O2 zvýšilo zisk. Kde chce růst v budoucnu? Přes televizi a mobilní data

26. 4. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Největší tuzemská telekomunikační společnost oznámila výsledky hospodaření za první čtvrtletí 2016. Celkové výnosy O2 poklesly o 1,3 % na 9 miliard korun. Firmě se ale podařilo snížit náklady a také o 5,3 % zvýšit provozní zisk EBITDA na 2,5 miliardy korun. Čistý zisk 1,2 miliardy je meziročně dokonce o 16,2 % vyšší.

O2 (logo)

Hlavním penězovodem zůstávají mobilní služby, které do kasy přinesly 4,6 miliardy korun. Z pevných linek O2 mělo 2,8 miliardy a slovenská pobočka má na svědomí 1,6 miliardy. O2 tvrdí, že nová evropská regulace týkající se roamingu ovlivní budoucí výnosy a méně peněz očekává i z korporátního segmentu, kde je velká konkurence a tlak na ceny. Poklesy z těchto oblastí ale chce kompenzovat novými aktivitami. Operátor mluví hlavně o O2 TV, mobilním internetu a rostoucí slovenské pobočce.

O2 meziročně přišlo o 2,5 % mobilních zákazníků. Celkově jich má 4,89 milionu, z toho 3,27 milionu paušálních (0,2% růst) a 1,61 milionu předplacenkářů (7,5% pokles). O 1,3 % na celkových 790 000 klesl také počet xDSL linek. O2 se ale díky nově budovaným předsunutým DSLAMům daří rozšiřovat VDSL. To má již 455 000 zákazníků, o 15 % více než loni. Počet zákazníků pevných linek klesl o 11 % na 803 000.

ICTS24

 

Pevnou O2 TV si aktuálně předplácí 206 000 zákazníků, o 9 % více než loni. Operátor chce růst především díky exkluzivnímu obsahu na svém sportovním kanálu. Přehrávač pro mobily si stáhlo již 700 000 uživatelů. A co Slovensko? Tam O2 chystá rozšířit pokrytí LTE (které je mizerné) a nově nabízet i fixní internet.