Ve výsledcích jsou zahrnuta také čísla O2 Slovakia, která vykazují stabilní růst. Firma tam utržila o 11,7 % více než loni, tedy celkem 179,4 milionu eur (4,9 miliardy korun). Provozní zisk vrostl o 24,5 % na 63,8 milionu eur (1,7 miliardy eur). Tamní O2 také meziročně navýšilo počet mobilních zákazníků o 8,2 % na 1 773 000.
České O2 má aktuálně 4 910 000 mobilních zákazníků, o 2,7 % méně než loni. Dvě třetiny z nich mají paušál, zbytek předplacenku. Průměrný měsíční výnos na zákazníka byl 287 Kč. Mobilní internet využívá již 1,5 milionu lidí a celkový provoz je o 58 % vyšší než loni ve stejném období. V síti O2 je 46 % smartphonů.
K poslednímu září využívalo pevný internet 796 000 zákazníků, VDSL mělo 412 000 z nich. O osm procent stoupl počet předplatitelů O2 TV, aktuálně jich je 193 000. Mobilní aplikaci O2 TV má již 450 000 stažení.
Vyšší dividendy i odkup akcií
„Jsem rád, že se loajalita našich zákazníků udržela na historicky nejvyšší úrovni a výše jejich průměrné útraty se stabilizovala, přestože cena mobilního volání na trhu klesla o čtvrtinu. To potvrzuje, že naši zákazníci naší nabídce věří, vidí v ní hodnotu a objednávají si další služby,“ říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník.
V rámci dividendové politiky zamýšlí představenstvo O2 navrhovat výplatu 90 % až 110 % čistého zisku. Výnos akcií činí přibližně 7 %, což je nad mediánem ve střední a východní Evropě. V lednu 2016 také O2 plánuje další odkup akcií.
„V příštích pěti letech chceme akcie nakoupit až do výše 10 % celkového počtu kmenových akcií nebo až do objemu 8 mld. Kč," říká finanční ředitel Tomáš Kouřil a dodává: „O2 využije příznivých podmínek na trhu pro refinancování svého stávajícího dluhu a jeho potenciálnímu navýšení až na úroveň 1,5 násobku čistého dluhu vůči provoznímu zisku EBITDA.“
Zdroj: O2