Obrazová historie herních 3D enginů

9. 9. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Americký magazín Maximum PC sestavil článek vděčný přehled pro všechny nostalgiky, hráče starší patnácti let i fandy 3D technologií v herních enginech (úzce souvisejících s vývojem grafických karet) a počítačové 3D grafiky vůbec.

Ultima Underworld s neuvěřitelným texture mappingem

Článek Doom to Dunia: A Visual History of 3D Game Engines začíná dokonce ještě několik let před Doomem: primitivní několikapolygonová střílečka Space Rogue dala svým enginem základ pro takřka vizuální pastvu v dungeonu (dnes už se asi říká jen RPG) Ultima Underworld. V ní se vývojářům podařil husarský kousek zabudováním mapování textur a grafika se rázem posunula úplně jinam.

Daggerfall: uvědomujete si, že to, co vypadalo dobře na 14" analogu, vypadá na dnešních LCD děsivě? Bude to asi nejen milosrdným analogem ale určitě  i dřívějšími nižšími nároky: vždyť tento screenshot má dokonce vyšší než původní rozlišení (320 × 240 px)

Maximum PC pokračuje přes enginy id Tech 1 (Doom, Heretic), zatím slepou ale určitě ne nezajímavou větev s voxely (Comanche a Delta Force od Novalogicu), přes Build (Duke Nukem 3D), XnGine (Elder Scrolls: Arena (?) a Daggerfall, Terminator: Future Shock) či na svou dobu neuvěřitelných výsledků dosahujících middle-ware Renderware a samozřejmě Unreal engine až po novější věci jako CryEgine 1,2 (Far Cry, Crysis) anebo RAGE (Grand Theft Auto IV).

bitcoin_skoleni

Dunia engine z Far Cry 2 vypadá podstatně lépe na zmenšených momentkách

Zdroj obrázků a celý článek na Maximum PC.

Autor článku