Telefónica vydala před týdnem anglicky psanou prezentaci k finančním výsledkům za první čtvrtletí 2014. O nich jsme už informovali, v české zprávě ovšem chyběl zajímavý graf – podíly jednotlivých virtuální na trhu. O2 už začátkem roku říkalo, že má ve své síti 60–70 % koncových zákazníků.
V novém grafu O2 odhaduje, že drží 64 %, z toho 45 % má Blesk Mobil, 14 % T-Mobile a zbylých 5 % Mobil od ČEZ a Gorila Mobil. V síti T-Mobilu hostuje silný Mobil.cz (14 %) a dalších 10 % si rozebralo 35 virtuálů. Vodafone je co do podílu nejslabší, tamní SazkaMobil má 3 % a o 9 % se dělí 21 virtuálů.
Kolik to dělá v absolutních číslech? Tesco Mobile koncem března (tedy na konci zmiňovaného kvartálu) přešel přes stotisícovou hranici. Jednoduchou trojčlenkou tak zjistíme, že počet zákazníků virtuálů je asi 714 000.