O2 v létě spustí další bezkontaktní platby NFC

28. 3. 2011

Sdílet

 Autor: Redakce

Po loňských testech NFC (Near Field Communication) T-Mobilu a O2 se druhý zmíněný operátor příští rok chystá uvést první komerční služby. Na novém projektu pracuje Telefónica O2, Komerční banka, Citibank Europe, Globus ČR a VISA Europe.

Pilotní projekt bude spuštěn v polovině roku a poběží 6 měsíců. Testovat bude asi dvě stě klientů O2, KB a Citibanku. Terminály pro přijetí plateb se objeví ve čtyřech hypermarketech Globus v Praze a Plzni.

Technologie NFC má ze SIM karty telefonu udělat alternativu platebních karet. O2 vyvinula aplikaci Wallet – tedy mobilní peněženku pro okamžité platby. Testovacími telefony budou Samsung Star 5230 NFC.

Velké plány s NFC má i Google, který podporu technologie zahrnul do posledního Androidu a také telefonu Nexus S.

Vyjádření společností zapojených do projektu NFC

„V připravovaném komerčním provozu předpokládáme nasazení speciálních verzí O2 Wallet aplikace pro telefony Apple iPhone, BlackBerry, Samsung Galaxy II a další telefony vybavené NFC technologií,“ uvedl Richard Walitza, manažer pro finanční služby společnosti Telefónica O2 Czech Republic.

Potenciál pro rozšíření bezkontaktních mobilních plateb v České republice je vysoký. „Ke konci loňského roku vydaly tuzemské banky takřka 9,3 milionů platebních karet, kterými zaplatili jejich držitelé u obchodníků nákupy za více než 203 miliard korun. Platby kartami snižují pro spotřebitele rizika, která plynou z držení hotovosti, a obchodníkům zase pomáhají optimalizovat provoz. Bezkontaktní mobilní platby jsou pro Komerční banku perspektivní právě proto, že jsou jednou z cest, jak klientům ještě více zpříjemnit bezhotovostní placení a tím nadále objemy plateb kartami zvyšovat,“ uvedl Sirus Zafar, ředitel Platebních karet Komerční banky.

„Mobilní platby jsou založené na nejmodernější bezkontaktní technologii NFC (Near Field Communication) a implementaci bezkontaktní antény, která je výrobcem zabudována přímo v mobilním telefonu nebo SIM kartě. Transakce probíhá přiblížením mobilního telefonu k terminálu, čímž je zaručena nejvyšší míra bezpečnosti při uskutečňování transakce. Zároveň jsou mobilní platby stejně jako všechny ostatní součástí nejmodernější platformy Visa Europe pro zpracování veškerých transakcí s celou řadou bezpečnostních prvků,“ říká Marcel Gajdoš, manažer asociace Visa Europe pro bezkontaktní a mobilní projekty pro Českou republiku a Slovensko.

Zejména drobné částky zaplatí spotřebitelé svým mobilním telefonem velmi rychle. V praxi jednoduše klient obsluze pokladny oznámí, že bude platit kartou v mobilním telefonu. Ten následně přiloží ke čtecímu zařízení u pokladny a vyčká na potvrzovací tón signalizující úspěšné provedení finanční transakce. „Přesáhne-li částka nákupu 500 Kč, vyzve aplikace klienta k zadání PassCode na mobilním telefonu, jehož pomocí platbu autorizuje. PassCode je uložen v zabezpečeném prostoru SIM karty mobilního telefonu a nahrazuje v tomto případě klasický PIN kód, který zadává klient u transakcí běžnou platební kartou,“ uvedl Stanislav Novotný, produktový manažer kreditních karet Citibank.

ICTS24

Rychlost platby je velmi důležitým aspektem zejména pro obchodníky, kteří se rozhodnou vybavit své pokladny terminálem pro bezkontaktní mobilní platby. „Hypermarkety Globus jsou známé důslednou orientací nejen na kvalitu prodávaného sortimentu, ale také na poskytování vítaných doplňkových služeb. Zrychlení odbavení na pokladně a nabídka nového, pohodlného způsobu placení, jsou pro nás proto samozřejmostí,“ doplnil Boris Malý, marketingový ředitel Globus ČR.

Zdroj: O2