Já se stejně pořád nevyznám v tom, jak to aktivovat. Zda je pro to nutný firmware od operátora nebo zda je to nějaká obecná vlastnost, kterou telefon musí splňovat a stačí to atd. Jak se vlastně vybírá, kterým způsobem chci volat? GSM/3G? VoLTE? VoWiFi? Je to plná automatika a uživatel to neovlivní?
A můžete zjistit, jak rychle se bude VoWiFi rozšiřovat na další modely mobilů ? Uvažuji o odchodu od O2 z důvodu nekvalitního signálu, ale na druhou stranu bych byl ochoten nějaký čas počkat. Podpora na chatu i na e-mailu mlží, ba dokonce ještě před týdnem tvrdila, že sice O2 tuto službu začalo poskytovat, ale není jisté, zda to bude poskytovat O2 Family. Předem díky!
Ovlivňuje to operátor tím, že spolupracuje s výrobcem na doplnění firmwaru, případně tu aktualizaci vydá sám (pokud je to telefon z jeho distribuce). Obvykle je pak nutné ještě funkci ručně aktivovat v nastavení aplikace pro volání.
Je to hodně netransparentní a podobně jako u VoLTE nebo RCS to operátoři moc nezvládli. Určitě v tom hrají roli i komplikované aktualizace na Androidu, protože na iPhonech s tím takové problémy nejsou. Apple vydá drobný update a rázem to funguje.
Jestli hovor probíhá přes VoLTE nebo 3/2G poznáte snadno. Buďto máte přímo ikonku VoLTE ve stavovém řádku a nebo se prostě podíváte, jestli se při hovoru přepl telefon do sítě 3/2G. Pokud zůstal ve 4G, tak hovor běží přes VoLTE. Telefon si pak samozřejmě podle síly signálu sám volí, jakým způsobem bude hovor přenášet. A to platí i pro VoWiFi. Jen u iOSu (iPhonu) si nemůžete zvolit, zda preferujete VoLTE před VoWiFi a hovor se v případě povolení teto funkce realizuje vždy přes WiFi. Když je dostupná. V opačném případě VoLTE.
A druhá část odpovědi - záleží na firmware telefonu, zda umožní funkci zapnout (třeba u Xiaomi telefonů je většinou potřeba tu funkci odemknout kódem na číselníku - a to jak VoLTE, tak VoWiFi) a samozřejmě i zda operator tento telefon podporuje. Nejsnazší je to s iPhony. Tam máte téměř jistotu 100% podpory, protože na to Apple společně s operátorem dohlíží.