Největší tuzemská telekomunikační společnost dnes zveřejnila výsledky hospodaření za celý rok 2016. O2 v něm utržilo 37,5 miliardy korun, o 0,4 % více než v roce 2015. Výnosy z mobilů činí 19,3 miliardy, fixních služeb 11,6 miliardy a slovenská pobočka přispěla 6,8 miliardy. O2 se také podařilo snížit náklady, díky tomu o 3 % na 10,5 miliardy vzrostl provozní zisk EBITDA. Čistý zisk činil 5,3 miliardy (3,6% nárůst).
O2 má 4 941 000 zákazníků mobilních služeb, z toho 3,3 milionu mají paušál a 1,6 milionu předplacenku. Počet zákazníků meziročně stoupl o 0,9 %. O 0,6 % dokonce vzrostl také průměrný měsíční výnos na zákazníka. Ten loni činil 289 Kč (předloni 287 Kč).
Během celého roku lidé prosurfovali 30 600 terabajtů dat, o 80 % více než předloni. Na jednu SIM kartu to dělá v průměru 516 MB na měsíc. Ne všichni ale datové služby využívají. Podle O2 vzrostl o 15 % počet uživatelů internetu v mobilu na 1 778 000. Pak by průměrná měsíční spotřeba činili 1,4 GB. Jenže ani to není přesné číslo. O2 totiž neuvádí, kolik lidí si platí fixní „LTE na doma“. Tam bude průměrná spotřeba o řád nebo dva vyšší než u mobilů.
xDSL internet od O2 má 769 000 zákazníků (3,2% pokles). Dvě třetiny už běží na VDSL. Pevnou linku pro volání si platí 699 000 zákazníků (16,8% pokles). O2 TV si předplácí 221 000 domácností, v 34 000 domácnostech mají dva set-top boxy.
Pro O2 zůstává hlavním růstovým bodem slovenská pobočka. Jí přibylo bezmála 11 % zákazníků s mobilním paušálem. Výnosy vzrostly o 1,6 %. O2 se také spoléhá na své televizní služby, pojištění a řešení pro EET. To by podle finančního ředitele společnosti mělo kompenzovat nižší výnosy z roamingu. Letos totiž na území EU končí roamingové poplatky.