O2: „Na mobilech lidé prosurfovali přes 30 petabajtů, o 80 % více než v roce 2015“

31. 1. 2017

Sdílet

 Autor: O2

Největší tuzemská telekomunikační společnost dnes zveřejnila výsledky hospodaření za celý rok 2016. O2 v něm utržilo 37,5 miliardy korun, o 0,4 % více než v roce 2015. Výnosy z mobilů činí 19,3 miliardy, fixních služeb 11,6 miliardy a slovenská pobočka přispěla 6,8 miliardy. O2 se také podařilo snížit náklady, díky tomu o 3 % na 10,5 miliardy vzrostl provozní zisk EBITDA. Čistý zisk činil 5,3 miliardy (3,6% nárůst).

O2 má 4 941 000 zákazníků mobilních služeb, z toho 3,3 milionu mají paušál a 1,6 milionu předplacenku. Počet zákazníků meziročně stoupl o 0,9 %. O 0,6 % dokonce vzrostl také průměrný měsíční výnos na zákazníka. Ten loni činil 289 Kč (předloni 287 Kč).

Během celého roku lidé prosurfovali 30 600 terabajtů dat, o 80 % více než předloni. Na jednu SIM kartu to dělá v průměru 516 MB na měsíc. Ne všichni ale datové služby využívají. Podle O2 vzrostl o 15 % počet uživatelů internetu v mobilu na 1 778 000. Pak by průměrná měsíční spotřeba činili 1,4 GB. Jenže ani to není přesné číslo. O2 totiž neuvádí, kolik lidí si platí fixní „LTE na doma“. Tam bude průměrná spotřeba o řád nebo dva vyšší než u mobilů.

bitcoin_skoleni

xDSL internet od O2 má 769 000 zákazníků (3,2% pokles). Dvě třetiny už běží na VDSL. Pevnou linku pro volání si platí 699 000 zákazníků (16,8% pokles). O2 TV si předplácí 221 000 domácností, v 34 000 domácnostech mají dva set-top boxy.

Pro O2 zůstává hlavním růstovým bodem slovenská pobočka. Jí přibylo bezmála 11 % zákazníků s mobilním paušálem. Výnosy vzrostly o 1,6 %. O2 se také spoléhá na své televizní služby, pojištění a řešení pro EET. To by podle finančního ředitele společnosti mělo kompenzovat nižší výnosy z roamingu. Letos totiž na území EU končí roamingové poplatky.