Ještě lépe se dařilo na Slovensku. Tam O2 meziročně zvýšilo výnosy o 9,3 % na 245 milionů eur a provozní zisk o 22,7 % na 86,6 milionu eur. O 7,4 % vzrostl také počet mobilních zákazníků.
To v Česku počet mobilních zákazníků klesl o 3,4 % a dostal se tak pod pět milionů. Lidé ale více utráceli, průměrný měsíční výnos na hlavu byl 287 Kč (0,3% růst). O2 ubyla zhruba desetina zákazníků pevných linek, i proto firma uvedla nový neomezený tarif za 299 Kč, který má pokles zastavit.
Pevné síti O2 se ale jinak daří dobře. Lehce vzrostl počet uživatelů jeho xDSL internetu, o necelých 15 % více lidí využívá rychlejší technologii VDSL. Internetovou televizi O2 TV již využívá přes 200 000 lidí. Bezmála 600 000 lidí si pak stáhlo i mobilní aplikace O2 TV.
Služba v ČR |
Zákazníků (2015) | Zákazníků (2014) | Změna |
Mobily | 4 896 000 | 5 069 000 | −3,4 % |
xDSL | 795 000 | 794 000 | +0,2 % |
VDSL | 438 000 | 382 000 | +14,6 % |
O2 TV | 202 000 | 184 000 | +9,6 % |
pevné linky | 840 000 | 928 000 | −9,5 % |
Smartphony činí 48,5 % všech telefonů, které se přihlašují k síti O2. JIž 1,6 milionu zákazníků (17% nárůst) využívá mobilní internet. I díky tomu datový provoz meziročně stoupl o 64 %.
„Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné," říká generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník.
Zdroj: O2