Hlavní navigace

O2 kvůli automatickému dokupování dat musí zaplatit pokutu 4,5 mil. A nemusí být jediná

Sdílet

 Autor: Redakce

Před necelým rokem začal Český telekomunikační úřad vyšetřovat O2 kvůli nově zavedenému automatickému dokupování dat. Operátor změnil výchozí nastavení tarifů zákazníkům tak, že po vyčerpání datového limitu došlo k dokoupení místo běžného zpomalení. Kdo nechtěl platit nic navíc, musel nastavení změnit zpětně. O2 za tuto agresivní obchodní praktiku dostalo pokutu ve výši 4,5 milionu korun.

O2 (logo)

Vodafone za obdobný přečin zaplatil milion korun. „Kyslík“ má pokutu vyšší, protože navíc nesplnil zákonnou povinnost informovat zákazníky o možném odstoupení od smlouvy bez pokuty. Agresivní obchodní praktiky se k tomu dopustil opakovaně. Už v září 2014 dostal pokutu 2 miliony korun kvůli migraci zákazníků z tarifů Neon na Free.

 

V šedesátistránkovém rozhodnutí o rozkladu O2 předseda Rady ČTÚ odmítl argumentaci operátora, že zavedení Obnovení objemu dat nemůže být podstatnou změnou vedoucí ke zhoršení postavení účastníka. Každá změna, která dopadá do majetkové sféry účastníka, totiž představuje pro každého účastníka, a tedy nejen spotřebitele, takový zásah, který musí být účastníkovi řádně oznámen, přičemž současně musí být každému účastníku dána možnost volby, zda nové podmínky bude akceptovat, či nikoliv,“ píše ČTÚ v tiskové zprávě.

ICTS24

ČTÚ už také šetří novou politiku O2, kdy operátor po vyčerpání datového balíčku internet zablokuje, nebo nastaví automatické dokoupení. Problém je v tom, že operátor opět neinformuje zákazníky o možném předčasném ukončení smlouvy na dobu určitou bez jakýchkoliv sankcí.

Zdroj: ČTÚ