrat v ruznejch verzich - pouzijes svoje nauceny znalosti.

    "Kromě toho to dokázalo v podstatě všechno – to, jak to vizuálně funguje ve hrách a ani Nvidia to nijak nezastírá, jak už se tu diskutovalo, takž tady se fakt jenom kroutíš, že ti hanba není."
    Jako co bylo dokazany ve hrach? Ze kdyz to nasadi predcasne a ta sit neni poradne natrenovana, ze to vypada hnusne? Naopak treba zrovna u Metra byl krasnej priklad toho, jak kdyz se sit delsi dobu trenuje, dosahne mnohem lepsich vysledku - viz ta prvni verze DLSS v Metru, ktera byla dost rozmazana a pak ta novejsi, ktera uz funguje dost slusne, lip nez TAA treba. Nejak tomu nerozumim, co tim chces rict.

    Ja sem pro, abychom sepsali nejaky otazky a kdyz to Adam Vagner dokaze dostat pres Stanka, sem s tim. Vubec se toho nebojim. Aspon to budeme vedet jiste. Vymlouvat se na to, ze to zas bude nejaka marketingova omacka vyzniva dost jako ze si pripravujes unikovou cestu. Tak bud si si jistej tim co tvrdis, protoze to trvrdis dost vehementne (vsak v kolika clancich jsi mluvil o DLSS zcela schvalne pejorativne jako o upscaleru a spatial filtru), nebo si jistej nejsi, pak ale nechapu ten zeal, se kterym ty clanky a posty pises.